• emzerus

Bim Juli 2016

Är på äl+12 idag o har fått flera svagt positiva gravtest med cb plus från äl+8 ca... Plussen blir lite starkare på em än på morgonen...men har inte direkt ökat i styrka på de här dagarna :( Antar att det inte blir nåt denna månad heller! Känns sjukt deppigt just nu :(

• emzerus
    corran skrev 2016-06-27 16:49:05 följande:
    Hm :/ hoppas det bars är för att det är tidigt, har du bild?
    Bara på det från i lördags kväll (äl+10) Men ser likadant ut fortfarande, förutom på morgonen...så är det svagare. Mer att man ser att det är något där... Men det borde ju ha ökat kan jag tycka på två dagar :( 

• emzerus
    IA89 skrev 2016-06-27 19:39:07 följande:

Behöver er input tjejer, på en fundering jag har.

Den 2 Maj fick jag en positivt graviditetstest. CB digital där det stod 1-2 veckor.  5 dagar senare började jag blöda och testade samtidigt negativt. Är det inte väldigt ovanligt att dessa test visar falskt positivt? Jag var övertygad om att det var ett "falskt positivt" men börjar nu fundera på om det inte kunde varit ett väldigt tidigt missfall? Såfall skulle jag plussat på äl +8 (är inte det väldigt tidigt?)

Nu är jag nervös inför att testa positivt på BIM 5/7 för att jag inte tror jag kommer tro på det. Har därför bara köpt från billigatester nu, sådana stickor och tänker att jag ska ha utslag på flera av dem innan jag vågar testa digitalt. Men hur sjukt är det inte om det testet jag tog var falskt?!!

Jag tror inte att det kan visa falskt positivt utan jag tror tyvärr att det är störst sannolikhet att du fick ett tidigt missfall :( 
    Äl+8 är ganska tidigt att plussa, men endel gör ju det, sen kanske äl skedde lite tidigare än du trodde? 

Håller tummarna för att du snart får plus igen o att det stannar denna gång! <3
  • emzerus

Mensen kom idag på bim så alla min svagt positiva gravtest var antingen spök eller en kemisk graviditet :( 

Så less på detta! Måste ju orka kämpa vidare men ibland undrar jag hur vi ska orka... om man ändå kunde veta med säkerhet att vi kommer få barn en dag så skulle det ändå vara lättare men eftersom vi inte vet om det nånsin kommer att bli vår tur så känns det väldigt tufft :( 

• emzerus
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 08:50:21 följande:

emzeus: Vad menar du med kemisk graviditet? Kan vara tidigt missfall annars om du fått flera plus. Dock känner jag mig lite skeptiskt till CBtesten då jag tycker att de gärna visar mer eller mindre skugga av ett plus. Hoppas att det tar sig för er nästa gång och att du då får behålla graviditeten.
    Gällande sköldkörtelhormon så kan jag inget gällande graviditet eller så men min man tar levaxin och sjukvården har extremt dålig koll på doseringar. Han får ha koll själv på hur han mår och vilket värde som känns bäst för honom och så får han dela tabletterna som sjukvården skriver ut till honom så att doseringen ska bli så bra sm möjligt. Men den blir aldrig helt bra och han mår ofta dåligt pga felaktigt värde.

Kemisk graviditet är som ett väldigt tidigt missfall, att ett ägg befruktats men att det inte kunnat fästa sig o liksom stöts ut som en "mens" på utsatt bimdag. Läkarna menar att dessa kemiska graviditeter är väldigt vanliga o om man inte testade innan bim så skulle man inte hinna upptäcka dom ens. Och så finns det så känsliga gravtester idag som mäter väldigt små mängder av hcg... Är på både gott o ont! 

