Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bim Juli 2016

copycat: Går också och väntar på flytningar. Jag kommer bara ihåg under en av mina graviditeter när jag gick och väntade på BIM så fick jag helt plötsligt en hel del flytningar, testade då och var gravid ÄL+8. Så det är det största tecknet som jag letar efter/väntar på. 

Karitziana: Va tråkigt! Hoppas att det bara är mellanblödningar!

• DevilsDaughter

Cfmilla: clear blue ger ofta en svag skugga av ett plus. Förr gjorde de inte det..jag tycker att vilka som helst funkar bra annars..

• DevilsDaughter

Jag är inte orolig över alkoholintaget. Artikeln syftar till de som får sin graviditet konstaterad efter bim och då intar alkohol en bit in i graviditeten. Typ alla här i tråden testar ju innan BIM. Om jag ska dricka nära bim så testar jag alltid innan.

Att du på cykeldag 17 drack två glas vin kan omöjligt vara någon fara!

• DevilsDaughter

Deni: a 3v från befruktning= en vecka över BIM om man har en lutealfas på 14 dagar.

Mammaresan: jag är alltid helt torr som ickegravid veckan innan mensen ska komma. Dett har alltid varit så utan undantag så om jag nu skulle få rikliga flytningar innan BIM så hade jag verkligen trott på graviditet. Men sådant är ju så olia från person till person.

Mina bröst är jätteömma nu, har varit det hela dan. Men det har hänt förut på sista tiden inna BIM, därför tolkar jag inte så mycket i det. Men när det värker till ordentligt så kan man ju inte låta bli att reflektera ;)

• DevilsDaughter

Hur långt innan bim brukar ni känna mensvärk/molvärk? Är på bim-4 (ÄL+6) idag och ikväll hade jag en hel del mensvärk.. är väl som det brukar va antar jag men har dålig koll på när molvärken brukar kännas så mkt som den gör nu.

• DevilsDaughter

Jag som absolut inte skulle testa idag testade ändå, och det var liksom ni andra blankt negattivt. ÄL+7. Jag vaknade kl 6 och bestämde mig för att inte testa och gick å kissade. Somnade om och vaknade kl 11 och hade ångrat mig helt, hade ändå hållt mig i 5 timmar och inte druckit.

• DevilsDaughter

Jag funderar på att börja smörja mig med progesteronkräm för att försöka förlänga min lutealfas. Men jag undrar hur mycket det förhöjer chanserna att bli gravid. Ganska skönt nu att inte behöva vänta så länge på mensen.
    Som nu ÄL+7 så känner jag jättestarkt att jag inte har blivit gravid, visst kan jag ha fel men antagligen inte. Hade jag då smörjt mig med progesteronkräm och dragit ut ytterligare på mensen, hade det kunnat göra mig gravid är ju frågan? 

• DevilsDaughter

Deni: Så kände jag igår.. Kände mig riktigt nere. Kändes bättre bortåt eftermiddagen och idag känns det helt ok trots att jag känner mig ganska säker på att det inte blivit ngt denna månaden. Försök tänka att det går upp och ner och snart kommer det vända och du mår bättre. Tänk också att man inte behöver känna något för att det ska vara något. Äl+7-8 är väldigt tidigt också. Jag har massa PMStecken och är helt säker på att kroppen förbereder för mens, hade mycket hellre känt ingenting.

Svar på tråden Bim Juli 2016