varning för Goboken!
Hur bor du? Om boken ska hämtas på posten är det ju bara att låta bli.
Jag fick idag exakt samma mail. Jag var inne för någon vecka sen och kollade runt, men insåg att frakten skulle betalas till välkomstgåvan och den var sjukt dyr så jag fullföljde aldrig mitt köp. Fick mail idag att välkomstpaket är på väg. Tyckte det var konstigt då jag aldrig bekräftade, har mailat dom och hoppas på svar.
Till alla er som skriver att man bara ska strunta i att hämta ut det på postombudet, får man inte faktura hem på frakt och returfrakt ändå?
Ring Konsumentombudsmannen i din kommun och rådfråga hur du kan gå vidare med detta?? skriv gärna i ett mejl till goboken att du tänker kontakta en sådan, har dom gjort fel (vilket är högst troligt i ditt fall) så kommer dom ge med sig innan du ens har hunnit ringa dit.
Mitt tips är att hålla all kontakt via mejl då muntlig information via telefonen är svår att bevisa.
Frakt på välkomstgåvan , det fick inte jag??
Jag fick idag exakt samma mail. Jag var inne för någon vecka sen och kollade runt, men insåg att frakten skulle betalas till välkomstgåvan och den var sjukt dyr så jag fullföljde aldrig mitt köp. Fick mail idag att välkomstpaket är på väg. Tyckte det var konstigt då jag aldrig bekräftade, har mailat dom och hoppas på svar.
Till alla er som skriver att man bara ska strunta i att hämta ut det på postombudet, får man inte faktura hem på frakt och returfrakt ändå?
För några år sen var jag med i goboken, och de första paketen skickades tillbaka eftersom jag inte hämtade ut dem (fick aldrig någon avi), behövde inte betala någonting för dessa returer. Kanske är det samma sak fortfarande, så ni helt enkelt kan låta bli att hämta ut dem, och försöka säga upp abonnemanget?
Ja, per paket förstår jag att jag får olika,
menade mer om det står någon avsändare på dom? :)
Nä skrev inga konto uppgifter och de stod ingenstans att det var frakt på välkomstpaketet. Att det KAN komma framtida utskick var 4:e månad om man vill det vet jag, men jag har redan avbokat de första paketet så de kom inte.
Fick svar av goboken idag där dom skrev att dom inte ska skicka fler paket åt mig men att välkomspaketet redan ligger på posten och att dom inte kan stoppa det.
låter ju som rent skitsnack varför skulle dom inte kunna skicka tbx de till dom?
har mailat posten istället så får jag se vad dom säger
såhär skrev jag igår
"Hej!
Tack för ditt meddelande.
Ditt medlemskap är avslutat från dagens datum och nästa bokpaket är avbokat.
Vi tackar för denna tid och du är alltid välkommen tillbaka. Av det jag såg så skulle första startpaketet inte kosta någonting. Trevlig sommar!"
Man blir ju lagom irriterad, det lät ju inte som om hon blev chockad precis, nästan som om detta är vardagsmat för henne.
Kom nyss hem och paketet la i en påse som hängde på dörren, apskumt om du frågar mig. Min sambo tyckte inte att jag skulle öppna det och maila och hota att anmäla dom.
Det är inte så skumt egentligen. Kan vara så att din vanliga brevbärare tar de till närmaste ombud men att en vikarie kanske gör på de sättet. Så har jag de här på landet vissa skickar de vidare medans andra hänger de i en påse