• nihka

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 22:35:38 följande:
    Ja, jag är vuxen. Precis lika vuxen som barnens mamma som tydligen anser sig ha mer rätt till ledig tid med sin nya man, än vad vi har rätt till. Vi umgås med barnen långt över halva tiden, har aldrig barnvakt på våra barnveckor. Varför ska JAG vilja ha barnen här medan deras mamma roar sig utomlands på hennes barnveckor? Varför ska JAG backa och tvingas avboka VÅRA resor så att mamman ska kunna sticka iväg då VI skulle resa bort?
    Kan ni inte lämna barnen hos mamman på pappans veckor i lika stor utsträckning som mamman lämnar barnen hos pappan på sina veckor?
  • nihka
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 23:03:57 följande:
    Har försökt säga att vi kan byta dagar om det behövs, men hon vill inte. Hon säger att hon kommer att kräva underhåll av oss om vi inte tar dem då hon behöver ledigt.
    Det kan hon inte. Tänk om ni gjorde likadant. Skulle ni kräva underhåll av henne då? Det låter som ni behöver reglera umgänget mha en oberoende part. Familjerättten? Samarbetssamtal?

http://www.socfamratt.se/samarbetssamtal
  • nihka
    fluu skrev 2016-07-02 07:25:40 följande:

Du är inte viktigast, barnen är det - end of story. Kan du inte leva med det kanske du skulle se dig om efter en partner utan barn.

Eller en partner som har barn med en mamma som tycker barnen är viktigast. Mamman prioriterar ju semsterresor med sin partner på den tid hon ska ha med sina barn utan att vilja byta tillbaka tiden hon missar med sina barn.
  • nihka
    smulpaj01 skrev 2016-07-02 07:49:26 följande:

Jag förstår pappan. Jag har själv inget behov av barnfri tid med min man. Vi har tid ihop 365 dagar om året MED barnen!

Ni kan väl ha semester även om hans barn är där, det är ju inga småungar som behöver konstant tillsyn!

Då kanske det är bättre att barnen bor på heltid hos pappan och mamman betalar underhåll. Då kan mamman åka på så många resor hon vill med sin partner och de stunder hon kommer överens om att ta sina egna barn vet både pappan och TS att de faktiskt kan planera utifrån att barnen är hos sin mamma.

I nuläget har de barnen varannan vecka men barnen är långt över halva tiden hos pappan för att de dyker upp extra hela tiden för att det passar mammans planer. Mamman kräver att det ska vara så annars vill hon att pappan ska betala underhåll till henne. Galet resonerat av mamman tycker jag.
  • nihka
    smulpaj01 skrev 2016-07-02 08:20:22 följande:
    Passar det inte för Ts är hon fri att lämna mannen. Barnen är kvar minst 12 år till!

Jag och sambon har inga gemensamma barn, men mitt barn bor på heltid så vi har aldrig tid utan barn. Hans båda vuxna barn bor hos oss också. Det är "våra" barn och vi umgås helst allihopa!
    Det är klart att det inte passar TS att hennes hem betraktas som fritids och nattis av barnens mamma som bokar in extra veckors semester utan att ens fråga. Det är pappans uppgift att få till ett mer tillfredsställande arrangemang för alla parter.
  • nihka
    fluu skrev 2016-07-02 08:15:57 följande:
    Vad ts barns mamma gör ansvarar hon för och det kan man tycka vad man vill om. Pappan är däremot en riktig förälder som står där och tar emot när barnen behöver det.
    Då får pappan ställa lite krav på mamman eller omförhandla hur mycket barnen är hos vardera förälder. Man har inte varannan veckas boende om man inte klarar av det. Alla, inklusive barnen så klart behöver veta vad som gäller.
  • nihka
    smulpaj01 skrev 2016-07-02 08:44:52 följande:
    Pappan blir inte påtvingad sina barn, han VILL ha barnen och ser säkert inga problem med att mamman låter honom ha barnen en extra vecka! Så nej, han behöver inte arrangera något med alla parter. Ts får acceptera eller lämna!
    Känner du familjen? Var ser du att pappan VILL ha barnen extra efter mammans semesterplaner?  Det enda TS har uttryckt när det gäller vad pappan VILL är att han verkar vilja att TS umgås mer med dem när de ändå är där.

Lever du ihop med en diktator eftersom du är så snabb med att säga att inget behöver arrangeras utan TS får acceptera eller lämna? Det är iaf inte det normala att man inte planerar tillsammans. 
  • nihka
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 14:38:13 följande:

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn?

Ni får förekomma mamman och boka in era semesterresor före hon hinner förlänga sina. Om din sambo däremot alltid vill stå på stand by så mamman har fritt att resa som hon vill får du åka på semester med någon annan. Mamman kanske? Hon verkar vara ute på rätt mycket

Skämt åsido, låt pappan ta hand om barnen själv de veckor mamman väljer att resa bort extra. Han kan ju inte räkna med din hjälp om han inte ens har frågat om du vill och kan extra.
  • nihka
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:56:43 följande:
    Ta förstår att han vill ha barnen så mkt som möjligt, DU fattar inte det!
    I så fall är det VÄLDIGT konstigt att han inte håller sig hemma på egen hand när han gör upp om att ha barnen utan vill att TS ska ta ut semester för att vara hemma hos hans barn och torka bajs. Det borde han klara på egen hand.
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 17:08:47 följande:
    Läs trådstarten innan du skriver i trådar. Står klart och tydligt där att pappan ÄR GLAD över att få mer tid med barnen! Den enda som är grinig är Ts och pappan önskar att hon tar till sig barnen. Det kommer troligen inte hända efter så lång tid så dom bör separera!
    "Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt" är inte samma sak som att han är "glad" att de kommer oplanerat extra. Pappan kanske också vill att det ska vara mer uppstyrt så han kan planera.
  • nihka
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 17:25:08 följande:
    Läs ditt eget inlägg o inse hur fånig du är nu
    Tycker du att det är fånigt att pappan ska vara hemma och ta hand om sina barn på egen hand? Tror du inte han klarar det?
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!