Inlägg från: Anonym (Inte unik..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte unik..)

Behöver tid UTAN hans barn!

Din sambo är inte unik som vill tillbringa så mycket tid som möjligt med sina barn.  Vilket du också säger att du förstår. Krasst sett så är det väl så att din sambo inte har samma behov av er ensamtid, som du har.

Jag skulle aldrig tjata mig till, eller be om mer ensamtid. Vad skulle det vara värt om inte det önskemålet kommer från sambon själv?

• Anonym (Inte unik..)
    sextiotalist skrev 2016-07-01 17:40:13 följande:
    Oavsett om det är en man eller kvinna så är det viktigt att både partner och barn känner sig sedda. Kan man inte ha en kärleksrelation och ha barn, då bör man leva ensam med barnen.

En kärleksrelation behöver vårdas annars dör den ut. En separerad förälder har redan en misslyckad relation bakom sig, jag skulle tippa på att det många gånger beror på att man inte vårdat sin relation. Och det är än svårare och kräver mer arbete om det är andras barn med. Då betyder den barnfria tiden än mer.
    Men barnen är ju inte där på heltid, utan vv. Så det måste ju trots allt bli en hel del  tid de får tillsammans utan barnen. Ts säger ju också att då har de det jättebra.

• Anonym (Inte unik..)

I trådstarten skriver ts så här

" Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!"

Då får man ju utgå från att pappan sagt att han vill ha barnen så mycket som möjligt.

• Anonym (Inte unik..)

Barnen blir visst hemskare och hemskare för varje inlägg ts gör. Inte alls förvånande, för det är ju så det brukar vara när en styvmamma berättar om mannens barn.

Varför inte visa den här tråden för pappan? Då skulle säkert allt lösa sig på ett eller annat sätt.

• Anonym (Inte unik..)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-02 14:51:20 följande:
    Och allt jag sagt om barnen kanske också är orsaken till att deras mamma åker bort då hon ska ha dem. Men varför är det okej? Mamman behöver vila upp sig, klart att hon ska lämna barnen åt oss i över 3 veckor!! Jag, som inte ens är släkt med dom, är egoistisk om jag vill åka på semester ensam med sambon. Var är logiken? Varför är jag en sämre människa än mamman? Hon gör ju precis det som vi hade planerat in. Skillnaden är att det var hennes vecka, och hon är deras mamma!!
    Men du säger ju själv att du förstår att han vill ha barnen så mycket som möjligt. Han har väl därför inte samma behov av avkoppling från dem, som du har. Och han har kanske heller inte samma behov av ensam tid med dig, som du har av ensam tid med honom. Där ligger väl problemet?  Och det är väl anledningen till att du skapade den här tråden. Problemet är mellan dig och din sambo, och har inget att göra med varken barnen eller deras mamma.

Det är han som gör sina val. Sen är det väl upp till dig om du vill leva så eller inte.
  • Anonym (Inte unik..)

Det jag skulle vilja veta är om pappan  är lika besviken som ts över att de inte fick den här veckan utan barnen?  Jag har inte fått den uppfattningen. Om han vill ha barnen så mycket som möjligt, så är det väl inte så konstigt att han inte sätter ner foten, och talar om för mamman vad det är som gäller.

Om jag var ts så skulle jag ifrågasätta min sambos känslor för mig.

• Anonym (Inte unik..)

"Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn?"

"Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen."

"Ja, jag har minsann sagt åt honom, klart och tydligt! Han blir irriterad och frågar varför jag inte vill umgås med hans barn."

" Pappan har fått dem att tro att hela världen kretsar kring dom och absolut ingen annan. Bortskämda på alla sätt det går att skämma bort ett barn. Det e ju bra att han lägger tid på dom, men nån måtta får det ju vara!"

"Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund."

"Sambon vill ha barnen så mycket han kan, men han vet att tid utan barnen är viktig för mig."

Sambon har avbokat resan utan att ens talat med ts först. Bara det säger väl en hel del. Jag tror att han har sina barn för att han VILL. Resan var inte lika viktig för honom som för ts. Han prioriterar tiden med sina barn i första hand. Hade han inte gjort det, så hade han säkert löst problemet med sitt ex för längesen.

Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!