Daniel12 skrev 2016-06-30 16:58:30 följande:
Hahahaha! :D Skämtar du med mig? Rika som äter vita bönor i tomatsås? Och Liptons theer? Ja det förekommer säkert, men lär vara ovanligt. Har hört många mer välbärgade som inte skulle kunna tänka sig vita bönor och bacon som en middag, än mindre makaroner och korv, för det skulle få dem att känna sig som värsta luffarna. Bland många yngre rika (som fått allt betalt av sina föräldrar utan att ha behövt lyfta ett finger) är det "white trash" att äta billig mat eller att hemfalla åt fattigares matvanor. Det finns en gigantisk tråd om detta på Flashback, där det är ett ändlöst hånande av alla som ens har i tanken att köpa lågbudget-mat. Så nej, den gick vi inte på ;) Men kul med lite humor som omväxling..
Fast jag tycker inte heller att bara bacon och bönor eller korv och makaroner är riktigt komplett vuxenmat. Mer barnmat, och jag undrar över smaklökarna på de vuxna som njuter av så näringsfattig mat reguljärt. Men ja, vad tror du di rika dricker för te på morgonen? Eller tar med sig till picknicken på vinter. Jo vanlig te och varma koppen. Jag har ju själv varit med på dessa picknickar utan butlers och anklever. Rika äter tom kebabpizza. Det du!
Ja det är ju verkligen vanliga rika människor som använder ordet white trash. Inte alls bortskämda brats i övre tonåren som undrar varför inte alla flyger privat eftersom det är skönare.
Alla på flashback säger ju...Tack för det skrattet. Visst är det konstigt att Sveriges elit samlas just där för att skratta åt plebejerna. Kungen själv är där med nicket epa-swag.33. Det visste du eller hur? Nej, att du tar flashback seriöst säger en hel del av dig.