• Brumma

Present till bonus

Alltså, jag är ju bo5busmamma sedan många år och det är nog sällan som jag köpt present ENBART från mig. Vi köper tillsammans (antingen inhandlar jag eller min man) o så är den från båda. Inget vi diskuterar. Hade nog tyckt det var konstigt om min man förväntat sig av mig - oavsett om vi var sambo eller särbo - att jag skulle köpa ngt bara från mig. Vem som betalar har liksom heller varit någon viktig grej.

Sen spontanköper jag grejer ibland men inte för att "uppvakta". Jag har dessutom varit med i många år..

Helt ärligt känns det lite krystat o jag undrar hur ni gör med andra människor i era liv? Köper ni varsin present om ni ska på fest? Eller ger ni ngt ihop?

• Brumma

PS. Att han tog sig tid att fixa för sitt barn känns inte speciellt konstigt. Hur mkt man än tycker om sina bonusbarn är det skillnad på att ha ett föräldraansvar och vara en bonus.

• Brumma
    Anonym (blä) skrev 2016-06-11 08:57:44 följande:

Herregud det är en 6 åring vi pratar om! Kvittar om det är em bonus eller en vän. Man kan väl köpa nått symboliskt bara i förbi farten, ge en 50 lapp eller ge mamman en liten slant och säga att hen ska köpa sig en glass eller något för det. Att inte köpa något alls, det är ruttet, ego och snålt. Förstår inte vad man ser i en sån man.

Det var kanske glass han bjöd på på gröna ;) TS skriver att hon betalade majoriteten - inte att hon betalade allt..

Själv tycker jag det känns lite ego o snålt att inte räkna ett gemensamt firande som gemensamt bara för att man betalat majoriteten. . Bjuder vi bonus på födelsedagsfirande ihop så går jag ju inte o räknar hur mkt vi betalade var för sig eftersom vi firade IHOP. Vilket ju TS o hennes särbo också gjorde...
  • Brumma
    sunside skrev 2016-07-10 18:49:26 följande:

Ett litet barn bör ha en födelsedagspresent - oavsett tivolifirande eller ej.

Precis. Och hade TS gjort som de allra flesta (enligt min erfarerhet) så hade hon gett en present från sig och sin partner gemensamt..
Svar på tråden Present till bonus