Inlägg från: Rödflamma |Visa alla inlägg
  • Rödflamma

Bim aug 2016

Hej. Är också gärna med här.

Har precis fått mens under det andra försöket med att få till en fyra. De tre tidigare kom till lätt, första lite oplanerat men troligen vid första eller andra "slarvet", de två andra på första försöket.

Blev i vintras gravid igen på första försöket men fick ett missfall i v 12, som jag visserligen kände på mig skulle komma då symtom minskat, gynekologen trodde det hade avstannat redan kring v 7-8. 

Känner att jag är lite bortskämd när det gått så lätt och att det nu är tredje försöket som påbörjas är nytt för mig, även om jag var lite rädd för det här då jag nu är 36 år.

Nästa bim är ungefär runt 5/8, både den här och förra mensen har kommit lite tidigare än beräknat trots att jag alltid är som en klocka annars. Är det någon annan som upplevt att mensen rubbas mycket vid aktiva försök att bli gravid? Vad har ni för teorier att det blir så?

• Rödflamma
    Bäbiiiis skrev 2016-07-07 16:58:49 följande:
    Jag har inte upplevt att mensen rubbas av att man aktivt försöker bli gravid men har läst många exempel på att mensen kan rubbas under några månader efter missfall så det kanske beror på det. Men skönt då att du fått kortare cykel och inte längre. Tiden går ju så långsamt mellan bim äl bim osv. Är detta andra cykeln efter missfallet?
    Nej, vi väntade faktiskt lite innan vi började försöka igen, testade med cb digital äl-test gravtest visade negativt igen efter mf och hittade första äl knappt 3 v senare, i början på februari, har haft fyra menstruationer efter det innan vi började försöka igen som alla betedde sig som vanligt. Sen kom juni fem dagar tidigare och denna två dagar tidigare. Faktiskt lite ovanligt..
  • Rödflamma

josefinenyberg: Konstig faktiskt. Man tänker ju att det ligger nåt i att det sker fler befruktningar än man är medveten om som aldrig fäster ordentligt.

Har du upplevt symtom under de här cyklerna som mensen varit annorlunda?

• Rödflamma

josefinenyberg: helt otroligt hur kroppen kan luras, har också haft symtom. Framförallt molvärken nästan från äl som du säger, den här gången ordentlig mensvärk som kommit och gått över en vecka före bim. Är det för att man känner efter så väldigt mycket mer och är så uppmärksam? Vanligtvis känner jag dagen innan mens och that's it. Skitjobbigt ju! När man liksom väntar sig att det ska ta sig direkt också.. Hur ska man klara varje cykel på det här sättet?

• Rödflamma

Om nån gör en bim-lista får ni gärna lägga till mig

Rödflamma bim 3/8 (blev det till slut) tredje försöket på en fyra.

• Rödflamma

Ok, mensen är över, fertil period startar till helgen och semestern har börjat. Känns som upplagt för succé! Låt oss hoppas det här blir vår månad, tjejer.

Tänkte att jag inte ska använda äl-tester nu. Har egentligen alltid haft ganska bra kännedom om hur cykeln är, började äl-testa efter mf för att ta reda på när allt började funka igen. De cykler jag testat efter det har äl infallit ganska exakt när jag trott och enligt p-tracker. Så det känns överflödigt att köpa de testerna. Och så är det ju semester, kanske blir lite mer spontant och avslappnat nu

Svar på tråden Bim aug 2016