Varför får jag inte bröstpumpningen att fungera?
Jag har en bebis som nyss fyllt två månader, dock har jag bestämt mig för att gå tillbaka till arbetet på deltid (3h/dag). Det innebär att min bebis kommer behöver äta ca. 1 gång medan jag är borta.
Som det är ligger till i dagsläget så ammar jag helt och min önskan är nu att börja pumpa för att inte behöva ge ersättning de timmar jag är ifrån henne.
Jag hyrde således en bröstpump ifrån sjukhuset då jag hört att vissa inte ens kan pumpa och för att jag ville se om jag ens kunde få det att fungera. Pumpen är elektrisk och jag har nu kämpat i ca. 1,5 vecka utan något som helst bra resultat. Har jag tur får jag ut MAX 50 ml i en och samma omgång men får då kämpa i så gott som en hel timme..... Varför????
På köpet hörde jag på tv4 nyhetsmorgon häromdagen att om man börjar pumpa för sent (alltså nu mer än 8 veckor efter födseln) så är det så gott som omöjligt att komma igång med pumpning då dina bröst vant sig vid din bebis rutiner.
Jag börjar få panik och undrar om det finns fler där ute som det gick trögt för i början men som sedan kom igång med pumpningen? Eftersom det tar sådan tid att pumpa kan jag tillägga att enda tillfället då jag verkligen har tid att pumpa blir på kvällarna... 50 ml per dag lär ju inte räcka...!! Hjälp!