Bebis som "matvägrar"
Hej! Hoppas jag lagt denna tråd rätt nu och att det finns någon som kanske har ett vettigt svar/en lösning på vårt problem.
Vår lilla kille på snart 3 månader (född 25e mars) vill i.n.t.e äta när vi inte är hemma, eller ja, han blir hungrig med ungefär samma intervaller som när vi är hemma (1.5-2h mellanrum, äter ur flaska, 120ml varje gång) men när vi är borta så vill han inte ens äta hälften så mycket, om han vill äta alls, han blir allt som oftast helt hysterisk istället.
Igår (hemma hos min storebror där vi varit många gånger förr) när han visade tydliga tecken på att han var hungrig så åt han ca 30ml, sen skrek han bara, det slutade med att jag fick gå omkring med honom i ganska upprätt ställning medan han åt (och då gick det helt ok) men ibland går det inte alls, han kan totalvägra fram tills att vi sätter oss i bilen och ska åka hem eller tills att vi kommer hem, helt enkelt. (Kan tillägga att detta aldrig sker hemma här äter han med god aptit, varenda gång och helt utan bök eller stök.) Jag har prövat att gå undan så det blir tyst och lugnt runt om, det hjälper inte. Och detta sker vart vi än är, shoppingcenter, mormor, farmor, morfar ja.. överallt. Detta problem började för ca 2v sedan.. är det en övergående fas? Vad kan det bero på?.. för mycket intryck? Svårt att koppla av?