Inlägg från: Flisan35 |Visa alla inlägg
  • Flisan35

Mammor - rakar ni benen inför era döttrar?

Var i diskussion med en kompis igår kring det här med att raka benen och döttrar. Jag låser oftast om mig när jag duschar, men på landet händer det ju att min dotter ser vad jag gör. Har sagt till henne att man gör som man vill, en del rakar sig och en del gör det inte. Min kompis tyckte dock jag var en skam för feminismen som överhuvudtaget visar min dotter en rakhyvel. Hur tänker ni andra kring detta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mammor - rakar ni benen inför era döttrar?
  • Flisan35
    Lena skrev 2016-06-08 20:40:33 följande:

Jag rakar ibland och ibland inte. Jag döljer det inte. Frågar de varför säger jag att jag känner för det

Ungefär som mig då:) hur gamla är dina barn?
  • Flisan35
    Poppy75 skrev 2016-06-08 21:21:54 följande:

Kan man inte själv gå mot strömmen med orakade ben så ska man inte manipulera sina barn till att göra det.

Där har du verkligen en poäng!
  • Flisan35
    Anonym (Absolut kanske) skrev 2016-06-09 15:05:06 följande:

Det gjorde min dotter med i den åldern.

Men oroa dig inte, dom värderingar hon lärt sig hemifrån väger tyngre i längden.

Det är bara just nu en kort period när man är som osäkrast som grupptrycket är viktigast.

I längden kommer hon återvända till det du lärt henne. 

För att svara på ts fråga, jag har sällan rakat benen, men om jag har gjort det så är det inget jag har dolt.

Värderingar har vi pratat om mycket och dom vet att feminism är att själv få välja sitt liv, det inbegriper att själv avgöra om man vill raka sina ben eller ej. 

Det är ju det man hoppas, att det man har lärt dem ligger där nånstans i bakhuvudet. Klokt inlägg, tack!
Svar på tråden Mammor - rakar ni benen inför era döttrar?