-
Tyvärr har jag läst och hört sen tidigare att när man är gravid får man inte banta :(Amorea skrev 2016-07-07 18:44:42 följande:Jag tränar efter försvarsmaktens app, FMTK. Jag har börjat lite smått med löpning också. Jag är för tillfället en aningens överviktig pga medicin o jag är så fruktansvärt deppig över det. Vantrivs så otroligt mycket över hur jag ser ut nu. Känner inte alls igen mig själv så eg skulle jag vilja träna så att jag förlorar lite vikt men vet inte om det eg är ok. Måste fråga min barnmorska sen vid inskrivningen.
-
Hör vad barnmorskan säger för om du äter hälsosam mat och rör dig 30 min om dagen som typ promenad så kommer du gå ner trots att du inte bantar :)Amorea skrev 2016-07-07 21:05:58 följande:Jag vet ju det också. Men det skulle va så skönt o iaf kunna gå ner 1-2 kg innan inskrivning o slippa bli en av de där i statistiken som är överviktig vid inskrivningen. Så fort kroppen tillåter det efter förlossning så ska jag träna som en galning! Tills dess får jag äta rätt o träna lagom.
Har någon mer här väldigt svullen mage? Jag ser ut nu som att vara gravid i 4 månaden. Kan bero på min ibs men läste man kunde ha svullen mage men inte så här så det stramar om magen -
Men det borde väl gå ner sen igen? Jag är inte beredd på detta :OQuirall skrev 2016-07-08 06:33:35 följande:Extremt svullen mage! Har en del extrakilon på just magen och slappa magmuskler sen tidigare graviditeter och nu med den här svullnaden ser jag väldigt gravid ut! Letar desperat genom garderoben varje morgon efter något som kan dölja magen lite
-
Hur har det gått med blödningen?Jennie89 skrev 2016-07-09 22:17:10 följande:
Jag hade en dålig dag igår, började blöda vid lunchtid. Enbart brunt och inga mängder men då det var så mitt ma började -12. Det har inte kommit något idag men ja, känner mig inte alls gravid så är bara att vänta ett par veckor och se om symptomen kommer. Senast hörde vi hjärtslagen v 9+2 så "bara" drygt 4 veckor kvar till man kan damma av vår angelsound igen.
Jag ska försöka träna på som vanligt. Hade problem med foglossning förra graviditeten som jag fortfarande kan känna av i vissa rörelser så räknar tyvärr med att det kommer även denna gång (om jag nu inte fått missfall, men det förtränger jag just nu) gymmar tre ggr i veckan, löptränar två och promenerar med hunden runt en timme per dag. Har precis gått ner mina kg från förra graviditeten. Här är det inte träningen som är problemet - Utan vad jag stoppar i mig.
Har ätit på tok för stora mängder choklad haha, sorgligt men sant. Ska kämpa emot detta begär hårdare denna gång - Men det sa jag även förra gången.
Aug-13 - T Juli-15 - S
Idag blev jag väldigt andfådd helt plötsligt när jag gick hemma och plockade undan. Så jag var tvungen att lägga mig en stund. Någon mer som har känt så här? -
Vas menar du med inte så starkt? Fick du inget utslag igen att du är gravid på Stickan? Försök tänk stt vi alla här ska genomgå en graviditet och om det förmodan inte skulle bli så då stötar vi varandra här :)Jennie89 skrev 2016-07-11 08:02:37 följande:Det har inte kommit mer. Gjorde ett nytt test igårkväll (hade inte kissat på två timmar) som var ganska starkt, dock inte så starkt som jag hoppats.
Inga symptom än, förra graviditeten började symptomen som idag, 5+2. Inbillar mig att eftersom jag slutade amma för mindre än fem månader sedan så är brösten inte lika känsliga. Kan ha aningen molvärk ibland, men knappt märkbart.
Bara att vänta och se, det är ju så lätt hahaAug-13 - T Juli-15 - S -
Imorgon är det dags för hälsosamtal för mig, någon som redan varit på ert? :) jag är idag v7 (6+2) :)
-
Då är det kanske räknat som ett kort hälsosamtal, jag går på privat mödravård så det kanske spelar roll. Var så nöjd med denna förra graviditeten :)Fru Ve skrev 2016-07-11 21:59:27 följande:Här får man ingenting sånt förrän vid inskrivningen v.12. Jo BM frågade om jag rökte, drack alkohol eller tog droger då jag ringde.... Annars inget.
-
Usch för detta illamående och trötthet. Tips mot illamåendet?
-
Just nu längtar jag efter min semester har nästa vecka också att jobba. Jag jobbar på förskola så det är fullt tempo på jobb och hemma. Men jag måste vila någon gång under dagen har aldrig gjort det förr men känn som att kroppen behöver det.Fru Ve skrev 2016-07-13 21:04:15 följande:Postafen tycker jag inte hjälper alls tyvärr =( Det som lindrar för mig är att jag dels drar ner på tempot. Märker att illamåendet blir värre om jag kör för hårt med mig själv. Det kommer dagen efter då som ett brev på posten. Sen att äta lite men ofta istället hjälper. Gjorde likadant förra graviditeten - fick tyvärr hål i tänderna av det...
-
Vad sa de på MVC? Jag var hemma från jobb igår för jag orkade inte genomlida en dag till på jobb. Är hemma själv med min dotter idag då min sambo ska på svensexa. Men jag är så rädd att jag ska må för dåligt men hur har ni gjort som har syskon sen tidigare? Jag vill gärna ha tre barn men jag kommer inte orka genomlida en sån här graviditet igen.Amorea skrev 2016-07-14 08:43:45 följande:
I natt har jag inte sovit mkt. Har mått så illa. Började morgonen med att gå upp o hulka men kräks inte. Har ringt till MVC för att rådfråga om lergigan. Nu orkar jag inte mer. Har dessutom stark ångest för att må illa :(
Jag jobbar också på förskola så jag lider med dig, jyns00!!