• LV2

Pulverdieter

Hej jag är nu peppad att ta tag i flera års övervikt. Kilon efter graviditeter jag började i måndags den 20/6 2016 168 cm lång med vikt 124,8 Jag kunde inte hålla mig idag jag vägde mig 120 kilo jag hade tänkt väga mig varje måndag! Jag äter modifast/ Nutrilett och en vanlig måltid varje dag. Det hade varit kul om vi kunde vara flera som störtade och peppade varandra i våran viktresa!

• Svar på tråden Pulverdieter
  • Gdh

Hej!
    Ska precis börja med naturdiet idag (inhandlat pulver och soppor) - känner mig sjukt peppad.

Min plan är att dricka enbart shakes (pulver) i en vecka till att börja med, sen ska vi ner till svärföräldrarnas sommarstuga i en vecka, och då tänker jag byta ut så att jag äter vanligt middag. Sen när vi kommer hem igen så tänkte jag gå tillbaka till enbart pulver i en vecka.

Är 158-159 cm och vägde 77,4kg idag, mitt första mål är 70kg, sen är målvikten 58kg (egentligen 60kg, men vet att man går upp en 2-3 kg när man slutat med pulver).

• Scoops

Jag har kört med Nutrilett ett tag nu och är jättenöjd :) Just nu pallar jag bara med jordgubbsssmaken men det kommer och går. Jag har ca 10 mg kvar till målvikt! 

• LV2

[quote=76757591][quote-nick]Gdh skrev 2016-07-01 16:12:20 följande:[/quote-nick]Hej!

Ska precis börja med naturdiet idag (inhandlat pulver och soppor) - känner mig sjukt peppad.

Min plan är att dricka enbart shakes (pulver) i en vecka till att börja med, sen ska vi ner till svärföräldrarnas sommarstuga i en vecka, och då tänker jag byta ut så att jag äter vanligt middag. Sen när vi kommer hem igen så tänkte jag gå tillbaka till enbart pulver i en vecka.

Är 158-159 cm och vägde 77,4kg idag, mitt första mål är 70kg, sen är målvikten 58kg (egentligen 60kg, men vet att man går upp en 2-3 kg när man slutat med pulver).

[/quo jag äter pulver och en riktigt måltid varje dag. Det fungerar super jag har mycket att gå ner min målvikt är 65-70 kilo men jag kämpar på. Du har rätta saker det kommer gå bra för dig.

• LV2

[quote=76757614][quote-nick]Scoops skrev 2016-07-01 16:19:08 följande:[/quote-nick]Jag har kört med Nutrilett ett tag nu och är jättenöjd :) Just nu pallar jag bara med jordgubbsssmaken men det kommer och går. Jag har ca 10 mg kvar till målvikt! [/quot du har kämpat bra! Jag er banansmaken och vaniljen Jordgubben är okej med. Att man går ner är bevis att det

fungerar.

• Gdh

Första dagen avklarad,

middagen var värst, men det berodde mest på att jag satt med thaisoppa och mannen och barnen åt pulled beef på briochhamburgerbröd :( :), men åt det vääääldigt å den var helt ok i smaken, hade i lite extra chiliflakes bara.

Hur går det för er?

• Scoops

Jag tänker att jag inte ska gnälla så värst.. jag har ju"bara" fästmannen så jag behöver inte sitta och titta på medans barnen äter, lider med er! Det är strongt!

• LV2

Pulver en måltid avklarad idag. Jag tycker det fungerar bra hungern har avtagit den var värst de två första dagarna.

• Carina7907

Äter herbalife produkter och enligt kostschema. Har gått ner 16 kg på 12 veckor och är överlycklig. Jag har hittat något som äntligen passar mig efter många år. Tycker ni inte att det är jobbigt att bara leva på pulver? Detta jag följer är ett sätt som man kan leva efter resten av livet om man vill. Man lär sig att äta rätt proportioner och deras shakes är underbara. 

• Gdh

Carina7907: oj! Grattis till viktnedgången, låter ju super, å att man kan äta det för evigt sen. Det är ju det som kan vara nackdelen med pulverdiet, att man själv måste hålla koll på ett annat sätt när man slutar.

