Inlägg från: Birgitta02 |Visa alla inlägg
  • Birgitta02

Magnesium

Jag använder magnesiumspray. Enbart av anledningen att en vän rekommenderade och sa att väldigt många ha brist på det. "Bi"-verkningen var att min torra hy blivit mjuk och len. :). Tydligen är det lättare för huden att ta upp magnesium än om man tar det oralt. Vet inte om det är sant, men jag sprayar i alla fall.

• Birgitta02
    mibun skrev 2016-06-18 16:30:14 följande:
    Tack för era svar! Vilket sorts spray (märke) använder ni? Var på kroppen sprayar man?
    Ancient Minerals. Blå etikett.
    Jag gnider in hela jäkla kroppen pga hyn som blir så mjuk. Man ska ta så stort område som möjligt. Min vän kör 4 sprayningar och gnider in bröstet. Han sover gott på det säger han :)
  • Birgitta02
    mibun skrev 2016-06-18 16:59:33 följande:
    Aha, men finns det ingen rekommenderad "dos", dvs hur många tryck på sprayen man ska ta? Vad händer om det blir för mycket?
    Det går inte att överdosera :)
  • Birgitta02
    mibun skrev 2016-06-18 17:22:38 följande:
    Men får man bättre effekt av att ta mycket spray då, eller ska man bara ta lite så att den räcker länge? (Om det ändå har lika bra effekt, menar jag.) Tar man magnesium i tablettform får man ju inte överdosera, trodde samma gällde för sprayen. 
    Jag vet faktiskt inte om det blir bättre effekt rent medicinskt. Googla på Ancient Minerals så finns det säkert en hel del att läsa :)
Svar på tråden Magnesium