• FyrAAAA

Bim aug 2016

SamsonS skrev 2016-07-29 10:06:52 följande:

Alltså jag blir galen! Nu har jag kört med äl tester i typ 8 månader. En enda gång har jag fått positivt utslag. De andra gångerna får jag stegring i samband med äl känningar, ett par dagar efter äl flytningar, men aldrig positivt. Med stegring menar jag svagt streck istället för helt blankt test.

Samma sak denna gången. Hade flytningarna i helgen som var, fått stegring tisdag och onsdag, svagt streck, nu har jag ömma bröst och är öm i magen/ryggen.
    Någon mer som aldrig får positivt på äl test? Har ni lyckats bli gravida ändå innan?

Har ju ett barn sen innan, men hon är en liten hoppsan och måste verkligen ha varit en ren lyckoträff, för nu är vi på försök nr 13 :(

Jag tycker onekligen det låter som om du har äl då! Prövat testa olika tider på dygnet? Tex em istället för morgon? Är det med samma man du försöker nu som är pappa till det tidigare barnet? Tänkte om du/ni vet något om hans spermiekvalité? Det är det som har spökat för oss... Finns ju såna tester att köpa för hemmabruk som visar om spermiekvaliten är under "normal" tex... Hoppas hoppas att det får bli er tur snart! <3
  • FyrAAAA
    SamsonS skrev 2016-07-29 11:04:26 följande:
    Ja jag har provat alla varianter, morgon,kväll, upp till 3 gånger/dag.

Ja det är med samma man, det är inget vi har kollat upp heller så det vet vi inget om. Jag har en del övervikt, men väger samma som när jag blev gravid med dottern, men det gör kanske sitt ändå. Men får kanske köpa ett sånt test till honom. Har tänkt att blir det inget denna gången ska jag ringa gyn. Är dock mest rädd för att de kommer säga att jag väger för mycket och inte får någon hjälp pga det. Åh, jag hoppas så att det ska bli vår tur snart!
    Ja ok! Då vet ni ju att ni kan få barn iaf! Håller alla tummar för att ni slipper vänta längre!!!
  • FyrAAAA
    SamsonS skrev 2016-07-29 11:04:26 följande:
    Ja jag har provat alla varianter, morgon,kväll, upp till 3 gånger/dag.

Ja det är med samma man, det är inget vi har kollat upp heller så det vet vi inget om. Jag har en del övervikt, men väger samma som när jag blev gravid med dottern, men det gör kanske sitt ändå. Men får kanske köpa ett sånt test till honom. Har tänkt att blir det inget denna gången ska jag ringa gyn. Är dock mest rädd för att de kommer säga att jag väger för mycket och inte får någon hjälp pga det. Åh, jag hoppas så att det ska bli vår tur snart!
    Btw... Jag har också övervikt som ev spökar, men precis som du har jag också vägt så här vid två av tre tidigare graviditeter! Vi får hålla tummarna för att det tar sig snabbt för oss iaf! <3
  • FyrAAAA

God morgon! Här är mensen på ingång så smått redan idag, tre dagar tidigare än väntat, vilket då tyder på att äl också var tre dagar tidigare än jag trott så den missade vi denna gången. Det förklarar att jag aldrig fick utslag på äl-testen eftersom jag började testa ganska sent, men det ska det bli ändring på till nästa månad! Nästa bim blir 30/8 så jag stannar ändå kvar här i augustitråden!

• FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-05 17:56:27 följande:
    Tack snälla!

Jag stannar kvar här för nästa BIM är också i augusti. ÄL typ 17/8 och BIM 31/8!
    Då följs vi åt igen! Också bim igen i aug, 30/8! Hoppas hoppas!
  • FyrAAAA
    stellanocte skrev 2016-08-06 01:10:21 följande:

I dag kom mensen så jag hoppar över till septembertråden. Så ledsen. Hade verkligen hoppats på denna månad, innerst inne. 

Den kom dessutom fyra dagar tidigt så jag hade en cykel på 24 dagar. Har hört att när den är så kort har man ofta inte haft någon ägglossning. Stämmer det?

Funderar också på det! Min mens kom tre dagar tidigt så 25 dagars cykel...
  • FyrAAAA

Testar med cb digitala äl test med dubbel indikator denna månaden. Blinkande glad gubbe idag så nu närmar det sig iaf!

• FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-14 20:54:23 följande:

Kissade på ÄL-stickor nu ikväll men hade nästan inget kiss kvar, haha! Så det blev inte ens 5 sekunder i strålen men ändå en riktigt glad gubbe. Så nu är det dags att inleda kärleksdagarna

Vi fortsätter följas åt med dagarna! Här blev det också glad gubbe nu på morgonen så ikväll blir det mys...
  • FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-15 10:06:27 följande:
    Härligt! Mys på Vi ska försöka mysa till det ikväll och imorgon också, min sambo har hört varannan dag av barnmorskan så han vill hellre lyssna på experterna än på mig som googlar upp nya rön. Men får nog till det ändå ikväll för jag sa att ägget inte släpper förrän efter cirka 24-48 timmar Hoppas det ska gå vägen, haha! Lycka till nu! Hur mycket "mys" får ni till under ÄL?
    Ja ok! Hihi ja det är svårt att veta hur ofta! Första månaden körde vi på typ fyra dagar i rad runt äl, men å andra sidan så vet jag att vi bara hade sex en gång när jag blev gravid senast, så hur ska man veta vad som funkar!? I söndags morse när jag fick "blinkande glad gubbe" denna månaden (tror det är omkring fyra dagar före äl så som jag uppfattat det...) hade vi sex, brukar aldrig hända på morgonen typ men maken tog initiativ (utan att veta om den glada gubben) så då var det bara att hänga på! Sen idag blev det "fast glad gubbe" så jag tänker att vi får till det ikväll och imorgon kväll också. Ändå orolig att det blir "för tidigt", men hoppas inte det så klart!
  • FyrAAAA

Jag brukar alltid ha så ont vid äl. Äl-testen visar glad gubbe men jag känner (ännu) inget. Men visar äl-testen positivt bör man ändå kunna anta att man här äl? Eller?...

Svar på tråden Bim aug 2016