Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

40+ i göteborgsområdet som planerar att bli gravid 2016

Svarar här också då jag är 44 år och försöker bli gravid..... Just nu bor jag i Jämtland men kommer flytta till Gbg nu till våren men hoppas det är ok att jag skriver här ändå :) Jag har barn sen förut men med en annan man, min nuvarande har också barn i ett tidigare förhållande. Vi har aktivt försökt i 1 1/2 år utan att lyckats. De sista månaderna har jag börjat testa med ÄL tester och insåg då att jag var lite fel ute angående när jag har ÄL. Har också börjat tempa och märkte då att jag inte alltid har ÄL så nu har jag tagit pergo enkeldos i en månad och ska börja med dubbeldos så snart som mensen kommer...

• Too tiki
    Efter regn kommer sol skrev 2017-01-18 13:08:46 följande:
    Jag har förstått att man genom ÄL-tester kan få reda på att man inte alls har ägglossning när man tror. Jag har aldrig använt det tidigare men kanske är värt att prova :)
    Vart i Göteborg ska ni bo?
    /S
    Kan vara värt att prova men jag skulle samtidigt rekommendera dig att börja tempa dig, för jag har vissa månader haft fullt utslag på flera olika tester bla. CB men inte fått temphöjning efteråt vilket visar på att jag trots utslag på tester inte haft ÄL alls... I och med att jag ibland har utebliven ÄL har jag gått på en enkeldos pegotime förra månaden utan resultat. ÄL fick jag men inget pluss, så denna månad ska jag köra dubbeldos och hoppas det kan hjälpa...Har precis börjat med DHEA som sägs kunna öka kvalitén på äggen och har beställt Q10 som också sägs hjälpa vid dålig kvalité. Vet inte om det hjälper men jag har inget att förlora då flera år gått till spillo och vi ingen hjälp kan få pga åldern.

Nu ska vi först flytta till en lägenhet i Lundby men kommer till sensommaren flytta till hus i Kungälv där jag ursprungligen kommer ifrån. Hamnade i Jämtland pga kärleken men känner att jag saknar livet närmare stan så det känns skönt att flytten närmar sig :) 
Svar på tråden 40+ i göteborgsområdet som planerar att bli gravid 2016