Inlägg från: Anonym (Biomamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Biomamma)

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 15:59:29 följande:

De dagar som barnen inte är här har vi det jättebra! Det e klart att vi har det bra tillsammans med barnen också, men då är det ju barnen som är i centrum, inte vårt förhållande. Därför hade jag sett fram emot semestern och 2 barnfria veckor, så att vi fick tid tillsammans på riktigt. Skulle vi inte ha det bra så skulle jag nog ha flyttat ut för 3 år sedan.

Jag förstår dig,du behöver egentid med din man.Viktigt för erat förhållande och mannen borde ju fatta det,men tydligen gör han inte det.Jobbigt.
  • Anonym (Biomamma)

TS,gör själv planer med nån vän och gör en resa .Istället för att sitta hemma och ta hand om din partners barn.Kanske en barnlös man eller väninna gör dig resesällskap.

• Anonym (Biomamma)
    Anonym (Lisa) skrev 2016-07-01 19:53:31 följande:

Alla har faktiskt inte mor å farföräldrar som vill vara barnvakt så mkt. Eller annan släkt å vänner för den delen. När barnen är lite äldre kanske man kan betala ngn okänd.. Men nej alla har inte möjlighet till så mkt barnvakt. Hos oss är det inte många dagar på ett år vi är barnfria..men visst det är ju skillnad när drt är gemensamma kontra partnerns barn. Det går ju aldrig komma ifrån. Ts verkar barnfri å då är det än mer svårt då jag har vart i den situationen själv innan vi fick gemensamma! Nu har man mer förståelse skulle jag vilja säga.

Fast det är ju ochså skillnad(ganska stor )egna barn och andra ungar.
  • Anonym (Biomamma)
    Anonym (2) skrev 2016-07-01 21:28:52 följande:

I det här avseendet borde det inte vara det. 

Har man valt en partner med barn bör man också vara medveten om att barnet ingår i paketet.

Sen kanske man inte älskar det på exakt samma sätt som man älskar sina egna,

Men man ska behandla alla barn inom en familj likadant, annars skadar man barnen. 

Håller inte med.Är man inte värd nånting om mannen råkar ha barn.Självklart ska alla ta hänsyn för varandra.
  • Anonym (Biomamma)
    Anonym (2) skrev 2016-07-01 21:31:54 följande:

Nej, men hon har valt en man med barn, då bör hon också vara medveten om att barnet alltid kommer först.

Som förälder ska du alltid sätta barnets behov först, (inte att förväxla med barnets vilja).

Barnperspektivet du vet.

Ts är vuxen hon kan vänta, barn kan inte vänta, deras barndom rullar på. 

Sen kan jag hålla med om att ts man borde se till att det finns även utrymme för bara dom två, det är också viktigt.

Men inte på bekostnad av barnens tid med sin pappa. 

Då är det ju bättre att pappan lever själv med sina barn.Jo,barn kan vänta och viktigt dom lär sig vänta.
  • Anonym (Biomamma)
    Anonym (Anna) skrev 2016-07-01 21:57:46 följande:

Fast alla tycker inte att barnen ska komma först hela tiden. Vare sig de har gemensamma barn eller inte. Vissa tycker att det är lika viktigt att vårda sin relation.

Precis som att man måste vårda och vattna sina blommor, måste man vårda och nära sin relation till sin partner. Annars dör relationen. 

Exakt och då blir ju pappan ensam och olycklig när han förlorade en bra kvinna.
  • Anonym (Biomamma)
    Anonym (2) skrev 2016-07-01 22:00:25 följande:

Ja, du har rätt, det är kanske bättre att pappan lever ensam då om inte nya partnern förstår eller vill acceptera att barnens behov alltid, alltid måste gå först. 

Det är nog lättast för alla parter då om föräldern och den nya är särbos istället. 

Nu pratar vi om att vänta på att ha en nära relation med sin förälder, det är vad det handlar om, inte om att vänta på sin tur att få använda datorn och liknande.

