Inlägg från: Anonym (första liten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (första liten)

För litet foster

Min första var med liten på RUL, blev bakåtflyttad två veckor och det stämde inte över huvudtaget. Isf hade jag ju plussat när jag hade ÄL och jag plussade dessutom tidigt och hade koll på ÄL med stickor. Men sen var barnet litet hela graviditeten och när det föddes så var moderkakan jätteliten vilket kan förklara storleken på bebisen sa de då på förlossningen. Så allt kan vara helt ok ändå! 

Jag nojjade mig mest över om jag skulle gå över tiden och att man ju bara får gå över 2 veckor här men i mitt fall var jag ju på övertid redan efter v 38 då...så det hade vart läskigt. Nu föddes barnet tack och lov på den BF jag hade räknat fram så jag kunde pusta ut. 

• Anonym (första liten)

Stämmer INTE! Jag vet när mitt barn blev till och de ville flytta två veckor på RUL, stämde inte alls, skulle isf inte ens vart gravid när jag fick plus som dessutom var plus 5 dgr före BIM. Fick konstaterat att hennes lilla stl genom hela graviditeten och även vid födseln berodde på att moderkakan var för liten. Hon var 45 cm och föddes exakt på BF beräknat av mig enligt sista mensen och äl (använder äl-test)

Anonym (.) skrev 2016-06-20 20:15:33 följande:

Vad jag förstår så gör de rul vid den tiden just för att det går att se exakt vilken vecka mamman är i. Alla barn fram till vecka 20-21 är alltid lika stora. Efter den veckan kan det börja skilja en del beroende på arv osv. Inte på kön dock, finns inget som tyder på att flickor är mindre.

Fick det förklarat för mig vid rul då jag var längre gången än jag trodde och därför kunde inte med säkerhet säga när bf skulle bli.

• Anonym (första liten)

Ja, i papperna står att hon är född 38+0

Jag räknade aldrig på deras BF och protesterade mycket hos min bm om det.

Ninni87 skrev 2016-06-25 20:32:08 följande:

Jag har hyfsad koll på när befruktning skett. Har koll på vilka dagar vi hade sex, när ägget fäste och jag testade veckan efter så kan ev flyttas 10 dagar men inte 3 veckor som de ville. Isf har jag också testat positivt innan de påstår att den ens blev till.

Är också orolig för ifall de flyttar en och man går långt över tiden. Nu gick jag bara över 5 dagar med förra men man vet aldrig.

Räknades din som 2 veckor för tidigt född då?

Svar på tråden För litet foster