BF mars 2017
jj85: Förstår din oro. Att blödningen började efter sex är dock ett gott tecken då det kan vara ifrån tappen du blöder. Den kan bli mer lättblödande vid graviditet. Har hänt mig flera gånger vid graviditeter att jag har blött efter sex. Och den blödningen kan sitta i länge då slemhinnan på tappen blivit skör och lätt går upp. Vi hade haft sex en gång tidigt v 6 under graviditeten med tredje barnet och jag blödde till och från under sex veckor var väldigt orolig och fick inte komma in och kolla om det var ok. Försökte ställa in mig på missfall. Tillslut åkte jag till akuten, då hade jag slutat blöda. Tjatade mig till ett VUL för jag ville VETA om jag fortfarande var gravid eller inte. Fick inte komma in på MVC eller gyn. Fick en snäll läkare på akuten som kollade med VUL och graviditeten var kvar. Hon sa att bara hon snuddade vid tappen så började jag blöda så det var den som hade spökat hela tiden.
Hoppas det är lika för dig och att det inte är ngn fara.
Vad tråkigt att du fick tjatat. Det såg som tur är bra ut
Hjärtat slog. Men jag fick åka in. Ringde till bm och då hade jag börjat få smärtor vänster sida som strålade ner mot benet plus blödning. Hon tyckte att jag skulle åka in då dem inte hade tid idag. Och de tog emot mig men då var jag på gyn mottagningen eftermiddag. De hade som tur är tid och jag fick träffat en helt fantastisk läkare
Som kollade allt. De fanns inga cystor och allt såg bra ut men hon kunde inte se varför den kraftiga smärtan fanns där... jag sa att det är så svårt när man blir orolig då man inte vet vad en blödning innebär. Och att man gärna inte vill in i onödan el bli dumförklarad. Hon förstod vad jag menade men sa att är det något åk hellre in..än att gå runt och oroa sig
De inte ofta läkare säger så.
Lång dag med stress och gråt..så nu är man färdig. Hoppas du haft en bra dag o mår gott:)