Och nej, barn kan inte vänta på att få ha en god barndom.

Den går vidare oavsett hur du behandlar barnet.

Barnet kan inte vänta med att vara ett barn och ha ett barns alla behov.

Anonym (2) skrev 2016-07-01 22:00:25 följande:

Ja, du har rätt, det är kanske bättre att pappan lever ensam då om inte nya partnern förstår eller vill acceptera att barnens behov alltid, alltid måste gå först. 

Det är nog lättast för alla parter då om föräldern och den nya är särbos istället. 

Nu pratar vi om att vänta på att ha en nära relation med sin förälder, det är vad det handlar om, inte om att vänta på sin tur att få använda datorn och liknande.

Och nej, barn kan inte vänta på att få ha en god barndom.

Den går vidare oavsett hur du behandlar barnet.

Barnet kan inte vänta med att vara ett barn och ha ett barns alla behov.

Vad är det för poäng att flytta ihop med nån när man hinner inte orkar inte vårda relationen för att barnen tar mycket tid.Förstår inte hur folk tänker.Hellre vänta att barnen är större och mer självständiga,då är det lättare få egen tid med sin partner.
  • Anonym (Biomamma)
    Anonym (2) skrev 2016-07-01 22:09:16 följande:

Fast en bra kvinna förstår att barnets behov måste gå före, det är inte samma sak som att alla andras behov inte blir tillgodosedda, 

Det vet en bra kvinna. 

Ja,och en bra man vet ochså värdet på sin kvinna och är rädd att förlora henne.Annars är det lätt hänt att han blir ensam sittandes där,när barnet flyttar hemifrån och har inga behov umgås med pappa ofta.
  • Anonym (Biomamma)

TS,fundera vad du vill av ditt liv.Vill du ha det här livet som du har nu?Kommer du att orka med detta flera år framåt?Om svaret är ja,då får du göra det bästa av det.Om svaret är nej,måste du nog ändra på nåt för din egen bästa och lycka.

• Anonym (Biomamma)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-02 13:46:53 följande:

Man skulle önska att de kunde det. Men nej! Äldsta (8-åringen) kan inte ens torka sig efter toabesök!

Du slipper väl göra det?
  • Anonym (Biomamma)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-02 14:51:20 följande:

Och allt jag sagt om barnen kanske också är orsaken till att deras mamma åker bort då hon ska ha dem. Men varför är det okej? Mamman behöver vila upp sig, klart att hon ska lämna barnen åt oss i över 3 veckor!! Jag, som inte ens är släkt med dom, är egoistisk om jag vill åka på semester ensam med sambon. Var är logiken? Varför är jag en sämre människa än mamman? Hon gör ju precis det som vi hade planerat in. Skillnaden är att det var hennes vecka, och hon är deras mamma!!

Håller med dig fullständigt.Varför kan inte barnen vara hos mamman och åka på semester med henne nån vecka?Du och din sambo behöver egentid .
  • Anonym (Biomamma)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:27:51 följande:

Ja men andra ord vägrar du ta mera än dom veckor som ni skulle ha haft dom

Inte TS jobb att torka barnen efter toabesök .I framtiden får du TS planera egen semester .Så inte din semester blir helt förstört.
  • Anonym (Biomamma)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 10:10:35 följande:

Är väl mer pappas fel som gick med på att ta barnen extra , han har ju kunnat vägra ?

Om ett barn tycker det är äckligt att torka sig själv så ska dom ha bajs i rumpan då ? Dom ska straffas helt enkelt o riskera sår istället ?

Vem vill ett barn så illa ?

Varför inte försöka få barnet att torka sig själv på ett pedagogiskt sätt istället för att straffa på det viset ?

Det handlar inte om att straffa barnet.Föräldrarnas ansvar lärä barnet.Annars får väl soc kolla upp det om inte föräldrarna klarar av att ta hand om barnet.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!