Är i chock..
Jag och min sambo har vars två barn, samtliga tjejer utom den yngsta. De är 1, 2,5, 5 och 6 år gamla.
Vi flyttade ihop ganska nyligen, allting har fungerat bra. Vi har övernattat, tagit oss tid att lära känna varandras barn, barnen har lekt bra och kan komma och vilja ha närhet av oss båda numera. Vi har nyligen haft vår första vecka ihop med alla barnen och mina tårar tar inte slut.
Jag var helt förberedd på att det skulle bli tufft med lite tid för varandra och mycket tid att springa efter barnen. Men det här var jag inte beredd på.
Hans barn har haft världens vredesutbrott hela veckan för allt. De skriker, gråter och slåss. Sliter sakerna ur händerna på mina barn. Min äldsta och hans äldsta bråkar konstant och kan vara riktigt elaka mot varandra. Min sambo känner sig helt handfallen och hopplös. Han vet att barnen är aggressiva både mot andra och varandra (klagomål från förskolan och mamman som påpekat detta) men gör ingenting. Även om min dotter också bråkar, hon är definitivt inte oskyldig, så har hon varit totalt olik sig i denna veckan. Jag känner inte igen min dotter. Hon mådde verkligen skit av hela den här situationen och jag vet inte vad jag ska göra.
Ge det tid? Hur länge? Vad kan vi göra för att det ska bli bättre vecka för vecka? Jag vill bara betona att jag tycker verkligen om hans barn också, de är helt underbara när man är själv med dem. De tycker mycket om mig och jag tycker mycket om dem också.
Det har inte stört mig att de bråkat rent allmänt för det har inte varit så mycket av det när vi umgåtts tidigare. Men nu är det helt extremt. Jag är i chock. Jag mår så dåligt och jag har knappt ätit på hela veckan. Jag bara gråter och jag känner mig hemsk mot min dotter som inte heller mår bra. Inte hans barn heller för den delen.. Det är nog bara min son som finner sig i allting och tycker det är okej. Han är lika glad som alltid...
Snälla ge mig tips. Jag älskar den här mannen och han älskar mig. Även om vi bestämmer oss för att situationen är ohållbar så kan man ju inte bara flytta isär på en dag. Och vi vill ju inte bara ge upp. Men vad ska jag göra? Den här känslan är hemsk.