DevilsDaughter skrev 2017-01-08 15:31:42 följande:
Tycker också att det har blivit mer fart där inne senaste tiden, dock läste jag idag att vid den här tiden så brukar rörelserna minska då det inte finns lika mycket plats för rörelse där inne?
Har en del förvärkar, men inga som är jobbiga eller gör ont på ngt sätt. Quirall, varför kom förra så tidigt? När kom ditt första? Blir det snitt denna gången också? Du har säkert skrivit ngt om det tidigare, men kommer inte ihåg isf :)
Jobbigt med sådan foglossning!
Jag har med tidigare barn haft väldigt jobbig foglossning i blygdbenet, något som inte riktigt gått över ens mellan graviditeterna. Men nu känner jag knappt av det alls!?? Dock har jag börjat få ont i ländryggen och det strålar ner i skinkorna! Antar att det är foglossning där bak? Det är värst om kvällarna och när jag är mkt på jobbet (står då upp hela tiden). Har aldrig haft ont i ryggen vid graviditet tidigare och hade inte alls väntat mig detta. Men kanske börjar graviditeterna ta på en nu, är ju femte barnet.. Och man blir inte yngre ;)
Första barnet kom i fulltid, andra kom akut i v.35+2 pga av att jag fick hellp (som en speedad variant på havandeskapsförgiftning)
Risken finns att jag får det igen, men äter mediciner för att förhoppningsvis slippa.
Vad skönt att inte ha så mycket foglossning denna gång! För mig har den blivit värre för varje graviditet och även kunnat känna av den mellan graviditeterna :/
Men kan nog vara foglossning du känner av där bak nu, eller ischias möjligen.
Vad kul med femte barnet! Har tidigare alltid velat ha många barn men efter att först bli så sjuk av hellp med förra och så den här tuffa graviditeten så blir det absolut inte fler. Man blir ju som sagt inte yngre heller ;)