Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Varför hatar du Centerpartiet?

Det finns en del trådar i ämnet "Varför hatar du...(politiskt parti)...?", så jag tycker det är dags att vi lägger till en sådan tråd om Centerpartiet som jag tycker har sårat ur alldeles.

• Svar på tråden Varför hatar du Centerpartiet?
  • Tom Araya
    Polismyndighet larmar: Våg av ekobrott hotar

Målvakter flygs in från EU:s fattigaste länder. Affärsidén är att dränera allt från leverantörer till a-kassor och staten. Nu slår Ekobrottsmyndigheten larm om ökad brottslighet i riktigt små bolag.

www.svd.se/polismyndighet-larmar-vag-av-ekobrott-hotar

Centern: Fler företag ska slippa revisionsplikt
    Publicerat tisdag 5 augusti 2014 kl 03.40

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5929911

• Tom Araya
    Tre år gammal artikel nu, har Centern ändrat sig?

Fri invandring och månggifte i Centerpartiets idéprogram
    Innan jul presenterade Centerpartiet utkastet till sitt nya idéprogram. Med förslag på fri invandring, månggifte, slopad skolplikt och platt skattesystem har idéprogrammet redan skapat stora diskussioner både i och utanför partiet.
    www.skovdenyheter.se/article/fri-invandring-och-manggifte-i-centerpartiets-ideprogram/
  • Tom Araya
    EnGladPingvin skrev 2016-12-28 15:22:54 följande:

Hata är ett väldigt starkt uttryck. Om man hatar ett demokratiskt valt parti bör man fundera över sina egna värderingar. Att inte hålla med, ta avstånd ifrån eller direkt ogilla är något helt annat än att hata.

Jag har blivit mer imponerad av deras politik på senare år men kommer sannolikt inte rösta på dem. Deras imigrationspolitik mm tror jag inte på, men hatar gör jag inte

Ordvalet är medvetet valt för att ingå i en röd tråd av "Varför-hatar-du-_-trådar".
    Om det inte vore för det så hade jag uttryckt mig annnorlunda.
  • Tom Araya
    Dags att granska Annie Lööf

LEDARE
    Att det var Centern och dess partiledare Annie Lööf som sköt alliansens planer på att väcka misstroende mot försvarsminister Peter Hultqvist (S) i sank torde inte förvåna särskilt många. Det är framför allt Centerns, men även Liberalernas, inställning i regeringsfrågan som omöjliggjort, och fortsätter att omöjliggöra, ett effektivt oppositionsarbete. De har haft väldigt svårt att skaka av sig DÖ-mentaliteten.
    ...

nwt.se/asikter/ledare/2017/09/15/dags-att-granska-annie-loof
  • Tom Araya

Bor du i Sölvesborg och är centerpartist så vet du nu vilket pucko du in ta ska rösta på... om du nu ska rösta på c överhuvud taget...

C-politiker om yrkessoldater: ?Idioter som leker krig i skogen"
    NYHETERi går 07:57

Centerpartisten Roger Toljamo (C) i Sölvesborg har retat upp flera försvarsanställda efter att han förlöjligat Försvarsmakten på Facebook.

?Vet du hur mycket idioter som ni som som leker krig i skogen kostar?? skriver lokalpolitikern till en yrkessoldat i ett meddelande.

Nu rasar flera försvarsanställda och partikamrater kring uttalandet.
    ...

www.aftonbladet.se/a/l1zd4k

• Tom Araya
    Elitorganisationen som Annie Lööf talar tyst om
  • Tom Araya
    maxtastic skrev 2018-09-28 06:20:05 följande:

Instämmer med ovanstående.

Det finns förövrigt inget parti som tycker exakt som jag i alla frågor, letar man efter det lär man nog bli besviken :)

Det känns mer och mer uppenbart att Lööf är ute efter att sälja ut Sverige till andra makter.
  • Tom Araya
    Man skäms över Centerpartiets agerande

Bergmans Fisk är ett familjeföretag som har verkat i generationer efter vår vackra kust i Gävle. De har klarat av 1800-talets utmaningar och såväl första som andra världskriget. De har utvecklat sin verksamhet i takt med tiden. Tyvärr är de beroende av poliska beslut för sin verksamhet.

Man skäms över Centerpartiets agerande (gd.se)

Svar på tråden Varför hatar du Centerpartiet?