Inlägg från: Josefiiine |Visa alla inlägg
  • Josefiiine

varning för Goboken!

nevermind skrev 2016-06-10 20:24:35 följande:

Hur bor du? Om boken ska hämtas på posten är det ju bara att låta bli.

nevermind skrev 2016-06-10 20:24:35 följande:

Hur bor du? Om boken ska hämtas på posten är det ju bara att låta bli.

jag bor i lägenhet så förmodligen kommer den behövas hämtas ut på ica. Tänkte inte alls på det fören jag fick tips på det härifrån. och hämtar jag den inte så kan dom väl inte kräva nån betalning från mig?
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-10 23:03:07 följande:

Jag fick idag exakt samma mail. Jag var inne för någon vecka sen och kollade runt, men insåg att frakten skulle betalas till välkomstgåvan och den var sjukt dyr så jag fullföljde aldrig mitt köp. Fick mail idag att välkomstpaket är på väg. Tyckte det var konstigt då jag aldrig bekräftade, har mailat dom och hoppas på svar.

Till alla er som skriver att man bara ska strunta i att hämta ut det på postombudet, får man inte faktura hem på frakt och returfrakt ändå?  

Tråkigt att se att dom lyckas lura en till.

Var noga med att skriva att du inte vill ha fler boxar att dom ska ta bort dig helt från dom. det gjorde jag! dock har dom inte svarat på om jag kommer få fler.. men det är bra att ha allt skriftligt om man vill gå vidare med det. Riktigt skit företag!

Vad fyllde du i innan du hann avbryta? Barnets namn och mina uppgifter skrev jag in sedan stängde jag ner sidan..
  • Josefiiine
    Sarhja skrev 2016-06-10 23:27:29 följande:

Ring Konsumentombudsmannen i din kommun och rådfråga hur du kan gå vidare med detta?? skriv gärna i ett mejl till goboken att du tänker kontakta en sådan, har dom gjort fel (vilket är högst troligt i ditt fall) så kommer dom ge med sig innan du ens har hunnit ringa dit.

Mitt tips är att hålla all kontakt via mejl då muntlig information via telefonen är svår att bevisa.

Jag har redan skrivit ett mail att jag kommer ta detta vidare men får inget svar av dom. Vad jag har förstått är det flera än jag som haft problem med dom och antagligen skiter dom fullständigt i att dom lurar folk. Att ringa dit kommer jag att göra direkt på måndag. Tack för tips!
  • Josefiiine
    gladatjejen86 skrev 2016-06-11 10:55:57 följande:

Frakt på välkomstgåvan , det fick inte jag??

Misszandra skrev 2016-06-10 23:03:07 följande:

Jag fick idag exakt samma mail. Jag var inne för någon vecka sen och kollade runt, men insåg att frakten skulle betalas till välkomstgåvan och den var sjukt dyr så jag fullföljde aldrig mitt köp. Fick mail idag att välkomstpaket är på väg. Tyckte det var konstigt då jag aldrig bekräftade, har mailat dom och hoppas på svar.

Till alla er som skriver att man bara ska strunta i att hämta ut det på postombudet, får man inte faktura hem på frakt och returfrakt ändå?  

Då bör du höra efter med dom vart den räkningen tagit vägen. För det är frakt på välkomsgåvan. 59 kr! det sa dom till mig och det står även när du beställer.
    så du inte får en dyrare överrsaskning sen!
  • Josefiiine
    Josefiiine skrev 2016-06-11 11:21:03 följande:
    Då bör du höra efter med dom vart den räkningen tagit vägen. För det är frakt på välkomsgåvan. 59 kr! det sa dom till mig och det står även när du beställer.
    så du inte får en dyrare överrsaskning sen!
    Räkningen lär väl antagligen komma senare än själva paketet. så brukar det väl vara med det mesta du köper.
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-11 15:29:26 följande:
    Skrev du i konto/kortuppgifter? Då lär de väl dra pengar där annars får du nog faktura. Inte nog med att man betalar en dyr frakt, du registrerade dig även för framtida utskick, en gång i månaden skickar de hem grejer som kostar mellan 149-199kr PLUS frakten på 59 eller 69, minns inte riktigt. 
    Vi har förmodligen råkat ut för exakt samma sak.
    Jag skrev aldrig i något konto nummer så ja en faktura lär det ju bli.

Har ju mailat med goboken och frågat uti det här men det ska inte vara möjligt och dom kan inte svara på hur det kan ha gått igenom. sånt jävla skit snack!
    och du har råkat ut för precis samma så det är möjligt, dom är ju helt otroliga lurar till sig kunder!

