Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

-10% 28 veckor

- 10% är helt normalt! Alla barn är olika. Och växer lite olika i olika skeden. Du ska njuta av din graviditet nu och inte oroa dig. Finns ingenting att oroa sig för utifrån det du skriver. / bm

• Anonym (L)
    Greger skrev 2016-06-29 18:38:04 följande:

Jag var på tul i v 32 och vår bebis räknades som -19%. Fick ny tid två veckor efter och plötsligt låg hon på medel. Upp till -15% anses ändå vara okej så du behöver absolut inte oroa dig.

Inom +-20% är normalt.
  • Anonym (L)
    Greger skrev 2016-06-29 19:38:50 följande:

Det var inte beskedet vi fick. Hade -19% kvalat in som normalt hade vi inte fått göra om ultraljudet.

Greger skrev 2016-06-29 19:38:50 följande:

Det var inte beskedet vi fick. Hade -19% kvalat in som normalt hade vi inte fått göra om ultraljudet.

Jo det hade ni. Det är otroligt svårt att få bra och rätta mätningar. Därför kontrollmäter man såklart om man får -19%.
  • Anonym (L)
    Rolls skrev 2016-06-29 20:13:58 följande:

Dock tänker jag (såklart) att det inte är normalt i mitt fall eftersom att första sonen är så stor!

Du behöver inte tänka så. Som jag skrev innan så kan samma kvinna få helt olika stora barn. Det händer hela tiden :). Och vid nästa mätning kanske du ligger på +5 :). Försök att inte oroa dig så mycket.
Svar på tråden -10% 28 veckor