Inlägg från: Anonym (Pion) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pion)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ofta har ni barnen vanligtvis? Varannan vecka? I så fall är du lite egoistisk när du ändå valt att leva med en partner med barn sedan tidigare. Då har ni ändå en hel del "egentid" i vardagen.

Samtidigt tycker jag att du gör helt rätt i att ta en mindre semestervecka. Jag kan tycka att pappan borde vilja spendera lite extra kvalitetstid själv med sina barn. Skapa härliga sommarminnen för livet med sina barn. Så kanske du och han kan ta några dagars "egensemester" i höst/vinter, eller när det nu passar er.

• Anonym (Pion)
    Anonym (Inte unik..) skrev 2016-07-01 18:09:48 följande:
    Men barnen är ju inte där på heltid, utan vv. Så det måste ju trots allt bli en hel del  tid de får tillsammans utan barnen. Ts säger ju också att då har de det jättebra.

Hade barnen varit gemensamma hade det varit noll egentid/partid. Det är vad jag menar att ts gnäller för inget. Egoistisk. Men det är klart andras ungar är ju "jobbiga". Stackars barn att leva så. Bli inte tillsammans med någon med tidigare barn om det är så JOBBIGT.
  • Anonym (Pion)
    Anonym (Anna) skrev 2016-07-01 19:18:53 följande:
    Menar du att om man har gemensamma barn så har man aldrig barnvakt?
    Det är nog väldigt få som har barnvakt (eller ens vill ha det så länge) i två veckor som ts var inställd på.
  • Anonym (Pion)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 18:52:50 följande:
    Att gnälla för ingenting skulle jag inte kalla dethär. Jag såg fram emot 2 lediga veckor med min man, nu plötsligt får jag bara 3 dagar.

Av 365 dagar får vi kanske 50 lediga kvällar utan barn. De är här vv -182 dagar/år. På våra lediga veckor jobbar vi oftast olika tider och får 2-3 lediga kvällar VARANNAN vecka. Alltså ca 50-60 dagar i året.

Om då biomamman plötsligt anser att hon ska ut och resa ett par veckor så har jag väl all rätt att bli sur. Fram tills för ett par dagar sedan trodde jag att jag skulle få lite ledigt så jag kan vila upp mig.. Och så plötsligt ska jag ta hand om barnen hela semestern.

Tänk om din chef plötsligt kom och sa att du inte får någon semester i sommar, 3 dagar innan semestern skulle börja. Skulle du inte bli sur?

Låt mig anta att du är biomamma i ett kraschat förhållande där du önskar att barnets/barnens pappa tog mera ansvar?
    Om du inte trivs med att jobba skift är det en annan sak. Din man tar sitt ansvar som far, semester kan ni ha tillsammans en annan gång.

Och nej inget kraschat förhållande här. Lever med man, gemensamma barn och obekväma arbetstider.

Jag tycker bara det är så tröttsamt med vv föräldrar som gnäller om egentid (nu är du bonus men ändå). Han missar 50% av sina barns liv och tar nu chansen att få den extra tid han kan. Såklart han gör det!! Tycker du ska sluta sura för det, ni kan vara lediga ihop en annan gång.
  • Anonym (Pion)
    Anonym (Anna) skrev 2016-07-01 21:57:46 följande:
    Fast alla tycker inte att barnen ska komma först hela tiden. Vare sig de har gemensamma barn eller inte. Vissa tycker att det är lika viktigt att vårda sin relation.

Precis som att man måste vårda och vattna sina blommor, måste man vårda och nära sin relation till sin partner. Annars dör relationen. 
    Och det är just denna inställning till frågan som jag tycker ät EGOISTISK. Men såklart alla värderar inte samma saker i livet.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!