Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bim Juli 2016

finder: Längst till vänster skulle jag säga.

EL: Känner inte igen öm punkt, men jag har också mest molvärk på morgon och kväll. Nu under dagen har jag inte känt någonting.

Mamu: Lycka till! Kan kanske va lite oregelbunden i början.. Särskilt innan du slutat amma helt.

Guffy: Vad jobbigt att behöva gå igenom så många missfall för att få barn. Är det tidiga missfall? Kommer du få ngt hjälpmedel för att få hjälp med att behålla graviditeten när du blir gravid igen? Typ progesteron el ngt?

*Äckelvarning*
    Fick en hel del tjocka flytningar nyss ikväll. Som en bit av en slempropp typ, långa tjocka torra och trådiga flytningar. Det var en del men efter det så va de inga mer flytningar och förövrigt så är jag lika torr som vanligt.
    Grejen är den att i slutet av graviditeten när man gick och väntade på slemproppen så fick jag sådant här och trodde att det va slemproppen, men så kom vi på att det alltid kom en sån flytning ca en dag efter att vi hade haft sex och det höll på så här flera veckor i slutet av graviditeten (efter sex då). Alltså det är ju INTE sperma utan det är ju en tjock vit flytning.. Vi hade sex igår men jag har inte fått såhär sedan sist jag var gravid så det sätter ju ändå lite griller i huvudet. Var ju såklart tvungen att testa nu ikväll igen hade ändå hållit mig typ 5 timmar men det var negativt.. Någon som känner igen detta? ÄL+8 imorgon och jag ska faktiskt testa imorgon på morgonen också.

• DevilsDaughter

mixxi: Du har nog ÄL när som enligt testerna. Det jag tycker är bra med ÄLtester är att man ser när stegringen går neråt och då vet man att man har haft ÄL eller att det kommer typ senast dagen efter. Tycker eg att det är ganska oviktigt att veta exakt vilken dag ÄL sker och exakt vilken dag som ÄLtestet är helt positivt. Viktigaste är att men ser att det blir någon form av stegring och att det sen går tillbaka igen. 

• DevilsDaughter

mixxi: Precis, de är ju inte nödvändiga om man har koll på när man har ÄL. Men kan va bra att göra som du gör. Läst här på FL om de som trott sig ha ÄL samma tid varje cykel och att det sedan med ÄLstickor visat sig att den va några dagar senare. När vi försökte med första barnet så tog man ju för givet att man hade ägglossning ca 14 dagar innan mens. Men så visade det sig att jag hade det 10 dagar innan mens och då skiljer det ju hela 4 dagar, så där var ju ÄL-stickorna jättebra

Guffy: Ska ni köra på Lutinus igen nästa plus? När börjar du ta det? Efter ÄL eller vid plus? Skönt ändå att du fått något som ska förhindra missfall, förstår att det känns hopplöst annars. Det är ju väldigt hoppfullt att du verkar bli gravid lätt, om det nu inte skulle funka med Lutinus så finns det säkert andra hjälpmedel som kan funka för dig! 
    Skumt att vi har precis likadan flytning när du väntar på ÄL och jag på mens.. 

• DevilsDaughter

Karitziana: Vad tråkigt :( Hoppas på att lyckan är med dig till nästa försök istället :)

mammaresan: Låter som ypperligt tillfälle att ha sex ikväll då ;) Jag har alltid sen och tidig ägglossning varannan gång. Denna gång två tidiga på raken (om nu ÄL skedde alls) vilket aldrig har hänt förut. 

• DevilsDaughter

mixxi: Jag berättar ibland efter att jag testat att jag testat negativt, vill inte riktigt erkänna för honom hur ofta jag testar Skäms,men han vet att jag testar en del. Han är inte heller lika engagerad som jag och tur är väl det ;). Egentligen vill han helst inte att det ska bli något förren efter semestern då vi ska utomlands i augusti. Någon gång ibland är han med och testar men sällan. 

EL: Helt ok lutealfas. 14 är vanligast men inte alla som har det. 

Guffy: Vad knepigt! Kan du inte få hjälp med detta? Är ju svårt för dig att veta när du ska börja ta det.. Gällande kissnödigheten så känner jag det precis under ägglossningen.

• DevilsDaughter

Deni: Retfullt att det inte tagit sig ännu när det inte ska vara ngt fel.. Nästan lättare då om det är ngt konkret fel som kan åtgärdas så att man kan få hjälp. Men bra att ni har fått lovat hjälp längre fram, då har ni lite tid till på er att försöka på egen hand och så har ni det som sista utväg. Ni gör inget fel {#emotions_dlg.flower}

• DevilsDaughter

Deni: Tack :))

Känns bra att läsa om er som plussar lite senare.. Jag ska testa imorgon ÄL+8 med testa tidigt-test, har ju redan gjort två negativa test idag (vanliga) men känns som att imorgon är avgörande. Är det negativt då så ställer jag in mig på mens på onsdag.

• DevilsDaughter

Skyrocket: du som är testoholic, har du brutit upp test ngn gång? (Eller ngn annan) Läst om de som har gjort det men aldrig gjort det själv. Testade med en stav imorse (testa tidigt 10mlu) men tycker det är ganska svårt att se genom rutan, det skuggas och blänker osv. Så jag öppnade testet och där under va de två streck !?! Teststrecket väldigt svagt men det fanns där! Gick dock inte att se genom rutan? Testade med ett vanligt test också (sticka som mäter 25mlu men de va blankt. Förstår ju att jag har använt testet på ett sätt som det inte ska använadas men man kan ju inte låta bli att undra.

• DevilsDaughter

Copycat: tycker mig ana ngt men min telfon är sprucken så ser inte så bra på den. Jag hade testat imorgon OCH på onsdag ;)

Josnos: grattis!! Hoppas det går vägen för er!

Svar på tråden Bim Juli 2016