Rolls skrev 2016-06-29 12:19:52 följande:
Det jag reagerade mest på var att det gått från -4,6 till -10 på mindre än 3 veckor. 2 olika personer som mätte och jag tänker att trenden är tydlig; hans kurva är på väg åt fel håll! -10% kanske är ok men det känns som att det tydligen blir värre och värre liksom.
När jag läser vad vissa får stå ut med under sina graviditeter så känns det lite fånigt att skriva om det här. Ni kan ju ha rätt, att det är helt lugnt. Men det orsakar ju mig oro och alla runt mig viftar bort det så därför skriver jag här ändå!
När jag googlade om det så verkade det som att de flesta med låg tillväxtkurva ha liknande med alla sina barn. Men mina pojkar är ju då helt olika! Hade första varit liten kunde man ju tänka att det är så bara.
Jaja, ska försöka lugna mig och lyssna på vad ni säger.
Det är svårt att få måtten exakt. Räcker med en halv millimeter för att det ska skilja flera procent. Som sagt för mig hoppade det från +/-0% till -15% till -5% till -10%. Olika som mätta varje gång. Dom sa själva att det är svårt och det ska helst vara samma som mäter varje gång för att få ett säkrare resultat.