• Loncelot

Bim Juli 2016

Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-14 17:13:09 följande:

Hej! Hoppar tyvärr över hit Fick negativt test idag, och nu har mensen kommit också. Försök nr 7. Blev gravid på första försöket i höstas, men fick ett väldigt tragiskt sent missfall i december Sen har det inte tagit sig, trots att vi prickat ägglossningarna... Känner mig extremt ledsen, uppgiven och tom just nu, för jag hade verkligen hoppats att det tagit sig nu.. Men det finns inte mycket annat att göra än att fortsätta försöka...

Ta det bara lugnt förstår hur du känner till viss del, för oss tog första barnet 18månader andra barnet tog 1månad och tredje 2månaden nu är vi inne på ägglossning nr6 idag och håller tummarna det tar sig nu!!! Juni/Juli är vår månad!!!
  • Loncelot
    copycat skrev 2016-06-14 20:29:05 följande:

gött!:D

Känns väldigt bra fick till det i söndags vid midnatt oxå så räknas väl lite söndag till måndag också, och så idag får hoppas det går lika bra imorgon
  • Loncelot
    Fluffan86 skrev 2016-06-14 20:58:55 följande:

Jag ringer imorgon och bokar tid.. Blev så besviken när jag fick mensen men verkar som det var nåt annat

Klart man blir men bara o sörja lite o sen ta nya tag får hoppas det inte var mens och allt allt kommer se bra ut.
  • Loncelot
    Dalkullan92 skrev 2016-06-15 09:19:47 följande:

Samma här. Fick positivt ÄL-test Måndags morgon.

Hade sex söndag måndag och tisdag. Så nu hoppas jag de tagit sig :) Som tur är åker vi i väg på drifting i morgon å hela helgen så slipper fundera så mycket och räkna ner då ????

Toppen det måste kännas bra! Sexning kvar idag och för säkerhetsskull om det funkar även imorgon ni kör väl även idag?
  • Loncelot
    DevilsDaughter skrev 2016-06-15 12:41:07 följande:

Hur hade ni resonerat om ni hade varit gravida tidigare och vet med er att ni mår väldigt dåligt av illamående under graviditet och att ni bokar in en resa om två månader i ett varmt land (som ju såklart kommer göra illamåendet ännu värre om man blir gravid). 
    Hade ni pausat försöken två månader eller hade ni kört på ändå?
    Vi hade helt beslutat att vänta till slutet av augusti, men en del av mig vill inte vänta..

Jag vill absolut inte låta negativ och alla är självklart olika men mitt illamående under graviditeter är HEMSKT! Hade aldrig klarat av att åka iväg nånstans, men som sagt alla är olika ;) jag hade 100% valt att försöka bli med barn resa kan man göra hela livet men är väl samma åt andra hållet oxå, bara ni som vet hur NI känner :)
  • Loncelot

Mina graviditeter har jag haft illamående från nån annan planet hemskt hehe usch...

• Loncelot

Min ägglossning är ju nu och jag kommer förmodligen ha bim 27-28juni, men känner det är lite jobbigt att se alla plus i juni tråden men ja kikar in där bara lite då och då :)

• Loncelot
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-15 19:51:33 följande:

Tack! Jag hade nog inte insett hur mycket jag faktiskt hoppats på att bli gravid just förra försöket. Blev så otroligt besviken ! Håller tummarna för oss båda!

Kroppen fungerar olika alla månader mer eller mindre, man får se det som att äggen är inte tillräckligt bra och därför tar det sig inte och samma när man får missfall, upp igen för varje månad som går så är det större chans nästa!
  • Loncelot

Jag kommera att lägga in BIM-listan här ikväll så gör ett inlägg i denna eller i andra tråden ni som vill göra ändringar eller läggas till, i andra tråden kan man inte lägga till om man är anonym men kika in i den tråden så lägger jag till även här, då vi kör en gång om dan i denna tråd.

Svar på tråden Bim Juli 2016