• Quirall

BF Mars 2017 - syskon

i morgon är det dags för rul längtar så mycket! Om liten är samarbetsvillig så får vi veta om det är en lillebror eller lillasyster :)
    Men när vi kommer hem till syskonen 4 och 5 år vill vi avslöja resultatet på något roligt sätt, någon som har något roligt men lätt förslag? Kommer inte hinna förbereda en massa, hade annars en tanke om att baka något med rosa eller blå fyllning men det kommer jag som sagt inte hinna med tyvärr. Kanske de skall få öppna en låda eller något också ligger det ballonger och något klädesplagg däri i rosa eller blått. Men vill gärna ha fler förslag :D

• Quirall

Gick bra för oss också idag även om bebis var envis och vägrade visa sin söta profil så fick bara med oss bilder på ryggraden hem haha. Och magen gick inte att mäta först så fick gå en sväng och komma tillbaka efter en timma och då gick det fint att mäta magen men fortfarande inga profilbilder.
    Men fick veta att vi förmodligen väntar en lillasyster vilket både jag och sambon trodde. Så vi köpte med oss donuts med rosa glasyr och la i en påse så fick barnen öppna den tillsammans, dottern överlycklig men sonen fattade nog inte riktigt först men sen blev han lite ledsen och butter eftersom han ville ha en lillebror, men blir nog bra tillslut :)

• Quirall

Hej hej! Hur går det för alla här inne?
    Själv går jag in i v24+0 idag, känns skönt att ha nått till den gräns där barnet räknas som livsdugligt :)
    I övrigt är det en lååång graviditet detta, varit sjukskriven sen 4/8 pga av illamående och det är inte över än :/ även foglossningen är riktigt jobbig nu och dessutom har jag börjat få mycket sammandragningar när jag rör mig för mycket.
    Oj vad mycket klagande, det blev men det är ju mysigt också så klart, lilltjejen som vi tror det är lever runt där inne och är härligt att känna buffar och sparkar :)

Någon mer som har haft mycket illamående hela graviditeten? Hur har ni det med viltuppgången? Jag har ju en tydlig mage och SF mått verkar normalt men har inte gått upp något sedan inskrivningen, snarare ner. Men hade väl lite extra att ta av i förväg kanske.
    Hoppas ni har det bra :)

• Quirall

Hej! Försökt skriva i tråden flera gånger men den har buggat för mig, så testar snabbt för att se om det går innan jag skriver långt inlägg igeeeeen som bara försvinner

• Quirall

Se där nu verkar det fungera!

Jobbigt det låter med sammandragningarna :/ hade själv många för någon vecka sedan, lite kopplat till att jag inte tog det lugnt. Men är sjukskriven och varit sen 4/8 pga av illamående som inte vill ge sig och nu också foglossning. Är beräknad 7/3 så vi ligger ju väldigt lika :)
    Mina tidigare barn är båda födda med KS, ett planerat och ett akut så har aldrig haft en riktig värk och vet inte egentligen hur de "ska" kännas. Men både i går och nu idag har jag hastigt fått ont i magen, nästan som vid magsjuka, får andas mig igenom det och ta mig till toaletten för att lätta på trycket, men kommer liksom inte ut något, känslan att det trycker på försvinner när jag sätter mig på toaletten. Kan det vara förvärkar? Sammandragningar har jag ju haft många i de tidigare graviditeterna också men de har liksom aldrig gått bak i ryggen som dessa kan göra ibland. Men vid sammandragning blir magen stenhård och det upplever jag inte på samma sätt de gånger jag får ont i mage och rygg. Vet inte riktigt vad jag skall tro.