Var flera år sedan jag gick på pulverdiet (innan nu då), men vad jag minns så är det bara de 2-3 första dagarna som är jobbiga, sen vänjer sig kroppen, det jag tycker är jobbigt är snarare att veta _hur_ jag ska äta sen, för att inte falla tillbaka i gamla vanor, men känner mig mer laddad denna gången (har tagit reda på lite mer, och märker själv vad för onyttigt jag åt).

• Carina7907

Skillnaden med mig är att jag äter shake till frukost med bär i. mellanmål med protein . lunch med shake + grönsaker vid sidan. mellanmål med protein middag mat kvällsmål shake eller ägg. Om man köper herbalifes produkter får man ett matschema där det står olika alternativ och exakt hur mycket man ska äta helt gratis. Detta är helt fantastiskt och jag kommer att försöka coacha så många jag kan för detta fungerar verkligen. Är hur många som helst som gått ner på mitt wellnescenter och det är kul att se. Om man googlar på herbalife får man upp pyramidförsäljning, men jag tvingar aldrig på någon att sälja. Detta är en investering i sig själv som fungerar det räcker att köpa till sig själv. Jag har själv lagt ut mina bilder på FB om man vill se.
    Jag gick på bara pulver förut för ett par år sedan men gick upp allt direkt när jag åt mat igen. Nu kommer jag inte att gå upp då jag lärt mig att äta med rätt proportioner.

• LV2
    Carina7907 skrev 2016-07-02 00:36:00 följande:

Skillnaden med mig är att jag äter shake till frukost med bär i. mellanmål med protein . lunch med shake + grönsaker vid sidan. mellanmål med protein middag mat kvällsmål shake eller ägg. Om man köper herbalifes produkter får man ett matschema där det står olika alternativ och exakt hur mycket man ska äta helt gratis. Detta är helt fantastiskt och jag kommer att försöka coacha så många jag kan för detta fungerar verkligen. Är hur många som helst som gått ner på mitt wellnescenter och det är kul att se. Om man googlar på herbalife får man upp pyramidförsäljning, men jag tvingar aldrig på någon att sälja. Detta är en investering i sig själv som fungerar det räcker att köpa till sig själv. Jag har själv lagt ut mina bilder på FB om man vill se.

Jag gick på bara pulver förut för ett par år sedan men gick upp allt direkt när jag åt mat igen. Nu kommer jag inte att gå upp då jag lärt mig att äta med rätt proportioner.

Grattis till viktnedgången. Jag äter pulver och en vanlig måltid varje dag. Självklart så är det svåraste att behålla vikten efter viktnedgång. Jag vet vad herbelife är jag och min man var på ett möte hos dom för flera år sedan vi tänkte börja sälja deras produkter nu blev det inte så. Det herbelife erbjuder är kontakt med en person som stödjer och lägger upp scema beräknar kost m.m detta får du även hos de olika träningställen hälsostudion erbjuder kostrådgivning, hjälp med träning, pulver m.m obesitasmotagningen Göteborg är för överviktiga där har man kontakt med läkare, dietist, sjuksköterska man tar prover äter pulver eller pulver kombinerad med mat. Herbelife är ingen skit men inte den enda som hjälper människor man måste hitta det som passar en själv pm det blir igenom herbelife eller hälsostudion eller obesitasmotagning eller hemma själv till att börja med.
  • LV2

Hej alla hur har helgen gått för er ? För mig har den gått bra. Jag vaknade idag med värk i magen lite svullna fingrar. Jag tror kvinnliga besväret är på gång då brukar jag gå upp några kilon. Jag har gått upp 0,5 kilo jag kämpar på denna veckan.

• LV2

Vikt den 14/7 Juli 118 kilo jag har denna veckan plockat hallon och blåbär gjort kräm och paj till barnen. Jag rör på mig varje dag jag kämpar på

Bilden i soffan är innan jag börjarde ta tag i vikten bilden efter när jag gått ner lite i vikt

Svar på tråden Pulverdieter