• jyns00

BF Mars 2017 - syskon

MeAndBaby skrev 2016-07-27 12:10:58 följande:

"Hej!

Finns det någon grupp på Facebook för oss som ska ha i Mars? ????"

(Kan ej citera fr mob) Ja det vore kul med fb grupp.

Hur gamla är ni? Jag tillhör säkert de äldsta här inne med mina 35 år. Bor i Södertälje kommun.

Jag vet inte om det finns någon Facebookgrupp än.

Jag är 27 år och har en dotter på 2 1/2 år :)
  • jyns00

Asså det är helt sjukt idag har mitt illamående nästan helt försvunnit. Kommer när jag äter men inget annars :) direkt tänker jag att det är ett missfall på gång eller så har det bara vänt. Hoppas :D

• jyns00
    DevilsDaughter skrev 2016-07-29 17:14:25 följande:

jyns: Så var det för mig i förrgår, kräktes inte en enda gång medan ja andra dagar kräks stup i kvarten.. Dock kom det tillbaka dagen efter, men jag hann också börja fundera lite över varför.

Usch hoppas det börjar släppa för dig nu.

Kände mig bättre idag, orkade gå på lekplats med dottern. Var helt slut på eftermiddagen, mått illa mellanåt. Men betydligt bättre än vad det varit de tidigare dagarna :)
  • jyns00
    Jennie89 skrev 2016-07-29 20:55:23 följande:

Har råkat berätta för två vänner redan, en som "råkade" se paketet till gravtest i papperskorgen haha. Ska på ultraljud om en vecka och behöver ha barnvakt då så måste berätta för antingen mina eller mannens föräldrar, ljuga är jag inte så bra på. Jag långledig och tillbaka på jobbet i v 13 och då ska vi iväg på utbildning i ett par dagar - Får nog berätta innan vi åker, brukar innebära en del alkohol och fester på dessa utbildningsdagar haha. Väntar med att berätta för stora tjejen ett tag till, tre-åringar är bra på att prata haha.

Över en vecka sen jag blödde nu och kommer fortfarande bruna flytningar, känns inte alls bra. Någon som haft det så? Ett par dar kan jag förstå men över en vecka...

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Har du kollat upp dina blödningar?
  • jyns00

När kan barnmorskan höra hjärtljuden utan ultraljud tror inte jag får göra sånt. Är så rädd gör sånt missfall som sker men kroppen inte stöter ut det ut kroppen :( har bara fått sån rädsla för det.

• jyns00

Betalade idag för ett privat ultraljud idag och fick se en väldigt rörlig bebis och hjärtat slog för fullt :) flyttade mig från 9+2 till 9+0 men tar det mer på allvar vid rulet!

• jyns00
    corran skrev 2016-08-18 10:33:17 följande:
    Känner livmodern som en bula ovanför blygdbenet, så mysigt.

Magen putar lite men går att dölja än :) 9+5.
    Va mysigt :) jag är i v11+5 och börjar känna liten bula men resten av magen är ganska fortfarande svullen.
  • jyns00
    Fayleh skrev 2016-08-18 12:52:04 följande:

Jag har INGEN mage än (8+4) och nojar mig då självklart över det (och allt annat man kan noja över). Har absolut för mig att jag fick mage tidigare med de andra två, speciellt nr 2, men då hade jag å andra sidan inga magmuskler och det har jag ju nu.... 

Det kan ju vara magmusklerna som spökar i ditt fall :) läste i appen att livmodern börjar bukta ut i v 12.
  • jyns00
    Jennie89 skrev 2016-08-19 20:44:32 följande:

Jag har börjat få en liten, liten kula på morgonen om jag inte varit uppe och kissat, försvinner direkt haha. Annars är jag fortfarande jättesvullen och tycker magen är lika stor som i v 20 med första. Magen har gett upp (4 dagar känns...) så tror det bidrar. På eftermiddagarna är det svårt att hålla magstödet. Två veckor innan jobbet drar igång igen - måste börja sköta kosten ordentligt igen haha. 

Stora (3 år igår) har frågat om jag har en bebis i magen, vet inte vad det kom ifrån, jag har inte sagt nej men inte heller ja. Väntar ett par veckor till, blir så lång väntan för henne och än är hon så liten. 

V 12 imorgon och eftersom illamåendet inte dykt upp än verkar jag ha klarat mig denna gång, känns konstigt. Har inte mått så illa med de andra heller men iaf ett par veckor.

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Va kul att du går in i vecka 12 imorgon det gör jag med :) 12+0.
    Känner också sv en liten kula på morgonen om jag inte har kissat :)
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon