BF mars 2017
Hej allihopa. Är ny här och har gått in i vecka 9 idag, bf 170316. Är 34 år och har 2 pojkar på 10 och 5 år så hoppas på en flicka denna gång. Mår..... hur ska jag uttrycka mig utan att använda en massa svordom???? Jag känner mig i ... obalans. ja det var ett fint ord. Illamåendet är nytt för mig men väldigt påfrestande, foglossningen eller ischias hälsar på i ena skinkan, tröttheten känns som cement när man ligger ner (hopplöst att ta sig upp) och magen är i undantagstillstånd. Var för hälsosamtal hos bm och har inskrivning den 16/8. Är van tysk mödrarvård så jag vart lite chockad över hur otroligt lite man gör här. Inget gravtest där, inget VUL för att varken bekräfta grav eller för den delen se hur långt gången man är. I Tyskland är gyn (och all annan sjukvård privat) så man väljer ut en gyn-praktik man vill gå till och så görs ett första VUL på inskrivning så man får rätt bf, därefter görs ultraljud (och en massa annat) 1 ggr per månad. Så som ni förstår så vart jag lite paff med ul vecka 18, what???
Bad om KUB pga down i min mans släkt men det fick vi inte heller eftersom jag fyller 35 först om 6 veckor, jag blev alltså gravid 3 månader för tidigt. Och privat finns bara en här (en timme ifrån) men hon har stängt till mitten av september, sen boka direkt mm så då hamnar jag tidsmässigt redan kring det stora UL. Nåja mycket text som vanligt men grattis till oss alla som plussade, oavsett hur vi mår
PS: Jag har skrivit pm till LIV.. nånting för insläpp till fb-gruppen.
Ur balans är man verkligen, iaf för min del, speciellt eftermiddagar/kvällar. Förstör så otroligt mkt faktiskt...jag orkar knappt göra något och min stackars man får sällskapa mig, jag vill kunna hitta på något men detta illamående kanske släpper snart (hoppas hoppas)
Men som sagt, det kanske är värt att ta kontakt med annan mottagning för att få göra KUB även om det är en bit att åka :)