Tycker att cbtesten blivit sämre, för jag får utslag på dom i stort sett varje cykel o så många missfall/kemiska graviditeter tror jag inte att jag har haft...speciellt inte när jag aldrig får positivt m andra test än just cb. Så jag borde byta test nästa gång! 

tack för lyckoönskningen <3
  • emzerus
    Loncelot skrev 2016-07-01 10:37:33 följande:
    Vi alla här förstår och känner med dig alla tycker vi detta är mer eller mindre jobbigt men att bli negativt inställd till det hela gör det bara ännu jobbigare försök se allt så positivt som möjligt så ska du se att det tar sig snart försök aktivera dig med sånt som du tycker är roligt så blir det mesta det också
    Blir alltid nedslagen när mensen kommer sen lyckas man bli hoppfull igen lagom vid äl o sen håller hoppet en uppe tills bim och  tur är väl det! :)

Men efter att ha försökt i snart 2 år o med 6 missfall så är det oerhört svårt att vara positivt inställd...jag oroar mig över om det någonsin kommer bli vår tur. och jag tror inte att den oron  gör att det inte kommer lyckas...men jag kan inte bara låtsas att allt är toppen heller... 
  • emzerus
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 18:13:23 följande:

emzerus: ok, så då går man mer säkert efter BIM än innan då om man testar plus innan. Har också fått det på CB, flera gånger, fattar inte vad de sysslar med.. CBTesten var mycket bättre förr, jag köper inte CB längre. Förut var CB det man köpte för att verkligen få ett korrekt svar när man inte vågade lita på de billiga, men nu känner jag tvärt om. Kanske köper ett CB när jag plussar starkt på andra test så att jag får se det där riktiga plusset Flört.

ÄL+6 imorgon, BIM på onsdag, tänkte testa mig imorgon trots att jag vet att chansen är minimal att få positivt då det är så tidigt.. Men eftersom jag har så få dagar mellan ÄL och mens så börjar jag tidigare, annars hinner jag ju inte testa något innan BIMOskyldig

Ja men precis, det är ju det "riktigt" plusset jag också vill se :) 

Håller tummarna för dig imorgon!! <3
  • emzerus
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-01 19:12:05 följande:

Fast om ägget inte hunnit fästa, så borde inte testet visa positivt hur tidigt man än testar? Menar, kroppen börjar ju inte producera hcg förrän efter att ägget fäst?

Som jag förstått det med kemiska graviditeter är att det inte fäster som det ska pga kromosomavvikelser eller defekt på livmoderslemhinnan. .. eller att det befruktade ägget stöts bort för att nåt är fel...

Jag har också trott att hcg börjar att bildas efter befruktning och inte enbart när ägget fäst. Men är ju inte helt säker :)
  • emzerus
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-01 19:56:55 följande:
    Aha intressant! Men var bildas hcg då? Det kan väl inte bildas i ägget? Hormoner bildas väl i mammans kropp ändå? Hur som helst så kan det ju inte ses på gravidtest? Så om man får en kemisk graviditet så hinner man inte testa positivt, tänker jag...
    "Kemisk graviditet är en graviditet där det befruktade ägget inte fastnar ordentligt och hinner släppa innan man med ögat hinner se den, mao en graviditet som enbart ses via gravtest eller blodprov och som blöder ut ungefär samtidigt som mensen skulle ha kommit" 
    Hittade detta på nätet, dock ingen vetenskaplig sida men det är precis så som min läkare på kvinnokliniken förklarat det som. Hon sa även att om jag låter bli att testa innan bim o väntar tills OM mensen är sen med att ta gravtest så slipper jag bli besviken. 

Men finns säkert olika "teorier" om när o hur hcg bildas...skrivs mycket på nätet också o svårt att veta vad som är rätt eller fel... :)
  • emzerus
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 06:19:30 följande:

Testade negativt idag (såklart), är ju så tidigt men tänker om det nu blivit ngt så kanske en skugga visar sig iaf.. men nada.. kommer testa på måndag igen ÄL+8.

Är ju väldigt tidigt så är absolut inte kört! Testa om några dagar igen så hoppas jag det visar nåt :)

På din fråga om jag slutat testa innan bim då är svaret tyvärr nej. Önskar jag kunde låta bli o testa men Jag lyckas aldrig hålla mig.

Denna cykel kommer jag vara utomlands efter äl fram till äl+12 ca iaf...så då borde jag kunna låta bli att testa så tidigt.

Tänk att det ska vara så svårt!
Svar på tråden Bim Juli 2016