• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-24 10:30:47 följande:
    Grattis! :)

Jag kommer också testa med CB på söndag.. Sen känner jag som du, kommer vänta länge innan jag börjar tro på det! Vill minnas att jag tänkte så fram till sonen var ute och sisådär 6 månader, haha.
    Grattis själv! Haha! Ja, jag kan tänka mig att det är sjukt overkligt att hålla i en människa som DU har skapat! Ska bli spännande:)

JAAA! Ska vi lägga upp bilder på söndag då efter testet? :)
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-24 20:02:49 följande:

Hej! Grattis till alla som har plussat! Det ska bli så roligt att få hänga med er hela vägen (förhoppningsvis) och följas åt!

Nu är vi alla i ett sådant väldigt tidigt stadie, men jag tycker det är så roligt att analysera. Eftersom vi har försökt så himla länge så har jag haft ALLA symptom som går att ha, både innan mens och innan BIM.

Så nu vill jag gärna veta:
    1) vad var dina symptom innan BIM?
    2) vad har du för symptom nu efter plusset?

Oj oj, listan är lång! Haha
    1)
    ? Domningskänsla i munnen, som att allt var smaklöst på ett speciellt sätt.
    ? Molvärk, dagen jag tror äl var så ville jag vika mig av smärta!
    ? Illamående
    ? Känslig för vissa dofter. Var tvungen att gå iväg från en jobblunch då en torsk som serverades stank satan!
    ? Känslan av att vara smått bakis hela tiden
    ? Som ett energirus på morgonen
    ? Trött på eftermiddagen
    ? Extremt dåligt minne (Haha! Men brukar ha stenkoll på saker. Nu är jag mer frånvarande. Säkert tröttheten)
    ? Tappen (ja, ja, ja) var mjuk hela vägen från dagarna innan äl till nu.

2)
    ? Magen molar på, bubblar lite. Känns nästan som jag vill minnas sparkarna. Men det förflyttas väl en del eller så är det fantomsparkar igen
    ? Illamåendet har eskalerat
    ? Lite sämre aptit, äter mindre portioner (brukar alltid äta 2 vuxenportioner, nu äter jag knappt en halv)
  • trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-24 20:05:04 följande:
    Grattis själv! Haha! Ja, jag kan tänka mig att det är sjukt overkligt att hålla i en människa som DU har skapat! Ska bli spännande:)

Det gör vi! Mannen köpte hem ett idag, så kanske tar imorgonbitti istället. Ivrig
  • Joss90

Å jag tyckte det var sååååå svårt igår att "låtsas" dricka! Men det gick nog bra och tror ingen märkte nåt, drack vatten ur ölburkar och alkoholfritt vin som jag fyllt över i en annan flaska, när det bjöds så tog sambon och drack ur hälften ur glaset i alla fall idag skall vi på fest igen men jag skall då köra istället så då slipper jag smussla! Hur gjorde ni igår? Eller andra gånger ni behövt låtsas?

• trixy
    RapidAngel skrev 2016-06-24 20:05:04 följande:

Jag som trodde han köpt med veckoindikator men det var bara det vanliga. Men fick ett fint plus idag med!
  • trixy
    Joss90 skrev 2016-06-25 08:59:33 följande:

Å jag tyckte det var sååååå svårt igår att "låtsas" dricka! Men det gick nog bra och tror ingen märkte nåt, drack vatten ur ölburkar och alkoholfritt vin som jag fyllt över i en annan flaska, när det bjöds så tog sambon och drack ur hälften ur glaset i alla fall idag skall vi på fest igen men jag skall då köra istället så då slipper jag smussla! Hur gjorde ni igår? Eller andra gånger ni behövt låtsas?

Det låter helt komiskt!
    Vår lille blev sjuk i torsdags, så vi var bara hemma igår. Men hade kanske skyllt på urinvägsinfektion eller någonting. Men däremot hade min svärmor slängt ett förvånat öga och förstått direkt!
  • Midvia
    RapidAngel skrev 2016-06-24 20:02:49 följande:

Hej! Grattis till alla som har plussat! Det ska bli så roligt att få hänga med er hela vägen (förhoppningsvis) och följas åt!

Nu är vi alla i ett sådant väldigt tidigt stadie, men jag tycker det är så roligt att analysera. Eftersom vi har försökt så himla länge så har jag haft ALLA symptom som går att ha, både innan mens och innan BIM.

Så nu vill jag gärna veta:

1) vad var dina symptom innan BIM?

2) vad har du för symptom nu efter plusset?

1) yrsel i vissa lägen. Vagt illamående, trött, molvärk och hyfsat ömma bröst.

2) betydligt tröttare och extremt ömma bröst. Känner mig väldigt hungrig när jag vaknar och mår något mer illa nu men inte så farligt ännu.
  • nanna100

Plussade igår :) andra barnet för oss.
    Är himla häftigt det här men känner mig mer orolig, redan... Vill bara att dagarna skall gå fort nu. BF enl app den 3/3.
    Har inte känt av så mycket symtom ännu, lite molande värk i magen å lite konstig känsla i brösten. Förra graviditeten fick jag foglossning tidigt och det hoppas jag att jag slipper denna gången...

• Novembersmile

Enligt app är bf 3/3. Andra barnet, fick MF i september i fjol i v 6. Så tar inte nåt glädjeskutt än på ett tag! Har ätit pergotime i 1 år och äntligen, (vågar jag säga så?) är jag gravid!

Svaga gravtest så jag är lite orolig :/

Son född aug-13
  • RapidAngel
    trixy skrev 2016-06-25 09:23:40 följande:
    Jag som trodde han köpt med veckoindikator men det var bara det vanliga. Men fick ett fint plus idag med!
    Haha, karlar;) men Wohooo!!! Supergrattis!
    Jag ska testa imorgon med veckoindikator men tog ett NC-gravtest i morse. Blev sur när det inte var mycket starkare än det jag tog innan BIM...får se vad som händer imorgon. Vilken dag är du på?
Svar på tråden BF mars 2017