• Monsan

Bim Juli 2016

Lägtarså skrev 2016-07-05 08:58:49 följande:

Jag har alltid bara använt mig av CB. Vad använder ni er av för test som är bra då? Ska nämligen åka och köpa om en stund :)

Jag använder mig av testlagrets grav test.. dom har alltid visat rätt.. här är mitt test på äl +10, bim -4..

• Monsan
    vronca skrev 2016-07-05 09:18:51 följande:

Grattis till plussen, vad roligt! Själv har man inte ens haft äl, blir om 5 dagar drygt. Usch denna väntan...

Jag väntar oxå på äl.. :).. borde komma inom några dagar då monitorn visat på hög 3 dagar i rad..
  • Monsan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 09:25:37 följande:

Jag testade toknegativt idag.... Alltså jag har inga PMSsymptom, brösten är enorma men inte så ömma. Min man tyckte jag kändes gravid igår och han vet inte om det halvpositiva testet igår. Jag kan ju ha fel men jag tror att jag kanske skulle kunna bli gravid nu om det inte vore för att jag ska få mens imorgon. Blir lite nedslagen när jag läser om de som plussar precis vid BIM, då har ju jag fått mens för fyra dagar sedan. Mitt ägg måste ju fästa tidigt för att kroppen ska hinna registrera graviditeten.. 

Vad roligt med alla plus i tråden :) Känns kul att gå in här och läsa! 

lägtar så: Jag gjorde faktiskt ett cb igår och det såg ungefär likadant ut som ditt, ev något svagare. Men har fått så förr utan att vara gravid. Gjorde ett testatidigttest imorse och det var negativt. Jag rekommenderar inget särskilt test, tycker alla utom cb är bra. CB är nog bra om man testar sent och då får ett starkt plus, de svaga plussen vågar jag inte lita på.

Jag testade svagt positivt med sonen på bim +2 och denna graviditet som slutade i mf testade jag svagt positivt på bim -4 så ge inte upp.. :)..
  • Monsan
    mamalolo skrev 2016-07-05 09:28:24 följande:

En fråga: brukar ni ha sex även dagen efter ÄL? Denna cykel hade jag fullt utslag lite längre (1 1/2 dygn) och hade sex dagen innan och första dagen med utslag men inget efter. Funderar på om jag borde försöka pricka ÄL lite bättre? Min mans spermier kanske inte lever så länge?

Det där är så himla olika.. sist jag blev gravid hade vi sex en gång 3 dagar innan maximalt utslag på äl monitorn.. andra gånger har vi haft sex varannan dag från hög på äl monitorn och inte lyckats.. fick mf för 2 veckor sedan och nu är min monitor på hög efter att ha gått från max till låg efter mitt mf.. sambon var sugen både söndag och måndag kväll och trots att jag hade velat vänta till max utslag körde vi på.. tror vi avvaktar nu tills monitorn visat max.. ägget släpper ju 24-36 timmar efter max så jag skulle nog avvakta tills testet är tok positivt.. :)
  • Monsan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 10:06:29 följande:

Någon som har erfarenhet av rfsu:s test? Gjorde två stycken test nu på urin nr två, testade första vid fem imorse.

Ett med sticka från gravidkollen och det var helt blank inte en tillstymmelse till någonting. Och så en sticka från rfsu och där kan man ana en skugga av ett streck. Det är så svagt så det är ju negativt, men jag kan ju ändå se någonting.. Vet att det typ alltid är så med CB, men rfsu? Testet är giltigt i 30 minuter så man har ju gott om tid på sig att titta och det finns verkligen ngt där.. Syns mest i vissa vinklar..

Jag har hört att rfsu hör till dom testen som är väldigt känsliga och man kan plussa tidigt med..
  • Monsan
    corran skrev 2016-07-05 10:40:24 följande:

Fick ju plus igårkväll med ett testa tidigt test. Kanske ska ge mig på ett digitalt ikväll med veckoindikator. Vill ha svart på vitt, helst NU :P

Haha, okej, jag som missuppfattade och trodde du skulle testa imorse oxå... :).. när har du bim?
  • Monsan
    corran skrev 2016-07-05 11:13:04 följande:

9e :) på lördag

Grattis igen.. då kan det bra bli starkare... :)
  • Monsan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 12:00:23 följande:

mamalolo: Brukar försöka ha det, men blir inte alltid så,

monsan: När du testade positivt BIM+2, testade du negativt innan då?

Blir snart knäpp av detta. RFSUtestet som jag kunde ana ngt väldigt svagt på blev blankt en stund efter att tiden gått ut.. Så nu räknar jag bort det eftersom det var så ultrasvagt, var säkert bara testremsan som lös igenom, sk spök.

Testa-tidigttestet på 10mlu som jag gjorde tidigt imorse blev mycket svagt positivt sen efter att tiden gått ut, man ser det tydligast om man håller det mot ljus, vilket jag inte tänkte på att testa tidigare imorse när testet fortfarande va giltigt, så detta ska man ju inte heller gå efter.

Öppnade även detta testet (det gjorde jag redan innan tiden gått ut imorse) och det var ett svagt streck där, men fullt synligt utan tvekan. Så synligt att om det var på ett vanligt test eller hade synts genom rutan på testet så hade jag sagt att jag är gravid. Men man ska ju inte behöver öppna testet för att se strecket. Det står dessutom på bruksanvisningen att man inte ska öppna testet .

Jag har alltså två stav-tester (testa tidigt), ett från igår och ett från idag, som jag har öppnat och i båda finns det två helt klart synliga streck. Ser inte teststrecket genom plastrutan där man ska se det förutom på det ena nu (dagens) efter att tiden gått ut och då är det vääldigt svagt. 

Har försökt hitta trådar på nätet om fler som öppnat test och om det lätt blir två streck på stickan i staven utan att det är ngt, men hittar bara de som öppnat digitaltest.

Alltså när och hur blev jag en sådan som öppnar test? Dumma stavar! Varför finns inte testa tidigt som stickor istället? Ska ha mens imorgon och jag brukar få på em/kväll oftast så är ju en bit kvar att vänta :( Så det enda jag typ kommer göra tills dess är att analysera detta. 

Jag testade negativt på bim och bim +1.. :)
  • Monsan
    Guffy78 skrev 2016-07-05 13:16:24 följande:

Jag har problem för enligt Fertility Friend jag har haft ÄL på dag 12 dock monitor visar Max idag på dag 16 trots att jag hade hög temp ??? Hur kommer det sig? Jag tyckte att monitor missade stegring på dag 11 då jag kollade med vanliga stickor och fick utslag inte 100% men starkt närmare natten. Morgonen dag 12 blev det svagare och dag 14 var det helt blankt. Hade typiska ÄL värkar och flytningar då också. