• Efter regn kommer sol

40+ i göteborgsområdet som planerar att bli gravid 2016

Någon mer 40+ i Göteborgsområdet som planerar att bli gravid under 2016? 
    Det är med stor spänning som jag och min man planerar att skaffa en liten tillsammans. Det blir min 4:e och min mans 1:a. 
    Det känns så annorlunda den här gången. Nu planerar jag att bli med barn med en man som verkligen längtar efter barn. Så har det inte varit med mina andra tre tyvärr. 
    Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra som är runt 40 och planerar barn, oavsett om det är första eller inte. 
    Kram S
  • Svar på tråden 40+ i göteborgsområdet som planerar att bli gravid 2016
  • Juli1979

Jag blir snart 37 och har inga barn. Vi har dock lite problem på den fronten så vi väntar på IVF. Det är dock ca 8 mån väntetid.

Men hoppas såklart att det ska funka innan dess :)

• Efter regn kommer sol

Vad spännande! :) Vi har tänkt att spiralen ska ut till hösten, så har vi tur så blir det bebis nästa sommar. Men nu är jag äldre och har en ny man så vi får se hur det går. Bara tanken på att bli med barn igen är underbar :)

• Nykär15

Jag är 39 och nygravid med tredje barnet, min killes första. Har precis din sits, han längtar otroligt efter att bli pappa och jag upplever det som första gången genom hans ögon, så fint och verkligen jättehärligt. 

Vi tog ut spiralen direkt efter nyår 4/1, fick ett tidigt missfall på andra försöket och nu gravid igen på försök nr 5. Så liten väntas 31/1-17 om allt går vägen, KUB om 4 veckor...

Jag bor ca 3 mil norr om Göteborg, men jobbar i stan. 

• underverk

jag är alldeles nygravid och om allt går vägen blir det liten i mars; jag är 44 år då?..så mycket kan hända på vägen?.håller tummarna!

• Detblåserpåvästkusten

Här är en till ... strax 42 med två missfall bakom mig. Det sista rätt sent, i fjärde månaden. Ägglossning igår och mannen kommer hem från jobb imorgon ... taskig tajming. Men det blir till att ta nya tag nästa månad. =)

• Efter regn kommer sol

Vad kul att ni ville ansluta er till tråden :) Vi har ju inte "startat" än, men har planer på start i september. Bara tanken på att vi vill skaffa en liten tillsammans är så härlig. Med de andra tre blev jag gravid på första försöket. Nu 11 år efter sista så är det kanske inte lika lätt har jag förstått. Vi båda har inställningen att blir det så blir det. Önskar att det funkar så att min man får uppleva det fantastiska med att få en egen liten en. Ha det så gott :)

• Zebrafink

Va kul och hoppfullt att läsa att det går bra för vissa. Är 44 år självoch vi försöker. Bor ju inte i Göteborgsområdet men svarar iaf ????????

• Efter regn kommer sol
    Zebrafink skrev 2017-01-13 09:00:03 följande:

Va kul och hoppfullt att läsa att det går bra för vissa. Är 44 år självoch vi försöker. Bor ju inte i Göteborgsområdet men svarar iaf ????????

Hej!
    Klart att du får ansluta dig även om du inte bor i Göteborgsområdet :)
    Kul att höra att det finns fler 40+ som planerar att bli gravid. Välkommen!
  • Efter regn kommer sol
    Nykär15 skrev 2016-06-29 08:57:25 följande:

Jag är 39 och nygravid med tredje barnet, min killes första. Har precis din sits, han längtar otroligt efter att bli pappa och jag upplever det som första gången genom hans ögon, så fint och verkligen jättehärligt. 

Vi tog ut spiralen direkt efter nyår 4/1, fick ett tidigt missfall på andra försöket och nu gravid igen på försök nr 5. Så liten väntas 31/1-17 om allt går vägen, KUB om 4 veckor...

Jag bor ca 3 mil norr om Göteborg, men jobbar i stan. 

Hej! Hur går det för er? Vilken månad är du i nu? Kram S
  • Nykär15
    Efter regn kommer sol skrev 2017-01-17 09:54:43 följande:
    Hej! Hur går det för er? Vilken månad är du i nu? Kram S

Vär bäbis dog i magen somras så här går det inte så bra...inte blivit gravid igen. Mens idag så är rätt deppigt och BF för barnet är om ca 2 veckor..hade hoppats vara gravid igen till dess. 

Tar Letrozol nu då min cykel vart helt knas efter i somras, så först i november kom vi igång med försöken igen...detta blir 4:e försöket

• Too tiki

Svarar här också då jag är 44 år och försöker bli gravid..... Just nu bor jag i Jämtland men kommer flytta till Gbg nu till våren men hoppas det är ok att jag skriver här ändå :) Jag har barn sen förut men med en annan man, min nuvarande har också barn i ett tidigare förhållande. Vi har aktivt försökt i 1 1/2 år utan att lyckats. De sista månaderna har jag börjat testa med ÄL tester och insåg då att jag var lite fel ute angående när jag har ÄL. Har också börjat tempa och märkte då att jag inte alltid har ÄL så nu har jag tagit pergo enkeldos i en månad och ska börja med dubbeldos så snart som mensen kommer...

• Efter regn kommer sol
    Nykär15 skrev 2017-01-17 09:57:49 följande:

Vär bäbis dog i magen somras så här går det inte så bra...inte blivit gravid igen. Mens idag så är rätt deppigt och BF för barnet är om ca 2 veckor..hade hoppats vara gravid igen till dess. 

Tar Letrozol nu då min cykel vart helt knas efter i somras, så först i november kom vi igång med försöken igen...detta blir 4:e försöket

Jag beklagar verkligen! Hade du kommit långt in i graviditeten?
    Styrkekramar till er!
    /S
  • Efter regn kommer sol
    Too tiki skrev 2017-01-17 10:28:38 följande:

Svarar här också då jag är 44 år och försöker bli gravid..... Just nu bor jag i Jämtland men kommer flytta till Gbg nu till våren men hoppas det är ok att jag skriver här ändå :) Jag har barn sen förut men med en annan man, min nuvarande har också barn i ett tidigare förhållande. Vi har aktivt försökt i 1 1/2 år utan att lyckats. De sista månaderna har jag börjat testa med ÄL tester och insåg då att jag var lite fel ute angående när jag har ÄL. Har också börjat tempa och märkte då att jag inte alltid har ÄL så nu har jag tagit pergo enkeldos i en månad och ska börja med dubbeldos så snart som mensen kommer...

Jag har förstått att man genom ÄL-tester kan få reda på att man inte alls har ägglossning när man tror. Jag har aldrig använt det tidigare men kanske är värt att prova :)
    Vart i Göteborg ska ni bo?
    /S
  • Too tiki
    Efter regn kommer sol skrev 2017-01-18 13:08:46 följande:
    Jag har förstått att man genom ÄL-tester kan få reda på att man inte alls har ägglossning när man tror. Jag har aldrig använt det tidigare men kanske är värt att prova :)
    Vart i Göteborg ska ni bo?
    /S
    Kan vara värt att prova men jag skulle samtidigt rekommendera dig att börja tempa dig, för jag har vissa månader haft fullt utslag på flera olika tester bla. CB men inte fått temphöjning efteråt vilket visar på att jag trots utslag på tester inte haft ÄL alls... I och med att jag ibland har utebliven ÄL har jag gått på en enkeldos pegotime förra månaden utan resultat. ÄL fick jag men inget pluss, så denna månad ska jag köra dubbeldos och hoppas det kan hjälpa...Har precis börjat med DHEA som sägs kunna öka kvalitén på äggen och har beställt Q10 som också sägs hjälpa vid dålig kvalité. Vet inte om det hjälper men jag har inget att förlora då flera år gått till spillo och vi ingen hjälp kan få pga åldern.

Nu ska vi först flytta till en lägenhet i Lundby men kommer till sensommaren flytta till hus i Kungälv där jag ursprungligen kommer ifrån. Hamnade i Jämtland pga kärleken men känner att jag saknar livet närmare stan så det känns skönt att flytten närmar sig :) 
  • Nykär15
    Efter regn kommer sol skrev 2017-01-18 13:05:38 följande:
    Jag beklagar verkligen! Hade du kommit långt in i graviditeten?
    Styrkekramar till er!
    /S
    V 13...liten mättes till 12+2 så vi slapp ju iaf gå många veckor innan vi fick veta, upptäcktes i samband med KUB. 
Svar på tråden 40+ i göteborgsområdet som planerar att bli gravid 2016