Inlägg från: Anonym (Sinko här med ;)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sinko här med  ;))

Varför får jag inte bröstpumpningen att fungera?

Kan tyvärr inte hjälpa dig eller så, men vissa har så dålig produktion :(

Jag har fått fram 20-30 ml, mest på tidiga morgontimmarna då någon sagt att man har mest mjölk då. På kvällarna kom det 10 ml!

Med andra barnet började jag pumpa dag 5 för han sondmatades men det va ingen skillnad mot första barnet då jag började pumpa senare. Satt i amningsrum på sjukhuset med flera mammor som helt avslappnat fick fram flera decimeter medan jag kämpade för att få fram några få droppar.

Jag pumpade många gånger dagligen i 2 månader innan jag gav upp. Många gånger kom knappt nån mjölk alls om barnet inte sög på det andra bröstet.

Prova att amma och pumpa samtidigt!

Annars ge ersättning den måltiden du är på jobbet för det är inget kul alls att pumpa å pumpa å pumpa utan att få lön för mödan. Det blir en negativ spiral tror jag.

Bra att du har hyrt en pump för då har du testat med det bästa! Handpumpar är knappast nått för oss!

Jag helammade min första i 4 månader utan att bvc "klagade" på viktkurvan så hon fick ju i sig vad hon behövde!

Men jag ammade rätt ofta måste jag säga.

Började med ersättning sen för att jag trodde att hon skulle sova längre pass - det gjorde hon inte.

Försökte som sagt pumpa med henne ammandes för att få fram något, satt kl 4 vid köksbordet så jag försökte verkligen få fram nått att ge henne som extra på kvällen men det gick knappt.

Inför andra barnet bestämde jag mig för att hålla i amningen och amma mycket men omständigheter på sjukhus gjorde att det blev sondmatning och utfyllnad med ersättning för jag kunde inte prestera mer.

Lycka till

Det blir inte alltid som man tänkt sig men det blir bra ändå!

Nej - jag skrev att mitt barn gick upp ordentligt i 4 månader med helamning men att jag inte kunde pumpa ut något.

Med produktion menade jag (felaktigt) mängd utpumpad mjölk. Är miljöskadad av ko-mjölksproduktion som jag jobbar med!

Svar på tråden Varför får jag inte bröstpumpningen att fungera?