Inlägg från: jj85 |Visa alla inlägg
  • jj85

BF mars 2017

sveabella skrev 2016-08-08 18:33:07 följande:

Jag fick MF i v14 sist gång, men det var fördröjt så redan en månad innan allt kom ut verkade MF ha skett.

Sist berättade vi för familj o vänner i v12 men nu tror jag att vi kommer vänta längre! Så länge som det går iaf, jag har ballongmage just nu så jag måste ha stora flygiga blusar för att inte se gravid ut! Jag har redan blivit bredare också. Hoppas att svullnaden går ner snart men det känns som att magen blir större och större hela tiden, inbillning kanske, hur är det för dig på den fronten?

Jag har en abort och ett MF bakom mig och är väldigt smal, kanske är därför jag svullnar upp så mycket. Jag menar att dels är min mage vanligtvis superplatt och detta blir min tredje graviditet så kroppen känner väl igen vad som händer.

Samma här..stor svullen mage men jag har lite mer hull på kroppen. Lagt på mig ett par kilon de sista året. Men äsch får ta tag i det efter bebisen :)

Jag ska faktiskt köpa lite lösare kläder. Har bara tighta jeans och toppar. Och de funkar inte. Vi berättade som sagt för familj men samtidigt så tänkte jag att om något händer så kan man i telefon hjälpa det heller. Det är hemskt men vi kan ju inte direkt förhindra det.

Detta är min första graviditet så får hoppas på det bästa. Tar en dag i taget.

Vad tråkigt att du fick så tidigt missfall men att de såg det så sent. Hemskt att gå och tänka att man är gravid men sen får veta annat..

Ja hoppas svullnaden snart går ner. Är så sjukt svullen och det värsta nu på kvällarna är att jag får sån yrsel. Är ju extremt åksjuk och det känns som om allt gungar på kvällarna. Vet inte riktighet jag ska hantera detta. Jag har noll ork på kvällarna till något. Det är riktigt tråkigt.. Hur går det för dig?
  • jj85
    lilsis skrev 2016-08-08 18:51:06 följande:

Den satt på rätt ställe den här gången :)

Underbart :):)
  • jj85
    Anonym (Carro) skrev 2016-08-09 12:37:29 följande:

Hej på er!

Jag hänger också gärna på här!
    Jag väntar nu vårt 4:e barn, jag har en son på 9 år, en dotter på 7 år och i mars i år somnade vår son in i min mage i vecka 36+3.

Jag är runt vecka 10+0 nu och håller alla tummar i världen för att allt skall gå bra denna gång.

Jag hänger gärna med i Facebook-grupper också!

Jag beklagar sorgen :(
    DU får ursäkta privata frågan men får man veta varför det skett? Om man nu skulle vilja veta..

Är själv nu i vecka 9..längtar tills KUB/NUPP testet ska vara över. Har tid för prover 19 aug och därefter NUPP 1 september..Vill typ att det ska vara nu nu nu..inför för att det kan säkerställa men då får man ändå något svar även om det kan vara missvisande ibland.

Hur mår du i vecka 10? Jag längtar tills mitt illamående/sjösjuka (känns exakt så + för mkt illamående med huvudvärk) försvinner så man kan leva igen på kvällarna...har haft det så sen jag plussade (14 juli)
  • jj85
    Anonym (Carro) skrev 2016-08-09 17:55:12 följande:

Tack.

I samband med förlossningen tas MASSA prover på både mamman och barnet (de tömde mig på T-O-L-V rör blod) och man får också ta ställning till om man vill att barnet obduceras för att försöka få reda på orsaken.

Vi valde dock att inte obducera, läkaren sade till oss att det är bara i ca 50% av fallen som man faktiskt ändå får ett svar och då ville vi behålla vår son i det fina skick han var och inte att man skulle skära i honom.

Man hittade inget fel på varken mig eller sonen via blodproverna och moderkakan (som obducerades) har man inte heller hittat någonting på så nu i efterhand kanske man hade önskat att man obducerat ändå, men det är ju inte säkert att vi hade fått ett svar så vi får vara nöjda med det beslut vi fattade då.

Jag mår illa dagligen - kan känna igen mig i din beskrivning av "sjösjuka", har kräkts ett par gånger, är trött men mest orolig, pga vårt "bagage" - känns som att det blir svårt att släppa oron denna gång.

Vi såg vår lilla krabat på UL senast igår, en helt fantastisk liten minimänniska som sprattlade runt - gillade inte att doktorn kom och putte på den under ultraljudet så jag försöker fokusera på det positiva, även om det är svårt.

Ni gjorde ett bra val. Er fina son är lika fin nu som då han föddes :)

Vad mysigt att ha fått se bebis..jag längtar till mitt ultraljud men det är i oktober men har samtidigt fått se bebisen 2 gånger via VUL. Jag blödde direkt efter mitt plus..blödde i ca 2 veckor små blödningar men både färskt o brunt med lite klumpar. Och då var jag utomlands så visste inte riktigt vad som hände. Men sen fick jag höra hjärtat. Det var helt sjukt. Man kan inte riktigt förstå detta.

När fick du ditt bf datum? Mitt är 17 mars..sen vet man aldrig det kan ju ändras med datum.

Har ni funderingar på att göra kub test? Vi har tackat ja till det och har tid för prover 19 augusti och ultraljud för nupp 1 september därefter får vi svar. Gud det gör mig sjukt nervös för kub test kan ju vara lite missvisande men samtidigt vill vi veta eller iaf ha möjlighet till det... men ush mycket oro tankar nu innan.. och så vill jag gärna se bebis hela tiden så man vet att det ser bra ut. Ja menar hur vet man så tidigt om något hänt eller inte.. jaja tiden får rulla på..oktober kommer ju snart hehe..

Ja sjösjuk känslan är hemsk och att jag har bokstavligen noll energi på kvällarna. Jag lägger mig senast 20.00 för att huvudet börjar snurra..så tråkigt. Orkar du göra något på kvällen? Tycker det känns sådär för andra bli lidande om de vill hitta på något eller bara umgås. Jaja dem och jag får stå ut ett litet tag

Hoppas du mår gott idag

Själv är morgonen och förmiddag bra men sen kör man igång igen med illamående.

Ha en fin onsdag:)
  • jj85
    Anonym (Håller tummar och tår att det går vägen) skrev 2016-08-09 19:28:56 följande:

Orolig, vaknade imorse med en brunaktig flytning i trosorna. Har sedan under dagen fortsatt haft lite bruna flytningar..... Är rädd att det ska vara början på ett nytt MF. Har inte haft något färskt blod och inte heller några smärtor (vilket jag hade i våras när vi fick MF)

Känner mig också väldigt svullen. Främst på kvällarna. Är tydligen så svullen att jag redan ser gravid ut. Hade en kund på jobbet idag som frågade hur långt jag hade gått i min graviditet.... Hahaha skapligt chockad man blir när man inte talat om för någon ännu och bara är i v 7 (6+5). Hihi

Förstår din oro. Jag började blöda både färskt o brunt blod när jag plussade. Var då o vecka 4 tror jag sen fortsatte jag blöda framtill vecka 5-6 men fick VUL och då såg vi ett hjärta som slog. Om det fortsätter ring och fråga om tidigt ul då man ändå är orolig. Man ska inte behöva gå och oroa sig konstant men det gör man tyvärr ändå :(

Hoppas blödningen slutar och att det internationella något alls. Jag tror jag kan ha blött iom att jag skulle få min mens under den perioden..men ja det är spekulationer bara.

Hoppas som sagt det slutar blöda :)

Samma här. Magen super svullen. Såg ut att vara i månad 7 säkert. Har beställt mamma byxor haha ska bli skönt när jag får hem dem

För mina börjar bli tighta runt magen och då är jag i veckan 9.. jag har till och med försökt hålla in magen på jobbet haha så ingen ska märka något:)
  • jj85

Såg precis nu när jag varit på toaletten blod när jag torkade mig. Ush alltså. Vet inte om jag ska oroa mig eller inte...

