• Ememem

Bim aug 2016

Hej,

Jag hoppar också in här. Har en son född maj-15 och vi ska äntligen börja försöka få ett syskon. Sonen tog fem månader. Vi ville redan börja försöka för några månader sen men har varit tvungna att vänta tills nu.

Har beställt hem cb digitala äl-test och tempar med fertilty friend. Jag har inga tydliga äl symtom så tycker det är skönt att ha testerna som stöd.

Beräknad BIM är 13/8.

• Ememem

Var in och uppdaterade BIM listan :) formatteringen blir galen om man lägger in sig via mobilen så använd en dator eller skriv en kommentar så kan nån hjälpa till att uppdatera listan.

Ice age, du kanske kan uppdatera texten så det står BIM lista för augusti och inte juli :P

• Ememem
    Llewellyn skrev 2016-07-13 22:45:58 följande:

Får man var med här kanske?

Hade sent missfall i vecka 19+1 (enligt ultraljudsmätning) till 19+3 (enligt äl) den 22 juni.

Har ännu inte fått tillbaka min mens efter det vi var med om, så vet inte exakt när BIM blir, men till skillnad från de flesta här ser jag fram emot mens så vi kan försöka igen.. Lär ju bli tidigast i augusti tänker jag.

Inte för att en eventuell ny graviditet kan ersätta det vi förlorade nyss, men vi vill så gärna ha en egen liten familj.

Jag är 35 år nu (fästmannen blir 37 om några månader) och vi har inga tidigare barn så det känns som det är dags nu. Egentligen skulle man väl börjat tidigare men förutsättningarna har inte varit optimala. Vad gör man?

Vi finns i Storstockholm.

Åh beklagar förlusten! Vad hände? Du behöver inte svara om du inte vill! Hoppas verkligen mensen kommer snart då, det sägs ju att kroppen ska vara väldigt mottaglig för en graviditet efter ett missfall och att det ofta går snabbt att bli gravid igen! Håller tummarna för er!
  • Ememem
    Fkvi skrev 2016-07-14 16:35:26 följande:

Äntligen kom mensen igång! Dock en dag sent så lär ha ÄL och nästa BIM lite senare än vad jag först trodde :) ÄL 1 aug och BIM 15 aug istället för 31 juli respektive 13 aug

Haha, jag skulle också precis gå in och uppdatera BIM listan från den 13 till 15 aug då mensen kommer lite senare än jag trodde. Har troligen äl 1 aug också.
  • Ememem
    Smlan skrev 2016-07-14 16:00:57 följande:

Hoppar in här jag också. Helt ny på forumet...Vi är på försök nr 4. Fick mens 5/7 och tror att ÄL är nu till helgen eller i början på nästa vecka. Tempar och testar med ÄL-stickor. BIM borde bli 1 eller 2 augusti.Hade nog en naiv föreställning om att man skulle bli gravid så fort man hade bestämt sig. Nu efter 3 misslyckade försök är jag mer ödmjuk. Samtidigt bryter jag ihop varje gång när mensen kommer. Min man är med på tåget men han fattar inte riktigt den känslomässiga bergochdalbanan vi tjejer går igenom. Jag hoppas få lite stöttning här så att mannen får vila Jag håller tummarna för alla tjejer i tråden! Nu kör vi!

Det tog fem månader för oss med sonen, i början var han lite så det händer när det händer men efter tredje försöket började han också längta mer och mer efter plusset. Tror han blev nojig om det skulle vara han som felade. Denna våren är det jag som fått tjata om att kondomen skulle på :D
  • Ememem
    Sobika skrev 2016-07-14 19:24:44 följande:

Hej, jag hoppar också in hit från julitråden, mensen kom idag på bim. Det blir vårt fjärde försök. Har en son som är född -15 och blev till när vi hade börjat prata om att skaffa barn men inga direkta försök så trodde det skulle bli lika "lätt" nu.

Körde äl-test denna månad så blir det nog nu med för att få bättre koll. Vad har ni använt för äl-test? Något som rekommenderas? Hade cb dubbelindikator.

Har bim runt 9 augusti.

Jag har äl stickor från billiga-tester, tycker deras funkar bra men jag har ibland svårt att avläsa när det bara är streck så har köpt cb med dubbelhormonindikator men det blir ju tyvärr dyrt i längden.
  • Ememem
    Anonym (Lexi) skrev 2016-07-14 19:22:35 följande:

Ni andra som använder ägglossningstest, slutar ni testa när ni fått max? Jag har fått max och då haft sex samma dag, och ibland dagen efter också. Mensen kommer alltid 15 dagar efter max på ägglossningstestet, så jag har väl knappast missat ägglossningarna?

Jag får ofta max två dagar i streck, därefter testar jag en dag till för att se att det går ner. Äl sker ju i regel inom 48 timmar från att man fått ett positivt resultat. Använder jag cb kör jag till jag fått fast glad gubbe men kommer testa med båda denna månad.
  • Ememem
    Sobika skrev 2016-07-14 20:02:56 följande:

Jaa jag är rädd för att det inte ska visa tydligt nog på såna vanliga älstickor. Använder också en app som brukar stämma ganska bra så skulle kanske kunna ta såna med två olika gubbar. Får se hur det blir.. Känns ju bra den med tre olika gubbar, för mig blinkade den i tre dar innan den blev fast.

Jag körde de billiga stickorna parallellt med cb första gången jag testade när jag försökte bli gravid med sonen. Tyckte det hjälpte mig förstå när de visar positivt. Nu tycker jag de visar rätt tydliga resultat ändå. Kan bifoga bild på senaste cykeln jag testade.

• Ememem
    Sobika skrev 2016-07-14 21:26:56 följande:

Smart att köra dubbelt, så får det nog bli. Vart köpte du dina?

www.billiga-tester.se gillar både deras äl- och graviditetsstickor, plussade på äl+9 med sonen.
  • Ememem
    FyrAAAA skrev 2016-07-14 23:10:21 följande:

Vad är dubbelindikator?... Jag hade cb digital förra månaden där det kom upp en smiley, är det den? Fick glad gubbe både på lördagen o söndagen, men man kanske ska sluta testa vid första glada gubben?! Hade så ont på söndagkvällen så tror det var då äl var iaf ???? Tar gärna emot tips om någon har på vad som är "bäst"

Cb har två digitala, deras vanliga rosa som först visar rund ring och sen en smiley, den mäter bara lh tror jag. Sen har de även den med dubbel som är lila som visar rund ring, sen blinkande smiley när fertiliteten är hög och sen en fast smiley när äl sker och fertiliteten är som högst. Den mäter både lh och östrogen tror jag.

Jag har bara testat deras lila med dubbel och med den kan man inte testa dagen efter första fasta smileyn då den sen låser sig i två dygn.
Svar på tråden Bim aug 2016