varning för Goboken!
Jag har dåliga erfarenheter jag med. Blev uppringd när sonen gick i lågstadiet om ett "skolpaket" som jag kunde få testa utan att binda mig till fler paket. Jag sa att jag kunde ta emot det paketet men att jag redan där visste att jag inte skulle fortsätta.
Det kom inget paket men jag tänkte att de inte ville slösa det på något som så tydligt förklarat att hon inte skulle fortsätta prenumerationen.
Långt senare dyker det upp brev från kronofogden om att fakturan från det paketet skulle gå dit om jag inte betalade den + inkassokostnader inom 8 dagar. När jag ringde Inkasso visade det sig att de skickat både paket, faktura, påminnelser och inkassokrav till en adress jag inte bott på många år. Jag hade haft tre adresser sen dess, varav nuvarande var huset jag köpt och ägde, och är stensäker på att jag inte råkat uppge någon annan adress än den nyaste. Inte förrän det gick till KF kollade de upp korrekt adress.
Det löste sig till slut men det kunde ha slutat riktigt illa, tänk om jag hade varit bortrest dessa 8 dagar!