Inlägg från: Coccolina |Visa alla inlägg
  • Coccolina

Jag planterade blommor på okänd killes grav

julitrean skrev 2016-06-15 21:07:31 följande:

Jag skulle aldrig möblera om på någons grav eller ta bort saker, denna plats var vildvuxen och orörd.

Min mamma är begravd långt bort från mig så skulle jag se att någon planterat en fin blomma hade jag blivit glad.

Tack för allas synpunkter :)

I min släkt har vi gravar långt bort med kyrkogårdsrådet eller vad det heter som hjälper till att sköta det. De gör inte alltid ett toppen jobb, hr en moster som försöker ta sig förbi och titta till det ibland och hon har strikta regler för oss andra eftersom kyrkogården inte sköts så väl och det är ALDRIG I LIVET PLANTERA NÅGOT PÅ GRAVEN!!! Det för att då blir det snabbt ännu mer vildvuxet och kyrkogårdsrådet gör ännu mindre än vad de redan gör för att hålla det snyggt...
    Lägga en ros kan eventuellt vara något man kan göra men att plantera är totalt NEJ.

Dessutom ett år sedan... det kan finnas många anledningar att det inte finns något på graven. 

Det känns inte helt ok att sätta sig och googla någon vars grav man sett... Du har ju ingen koppling alls till grabben... 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina
    nattuv skrev 2016-06-16 17:02:23 följande:

Det är lite svårt att förstå varför någon skulle bli upprörd för att de hittar blommor på en anhörigs grav. Min första (och de flesta normala människors) tanke  skulle vara att det var någon som kände den avlidne som ville visa sin vördnad. Att i en sådan situation bli upprörd verkar inte riktigt normalt.

Om någon mindre intelligent skribent nu skulle hamna i försvarsställning och börja med "men det var en okänd ..." så vill jag bara påpeka att i en verklig situation skulle du inte haft en aning om det var en okänd person eller någon som haft en relation till den döde som planterat blommorna.

Skillnad mellan att lägga en blomma och plantera en.... lägga en bukett är ok... men att plantera något utan att ha pratat med familjen är ett övertramp!!!
  • Coccolina
    Rymdmoln skrev 2016-06-18 02:26:30 följande:
    Samtidigt så tar det typ 5 min att riva upp det.
    Fast det kan vara en jobbig handling rent mentalt.... Och då är det irrelevant hur lång tid det tar... Det är ett övertramp ändå!
Svar på tråden Jag planterade blommor på okänd killes grav