Det är ok att vägra lämna barnen till den andra föräldern?!
Självupplevt har jag sett barnen krama min ben medan deras andra förälder skäller och gapar på mig. Jag behåller lugnet som jag lärt mig under åren tillsammans med barnens förälder för att hantera det. Barnen blir rädda och ledsna. Flera gånger. Barnens förälder sliter loss barnen från mina ben och åker iväg samtidigt som barnen ropar ledsna efter mig. Jag kan inget göra då vi har gemensam vårdnad och för "barnens bästa" är att alla myndigheter verkar jobba för att barnen skall vara hos sin andra förälder ännu mer. Under tiden barnen är hos sin andra förälder får barnen och jag inte ha någon som helst kontakt. När barnen väl skall komma till mig vägrar den andra föräldern lämna tillbaks på några dagar. Jag kan inget göra. Socialen hänvisar till familjerätten och familjerätten säger att sådant beteende är mänskligt vid en separation. Håpp... Nästa umgänge är det samma sak igen. Jag tycker det verkar omoraliskt och borde straffa sig på något sätt att göra så mot barnen. Men det är inte olagligt! Hur kan man få göra så? Vad tycker ni? Någon mer som upplevt detta?