• emzerus

Bim Juli 2016

DevilsDaughter skrev 2016-07-02 06:19:30 följande:

Testade negativt idag (såklart), är ju så tidigt men tänker om det nu blivit ngt så kanske en skugga visar sig iaf.. men nada.. kommer testa på måndag igen ÄL+8.

Är ju väldigt tidigt så är absolut inte kört! Testa om några dagar igen så hoppas jag det visar nåt :)

På din fråga om jag slutat testa innan bim då är svaret tyvärr nej. Önskar jag kunde låta bli o testa men Jag lyckas aldrig hålla mig.

Denna cykel kommer jag vara utomlands efter äl fram till äl+12 ca iaf...så då borde jag kunna låta bli att testa så tidigt.

Tänk att det ska vara så svårt!
  • emzerus
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 11:35:14 följande:

Emzerus: jag ska utomlands i augusti, tänkte häromdagrn om man kan ta test med sig, haha.. men näe då får de nog bli en testfri månad faktiskt! Om cyklarna är regelbundna till dess så har jag bim samma dag vi åker hem :) kanske är bra för våra själar att åka iväg över en bim så man släpper lite på teatandet!

haha den tanken har slagit mig också men jag ska banne mig låta bli att ta med test...och bara få vara för en gångs skull....äta o dricka vad jag vill o föröska släppa allt vad graviditet heter för en vecka iaf :) Får se om jag lyckas :) 

Håller med dig om ALLT du skrev i ditt tidigare inlägg...jag tänker på graviditet, barn o fertilitet HELA tiden varje dag i snart 2 år...och man blir smått knäpp! Allt utöver blir liksom inte lika viktigt...och jag vet inte hur jag ska göra för att inte låta det ta över mitt/vårt liv. Jag har ingen aning! 

Men det jag lärt mig är att när allt känns skit så låter jag mig känna så...och gråta ut mig precis allt sen orkar jag liksom ta mig upp igen o se framåt. jag måste tillåta mig att må dåligt ibland. Så funkar jag iaf! 

Kram på dig! <3
  • emzerus

Oj oj här har det hänt grejer :) Stort grattis till er alla som plussat! Underbart <3 

• emzerus

Hänger kvar här i tråden då jag har bim 26 eller 28 juli (beroende på när jag får äl)

Får hoppas att det blir min tur då iaf så att jag får följa er i nån gravidtråd istället :)

• emzerus

Är på äl+7 och inte ett endaste symtom o jag brukar ha massa olika symtom den här tiden mellan äl o bim...både de gånger det inte blivit nåt o de gånger jag fått plus men sen missfall

Är utomlands just nu så jag lyckas tom fokusera på annat än att tänka på graviditet hela tiden vilket är skönt.

Stort grattis till er alla som plussat! <3

Hoppas jag joinar er senare :)

• emzerus

Tog ett cb plus nu ikväll o fick ett svagt plus, men vet med mig att de kan ge falska streck men jag hoppas så att det är på riktigt denna gång! Äl+9 idag bara o kom nyss hem från Rhodos. Sov på planet o drömde bebisdrömmar o kände att jag var tvungen o ta ett test :) 

• emzerus
    copycat skrev 2016-07-21 09:03:51 följande:

Och här kom en blödning i vecka 5+5....antar att det är missfall:( aldrig haft det innan men det känns ju så. Inga klumpar men färskt mörkrött blod. Började 11.30 igår, är väl inte speciellt riklig, har bara trosskydd som jag bytt tre gånger (2 igår och 1 nu på morgonen). Sitter på Rhodos så kan inte åka in och kolla heller....fy:( nån med erfarenhet?

Usch blod vill man ju verkligen inte se! Men det behöver inte vara missfall heller. .. blod för mig har tyvärr varit missfall varje gång men jag har alltid behövt binda. Klarar du dig med trosskydd så är blödningen inte så stor o det är ju tydligen rätt vanligt att blöda lite i tidig graviditet.

Förstår dock att du är sjukt orolig o bara vill vet nu vad som händer. Tyvärr finns det inte mkt du kan göra just nu än att avvakta o se om blödningen ökar eller avtar. Ta ett nytt test nån dag senare o se om plusset finns kvar. Sen skulle jag ringa en barnmorska när du kommer till Sverige igen. Så kan de säkert göra vul.

Hoppas så att allt är bra! Kram! <3
  • emzerus

Äl+10 o fick återigen ett ganska svagt plus, men lite tydligare än igår kväll...dock hamnar bilderna på sniskan här inne (vet inte hur jag ändrar det) så jag tycker själv att det knappt syns. 

Tog ett test från Lloyds också på em o tyckte mig ana nåt inom tiden...men som efter ett par timmar är ett klart rosa streck, Rätt starkt tom. vet att det inte gills efter tiden gått ut men hoppas att det ändå är nåt. 

Jag har en bra känsla denna månad att det faktiskt är vår tur nu. Har försökt med barn nr 1 i snart 2 år o 6 tidiga missfall...så nu är det dags tycker jag :) 

Någon mer som ser?

• emzerus
    happylife skrev 2016-07-21 22:58:51 följande:
    *tjuvläst tråden* känner igen dig från andra trådar, jag ser ett svagt plus och håller tummarna!!
    Tack snälla du <3 Håll tummarna allt vad du kan är du gullig :) 
Svar på tråden Bim Juli 2016