IA89 skrev 2016-07-06 22:03:58 följande:
Hej tjejer! Jag hoppar också in här.
I slutet av Augusti 2014 plockade jag min hormonspiral och ägglossningen där efter kom min son till som är född i Juni 2015. Han blev alltså till på första försöket.
I början av April plockade jag bort min hormonspiral och ägglossningen där efter blev jag gravid igen, plussade i början av Maj, men graviditeten slutade i tidigt missfall. Sedan dess har vi gjort två försök (Juni, Juli) men inget av dem gick vägen. Nu sista blev jag riktigt nedslagen då jag testade med stickor och hela min kropp skrek ägglossning - och ändå tog det inte sig. Är kanske lite bortskämd och trodde det skulle gå lika enkelt denna gången. Mensen kom dessutom två dagar tidigt.
Denna månaden tänkte jag pausa från ägglossningstest och sexa till det när vi känner för det. Vi har semester och jag ska försöka slappna av lite. Men följer ändå med här på ett hörn om jag behöver skriva av mig!
Nästa BIM är enligt appen 2 Augusti.
Du är så välkommen!
Jag resonerar lite som du nu. Jag tänker inte testa med en massa ägglossningstest. Tror bara att det skulle stressa upp mig enormt mycket. Istället tar vi det som det kommer. Vi ligger när vi vill och känner för det, och tar det sig så gör det det. Visst längtar jag enormt mycket, men jag vill inte må dåligt under tiden vi försöker.
Jag förstår att det kan vara superjobbigt att få ett negativt resultat. Det vill man ju inte ha. Vi får försöka stötta varandra. Håller tummarna för ert nästa försök nu! Kram