Hur hade ni gjort???

• jj85
    LadyTigra skrev 2016-08-10 17:19:25 följande:

Jag hade nog åkt in och kollat, men vilken vecka är du i?

Kan vara nidblödning. 

Är i vecka 9.. vad innebär en idblödning?

Jag blödde nämligen i 2 veckor efter mitt plus. Sedan inget alls men nu kom det o känns som.mens värk i vänster sida av magen. 1177 tyckte jag skulle vila och ringa bm imorgon men man blir ju så orolig.:(
  • jj85
    LadyTigra skrev 2016-08-10 17:31:41 följande:

Nidblödning påminner om mens och rätt vanligt att gravida får tidigt i grav. Läst lite om det och en nidblödning är inget att vara rädd för, den är nåt om att embryoet fäster. 

Vecka 9 låter dock sent. Jag skulle åkt in till gyn akut och dubbelkollat om du har ont och det nu.

Efter plusset, den delen skulle jag inte oroa mig för, det låter som det jag vad om nidblädning. Men blödning nu och ont?

Jag skulle åka in, jag skulle inte vilja chansa på att vänta. 

Ja det är lite som mensvärk. Det kommer och går men det är inte en jobbig smärta mer som molvärk. Men då åker jag in och dubbelkolla. Hellre det än att oroa mig till imorgon. Ush alltså tankarna snurrar. Ska vänta på min man sen åker jag med honom och hoppas man inte får vänta alltför många timmar. Blodet är färskt när jag torkar mig. Som sagt 1177 tyckte man kunde vänta men alltså man kan ju inte ligga hemma i soffan och inte oroa sig direkt. Det är inte mycket blod men torkat mig 4 gånger o det kommit blod. La trosskydd precis och det kom lite.
  • jj85
    LadyTigra skrev 2016-08-10 20:40:37 följande:

Jag kan se att de tycker det, men jag har svårt att lita på dem. De har sagt åt mig att inte åka in och sen blev jag mycket värre och tvingades in ändå. (Tarmvred) Och de har sagt åt mig att åka in för saker som inte behöver akutvård. 

Det är ju lite personligt vad man känner, när det gäller ens baby skulle jag inte våga så jag tycker du gör rätt i att dubbelkolla <3

Lycka till!

Det slutade blöda och smärtan el ja molvärken/mensvärken försvann...åkte inte in. Men de kom pyttelite blod nu när jag torkat mig

Ska ringa bm direkt när dem öppnat idag. Så får vi se om jag kan komma in till dem idag istället. Allt bara försvann efter en stund

Det är så svårt.. ville verkligen inte. Men samtidigt kom inget mer blod. Kommer dem dumförklara en på akuten då? Kommer dem tycka att jag överdriver?

Kollar iaf vad för hjälp jag får idag annars får jag ringa till nån gyn mottagning och komma in för ultraljud bara...man kanske kan göra det?
  • jj85
    Anonym (Stockholmstjej) skrev 2016-08-11 06:11:14 följande:

Är det ett missfall på gång så finns det absolut ingenting att göra åt saken, så det är mycket möjligt att de dumförklarar dig som tar upp akuttid med det. Om du inte har tur att träffa på förstående personal som vet hur skönt det kan vara att bara få oron och ovissheten stillad.

Ja precis. Det beror ju på om man får träffa bra personal eller inte.

Samtidigt (ursäkta för mkt info) men jag vet att när jag pussade så hade jag o min man sex nån dag eller två efter och då några timmar senare kom blödningar men dem höll ju på i 2 veckor. Vi hade sex i förrgår och igår började blödningar komma. Det är rött men de kommer ju inte mycket o så hade jag som mensvärk vänster sida mot äggstockarna igår. Idag kommer det lite blod så har en binda o ska ringa bm så fort jag kan

Är ju på jobbet så det är lite svårt att gå ifrån när som helst.. men kan det ha att göra med att man blöder också?

Alla dessa oro tankar. Ush alltså. Får hoppas jag får något svar av bm idag o att jag ändå får komma in och kollas upp. :(
Svar på tråden BF mars 2017