• Tecum

Behöver tid UTAN hans barn!

Så intressant, här är en man som vill tillbringa så mycket tid som möjligt med sina barn och prioriterar dem framför sambon. Han betraktas genast som en dålig partner som inte bryr sig om relationen och blir det separation är det hans fel.

Men om TS varit en man och skrivit likadant hade han blivit  avrättad tvärt, en usling som bara tänker på sig själv och inte begriper att barn är det viktigaste i världen och i synnerhet viktigare än alla karlar. Han ska stötta och hjälpa mamman på alla sätt, annars kan han gå.

Jag kan tillägga att jag tycker att TS har rätt.
    Men det hade TS haft även som man...

• Tecum
    sextiotalist skrev 2016-07-01 17:40:13 följande:
    Oavsett om det är en man eller kvinna så är det viktigt att både partner och barn känner sig sedda. Kan man inte ha en kärleksrelation och ha barn, då bör man leva ensam med barnen.
    En kärleksrelation behöver vårdas annars dör den ut. En separerad förälder har redan en misslyckad relation bakom sig, jag skulle tippa på att det många gånger beror på att man inte vårdat sin relation. Och det är än svårare och kräver mer arbete om det är andras barn med. Då betyder den barnfria tiden än mer.
    För en gångs skull är vi helt överens Men det är lika viktigt att vårda kärleksrelationen om det är en man som känner sig åsidosatt och nedprioriterad!
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!