Nästa måndag skall jag iaf in och göra tul vilket jag längtat och väntat på länge nu, hoppas bebis ser ut att vara lagom stor, även om jag inte litar helt på deras bedömning där, de missade t.ex att sonen var liten två ggr och när han akut fick plockas ut var han 33% tillväxthämmad :/

• Quirall

Hur går det för er alla?
    På tul idag visade bebis bara -9% vilket vi ändå är nöjda med, skall tillbaka om en månad för att se hur det ser ut då.
    V28+5 idag

• Quirall
    Tesan84 skrev 2016-12-25 13:50:37 följande:
    Hej! Vad bra att det var ett bra resultat. Vad är tul?
    Förkortning av tillväxtultraljud :)
  • Quirall

Tiden går verkligen långsamt! Men så har jag ju också varit sjukskriven och ganska orörlig sedan början av augusti :/

Är det bra fart på era små? Har tyckt att lilltjejen verkar ganska lugn där inne, men nu jäklar, sista veckorna har det blivit fart på henne :)

Har haft ganska mycket förvärkar denna gång, har precis nu faktiskt. Tror inte jag hade en enda med de andra två barnen (båda födda med snitt, ett planerat och ett akut.) Och eftersom förra barnet fick komma ut i v35+2 och jag dessutom nu har de här förvärkarna känns det nästan som lillan kommer komma när som helst så jag är trots allt lite stressad över att få allt klart, skall tvätta upp kläder till bebis i veckan iaf och få hjälp med att få in bebisens säng och göra den klar. Får ju ha kryckor för att överhuvudtaget ta mig fram nu pga av foglossning och ischias så det går verkligen segt.
    Är i v.31+4 idag

• Quirall
    DevilsDaughter skrev 2017-01-08 15:31:42 följande:

Tycker också att det har blivit mer fart där inne senaste tiden, dock läste jag idag att vid den här tiden så brukar rörelserna minska då det inte finns lika mycket plats för rörelse där inne? 
    Har en del förvärkar, men inga som är jobbiga eller gör ont på ngt sätt. Quirall, varför kom förra så tidigt? När kom ditt första? Blir det snitt denna gången också? Du har säkert skrivit ngt om det tidigare, men kommer inte ihåg isf :)
    Jobbigt med sådan foglossning! 
    Jag har med tidigare barn haft väldigt jobbig foglossning i blygdbenet, något som inte riktigt gått över ens mellan graviditeterna. Men nu känner jag knappt av det alls!?? Dock har jag börjat få ont i ländryggen och det strålar ner i skinkorna! Antar att det är foglossning där bak? Det är värst om kvällarna och när jag är mkt på jobbet (står då upp hela tiden). Har aldrig haft ont i ryggen vid graviditet tidigare och hade inte alls väntat mig detta. Men kanske börjar graviditeterna ta på en nu, är ju femte barnet.. Och man blir inte yngre ;)

Första barnet kom i fulltid, andra kom akut i v.35+2 pga av att jag fick hellp (som en speedad variant på havandeskapsförgiftning)
    Risken finns att jag får det igen, men äter mediciner för att förhoppningsvis slippa.

Vad skönt att inte ha så mycket foglossning denna gång! För mig har den blivit värre för varje graviditet och även kunnat känna av den mellan graviditeterna :/
    Men kan nog vara foglossning du känner av där bak nu, eller ischias möjligen.
    Vad kul med femte barnet! Har tidigare alltid velat ha många barn men efter att först bli så sjuk av hellp med förra och så den här tuffa graviditeten så blir det absolut inte fler. Man blir ju som sagt inte yngre heller ;)
  • Quirall

Det är tydligen jättesvårt att säga något om hur stor risken är för mig denna gång, en del läkare säger att risken är jättestor, andra att risken är liten, främst för att jag kontrolleras mer och får mediciner, så jag väljer att lyssna på de ;) känns bra att iaf ha kommit så här långt!

Skall in den 19:e för att kolla hur bebisen växer, på senaste ul låg hon på -9% vilket inte var någon fara alls. Hoppas det fortsätter så, och den dagen skall jag även få tid för snittet, ville gärna föda vaginalt men med min historik och med två snitt så får jag inte. Men har landat i det nu och det känns ok, skall bara bli skönt att få veta datum så man kan planera :)
    Har bf 7/3 enligt kub, och snitt brukar utföras 7-10 dagar tidigare så borde hamna någonstans mellan 25-28 februari, om de nu inte tycker hon ser för liten ut, då tar de ut henne tidigare. Vill bara klara mig förbi den 22:a eftersom dottern fyller 6 år då och jag vill kunna vara med på kalaset :)

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon