Vad fan är grejen med Oxfile?
Jag har tillagat den på olika vis, smakat av men kan inte för mitt liv begripa varför folk ser det som exklusivare och godare kött än andra, billigare köttvaror. Därför drar jag slutsatsen att folk gärna framhåller att de äter Oxfile för att visa andra att de har råd att köpa den dyrare maten. Själv tycker jag Oxfile smakar ganska neutralt och lite tråkigt, och då har jag provat olika kryddningar.
Jag föredrar hellre fläskfile, som är mycket billigare, har en köttigare konsistens och som får mer smak vid olika sorters tillagning. Varför måste kött överhuvudtaget vara mört för att det ska passa medelsvensson? Är det bara för att "alla andra" tycker så eller är det en egen uppfattning?
Varför överhuvudtaget denna skrytkultur över hur dyr mat man har råd att konsumera? Tror man att man är något för att man har råd att köpa det dyraste? Tror man att maten gör människan? För oavsett hur fin mat man äter luktar det du skiter ut i toaletten ändå lika illa. Tror man att man får finare avföring om man äter finare mat, eller vad är grejen?
Har aldrig riktigt förstått..