Inlägg från: MissHelene |Visa alla inlägg
  • MissHelene

Bebis som "matvägrar"

Min lillpip krånglar också med maten, var som din när hon var 3 månader, nu när hon är 4,5 månader har hon blivit likadan hemma, tack och lov inte varje dag men alldeles för många ggr i veckan. Började med smakisar efter ersättningen när hon blev 4 månader och nu blir hon uppriktigt arg när hon måste äta ersättning först, känns som matkrånglet aldrig kommer gå över :D
    Så följer tråden om det ramlar in ngt knep som passar min tös :D

• MissHelene

Ha ha! J d va en bra idé men risken finns att dom aldrig vill smaka ngt efter d XD ha ha!
    Ja man blir inte klok på dom här små liven, men jag tror mest att man själv vill att det ska flyta på som alltid, att dom äter ordentligt etc, men man vet juh hur d e själv, ibland vill man äta mycket och ibland lite, ibland ofta o ibland sällan :D jag hatar dagarna min pip inte äter ordentligt, men tror problemet ligger hos mig då hon ökar i vikt och mår bra trots "dåliga" dagar :) jag inbillar mig att det blir bättre när hon inte behöver ersättning längre utan kan få mat när hon vill. Hon får juh så förbaskat ont i magen om jag inte väntar 3 timmar mellan måltiderna/ersättning. När jag helammade åt hon när hon ville utan att behöva få ont. Men men :)
    Så det löser sig med tiden ska du se :D

Svar på tråden Bebis som "matvägrar"