• Josefiiine
    Josefiiine skrev 2016-06-11 15:53:18 följande:
    Vi har förmodligen råkat ut för exakt samma sak.
    Jag skrev aldrig i något konto nummer så ja en faktura lär det ju bli.

Har ju mailat med goboken och frågat uti det här men det ska inte vara möjligt och dom kan inte svara på hur det kan ha gått igenom. sånt jävla skit snack!
    och du har råkat ut för precis samma så det är möjligt, dom är ju helt otroliga lurar till sig kunder!
    Och samma gäller mig det du skrev att du inte fått någon bekräftelse på att du beställt något. Det skrev jag till dom också via mail men dom hävdar ändå att det är beställt i mitt namn och adress.

Det bara dök upp ett mail att det var påväg.! INGEN berkäftelse innan.
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-11 20:37:39 följande:
    Exakt! Också det jag tyckte var konstigt, att jag inte fått någon bekräftelse men att paketet är på väg! Jag får se vad dom svarar på mitt mail. Jag ska INTE ge mig, jag har aldrig fullföljt något och dom ska inte lura sig till att jag ska betala.

En fråga, hur fungerar det om man inte hämtar ut paketet? Jag har för mig att man får betala frakten och returfrakten i vilket fall som! Asså, att faktura skickas oavsett.

Jävla sätt att lura människor på detta vis. Tror de att de får kunder genom att göra så här? Ryktet sprider sig snabbt!
    Ja det undrar jag också. Goboken svarade iaf mig via mail att det kostar lika mycket att skicka tillbaka den som att ta emot den.  Alltså 59 kr. inte jätte mycket pengar.. MEN att betala för något man inte beställt? aldrig i livet!

Har googlat mer om goboken och fått fram att dom hållt på och lura på folk grejer i åratal...   Men som jag nybliven mamma är väl lätt och lura då man googlar på bebisgrejer varenda dag..   men kunde aldrig i min vildaste fanstasi tro att man kan beställa något utan att bekräfta.

• Josefiiine
    Aileen Allannah skrev 2016-06-11 20:42:47 följande:

För några år sen var jag med i goboken, och de första paketen skickades tillbaka eftersom jag inte hämtade ut dem (fick aldrig någon avi), behövde inte betala någonting för dessa returer. Kanske är det samma sak fortfarande, så ni helt enkelt kan låta bli att hämta ut dem, och försöka säga upp abonnemanget?

Okej vore ju toppen om det var så.. får söka vidare information om det.
    Men vet du hur en avi fungerar?
    väntar ju på andra paket som jag beställt på riktigt. står det på avi:n vart de kommer ifrån så man inte råkar hämta ut fel och ändå kommer hem goboken?
  • Josefiiine

Ja, per paket förstår jag att jag får olika,
    menade mer om det står någon avsändare på dom?  :)

• Josefiiine
    gladatjejen86 skrev 2016-06-11 23:07:50 följande:

Nä skrev inga konto uppgifter och de stod ingenstans att det var frakt på välkomstpaketet. Att det KAN komma framtida utskick var 4:e månad om man vill det vet jag, men jag har redan avbokat de första paketet så de kom inte.

märkligt.. vart registrerade du dig? för på www.goboken.se står det inte så som du skriver..
    vart de länge sen? kanske har dom ändrat?

• Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-11 15:27:14 följande:
    Jag fick mailet och några timmar senare såg jag ditt inlägg och blev helt nervös, tyckte det var konstigt att jag fått det för jag aldrig registrerade mig. Jag skrev också in barnets namn och mina uppgifter, dock inget personnr. Sen när jag skulle vidare till kontouppgifter så avbröt jag. Jag har inte heller fått något mail om bekräftelse på att jag gjort något köp så de bör inte kunna bara skicka ut grejer när man inte fullföljt någon beställning. 
    Hur har det gått för dig? har du fått något svar?

• Josefiiine

Fick svar av goboken idag där dom skrev att dom inte ska skicka fler paket åt mig men att välkomspaketet redan ligger på posten och att dom inte kan stoppa det.
    låter ju som rent skitsnack varför skulle dom inte kunna skicka tbx de till dom?
    har mailat posten istället så får jag se vad dom säger

• Josefiiine

såhär skrev jag igår

Hej igen!
    fick idag ett sms idag om att skiten jag inte beställt men som ni ändå ska skicka fortfarande är på väg.
    vad är det som ni inte förstår? 
    JAG HAR INTE BESTÄLLT NÅGOT OCH SKA INTE HA NÅGOT!

deras svar:
    Det är fortfarande välkomstpaketet som är på väg till er och inget annat.
    Jag kan inte stoppa ett paket som redan ligger hos posten?

I övrigt som jag har skrivit i andra mail är abonnemanget avslutat och det är inget skickat efter det, men ett välkomstpaket som redan då var skickat är på väg så det stämmer mycket bra.

så svarade jag :
    spelar ingen roll att det är välkomspaketet.
    har inte beställt det  och ska inte behöva betala 59 kr för något jag inte beställt. Då får ni ta tillbaka det!

deras svar :
    Jajemen, fakturan på 59 kr är borttagen då du hävdar ej beställt.

mitt svar :
    bra.
    Gör samma sak mot alla andra ni har lurat. Har vart i kontakt med flera stycken.
    Senast i fredags vet jag en kontaktade er för PRECIS samma sak som jag råkade ut för.
    pinsamt hur ni försöker lura till er kunder!

Så hoppas inte det dyker upp någon faktura!
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-15 11:48:52 följande:
    Jag fick också svar igår från dom, där dom skrev så här:

"Hej!

Tack för ditt meddelande.

Ditt medlemskap är avslutat från dagens datum och nästa bokpaket är avbokat.

Vi tackar för denna tid och du är alltid välkommen tillbaka. Av det jag såg så skulle första startpaketet inte kosta någonting. Trevlig sommar!"

Man blir ju lagom irriterad, det lät ju inte som om hon blev chockad precis, nästan som om detta är vardagsmat för henne. 

nähä så för dig skulle alltså inte frakten kosta någonting som dom sa till mig?
    pinsamt med olika besked. jaja hoppas man är av med dom nu :)
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-16 22:35:26 följande:

Kom nyss hem och paketet la i en påse som hängde på dörren, apskumt om du frågar mig. Min sambo tyckte inte att jag skulle öppna det och maila och hota att anmäla dom. 

Min kom också igår men brevbäraren knackade och skulle lämna den så bad henne skicka tillbaka den. Förmodligen gjorde dom samma sak för dig.. men du inte va hemma :(

Dessutom såg jag på ica för ett par dagar sen en kille som skulle skicka tillbaka paketet han fick betala 52 kr för det!

• Josefiiine
    Josefiiine skrev 2016-06-17 05:50:49 följande:
    Min kom också igår men brevbäraren knackade och skulle lämna den så bad henne skicka tillbaka den. Förmodligen gjorde dom samma sak för dig.. men du inte va hemma :(

Dessutom såg jag på ica för ett par dagar sen en kille som skulle skicka tillbaka paketet han fick betala 52 kr för det!
    Är nån av er hemma nåndag när brevbäraren kommer?
    så prova att ge de till brevbären och fråga om hon/han kan skicka tillbaka det..
    inte fan ska du behöva betala för det. Blir förbannad bara jag tänker på det.
  • Josefiiine
    Anonym (Landet) skrev 2016-06-17 11:58:14 följande:

Det är inte så skumt egentligen. Kan vara så att din vanliga brevbärare tar de till närmaste ombud men att en vikarie kanske gör på de sättet. Så har jag de här på landet vissa skickar de vidare medans andra hänger de i en påse

Tycker också det är märkligt..
    om jag nu beställer något jag vill ha och den hängs på dörren och försvinner då?
    ska posten ersätta det då eller?
    Om nått skulle hängas utanför min dörr hade den säkerligen vart borta inom ett par minuter.
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-17 22:24:12 följande:
    Jaa eller hur. Och dessutom har jag aldrig varit med om det förut, och då har man ju beställt en hel del paket under ens livstid. 

Fick dessutom svar att frakten var visst gratis av någon anledning. Så himla skumt att det står att det kostar 59kr sen är det gratis?
    verkar som våra klagomål har gett resultat.
     Skrattande
  • Josefiiine
    Misszandra skrev 2016-06-17 22:24:12 följande:
    Jaa eller hur. Och dessutom har jag aldrig varit med om det förut, och då har man ju beställt en hel del paket under ens livstid. 

Fick dessutom svar att frakten var visst gratis av någon anledning. Så himla skumt att det står att det kostar 59kr sen är det gratis?
    Fick ett nytt mail från dom igår  där dom skrev att dom inte kan göra något åt det här, att dom inte har något med det här att göra. utan att det är posten som sköter det här. Och det tar 2-3 veckor att skicka tbx paketet.

mailet innan skrev dom att dom skulle ta bort fakturan men nu är det andra besked. det är ju helt otroligt, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta.
    Har du hört något mer?
Svar på tråden varning för Goboken!