• Ememem

Bim aug 2016

FyrAAAA skrev 2016-07-25 12:45:26 följande:

Jaha!?!! Är på cykeldag 17 idag! Min cykel har oftast varit helt regelbunden med utslag för äl runt dag 16-17 och sen äl dag 18, sen äl o ganska kort cykel/lutealfas. Får alltid mens på dag 28. Jättekonstig månad, känner mig smått förvirrad! Hade absolut inte väntat mig det här! Har ju en dotter på 9mån så kanske har cykeln ändrats?! Men förra månaden, första månaden vi testade för försök till ny graviditet var cykeln som vanligt, så det är svårt att veta vad man ska tro. Nästa månad börjar jag testa tidigare iaf för att veta säkert!

Min cykel var 31 dagar innan sonen som är 14 månader. Fick först tillbaka mensen i mars och då blev första cykeln 27 dagar och sen dess 33-34 dagar så den kan absolut förändras.
  • Ememem
    10oktober skrev 2016-07-26 08:18:51 följande:

Hallå hallå! Hoppar in här jag med. Slutade med p-piller i slutet av maj och fick precis min andra mens idag, så detta blir tredje försöket för mig och min man. BIM är 23 eller 24 augusti (de två första cyklerna har varit 29 och 30 dagar) så nu håller jag tummarna till dess! Ska lägga till mig på BIM-listan också.

Funderar på att testa med ÄL-stickor denna gång. Min man har inte velat det tidigare men igår föreslog han det själv! Ni som använder, vilka har ni? :)

Jag använder stickor från billiga-tester och cb digitala. Min man var likadan när vi försökte med första, denna gång fick jag körs med tester direkt :P
  • Ememem
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-28 09:23:30 följande:

Jag beräknar att få min mens den 8 augusti(enligt en app som heter P tracker lite).

Det brukar alltid stämma, förutom förra gången, då fick jag mensen många dagar innan (en vecka, eller 5 dagar innan) och blev så förvånad) dock månaden innan, så gjorde jag äggledare spolning, precis efter jag hade haft mens. Är jätte sugen på att testa, men känner att egentligen borde jag vänta. Men vad tycker ni? Ska jag våga?

Eller vänta?

Ägglosningstestade inte denna månaden, utan bara chansade ;)

Om du har BIM den 8/8 så är det alldeles för tidigt för att testa. Ägget fäster först mellan 7-10 dagar efter äl så det är tidigast då man kan testa positivt. När tror du äl var? Hur lång cykel brukar du ha och när började din förra mens?
  • Ememem
    Sobika skrev 2016-07-29 07:35:45 följande:

Det här måste ju betyda att äl är på g!? Skulle ha haft i tisdags egentligen och ska få mens om 10 dar så känns inte som att det kommer hinna bli nått innan allt åker ut med den :(

Om äl kommer sent kommer även mensen komma senare. Tiden fram till äl kan variera men tiden mellan äl och mens brukar vara samma varje månad.
  • Ememem
    Smlan skrev 2016-07-29 08:49:43 följande:

Jag undrar om det är någon som har varit gravid tidigare och som har tempat som kan tolka en grej åt mig? Mellan ÄL och mens brukar min temperatur hoppa ganska fritt mellan 36,6 och 37,0. Den här gången ligger den mycket mer stadigt mellan 36,9 och 37,0. Är det någon som har erfarenhet av att kurvan blir så jämn? Jag vill såklart tolka det som att jag är gravid men jag testade igår och det var negativt. BIM är på måndag 1/8.

När jag blev gravid med sonen så pekade kurvan stadigt uppåt hela tiden. Den dippade vissa dagar men steg sen högre än dagarna innan.
  • Ememem
    stellanocte skrev 2016-07-29 10:33:48 följande:

Så om jag misstänker att min ÄL kom tidigt denna månad bör även mensen komma tidigare än beräknat?

Ja, det borde den.
  • Ememem
    Cfmilla skrev 2016-07-30 21:30:47 följande:

Tänk va olika det kan vara, vissa här inne är rädda för att missa att sexa när de har äl, jag och min man ligger nästan varje dag oavsett även vid mens, oftast två ggr om dagen. Jag funderar på om vi ligger för mycket? Vi har alltid sexat mycket... Snart har det gått 12 mån... :-/

Jag har förstått det så att om båda är friska och mannen har bra spermiemängd/kvalité så är det fritt fram att ligga på men annars tror jag det rekommenderas att man inte har sex några dagar före äl eller så.
  • Ememem
    Prästkragen skrev 2016-08-01 00:36:02 följande:

Hej tjejer!

Aaahh, dagarna fram tills man kan börja testa går såå långsamt. Har BIM runt 12/8 och tänkte börja testa BIM-4. Iof sig köpt några stickor som ger utslag på HCG 5 så kanske kör några dagar innan.

Fjärde försöket för oss och vi har en 14-månaders sen tidigare. Förra gången gick det på andra försöket.

Augusti är vår månad! Håller tummarna för alla här inne nu!

Vi har också en 14-månaders hemma och försöker få ett syskon. Detta blir första försöket men förra tog fem månader, dock på andra försöket med äl tester så hoppas att denna går lite snabbare.

Vilka stickor är det du har som mäter från hcg 5?
  • Ememem
    L 91 skrev 2016-08-01 22:47:14 följande:

Har ni någon app eller liknande som ni fyller i, med tempen?

Jag använder fertility friend. Deras gratisversion är bra, finns även VIP om man vill ha fler funktioner senare.
  • Ememem
    Anonym (Mamu) skrev 2016-08-02 07:36:52 följande:

Hej! Har någon fått ett spökstreck med billigatesters sticka? Jag fick ett svaagt streck igår, helt synligt med blotta ögat, även maken såg det, och från alla vinklar men vääldigt svagt. Tog ett likadant test imorse som var tokblankt :( tror inte jag är gravid, är BIM+2 så det borde visas isåfall.... usch, fick upp hoppet igår men idag känns det tungt :(

Tyvärr aldrig hört om spökstreck med billigatesters stickor. Var strecket rosa/rött eller grått?
Svar på tråden Bim aug 2016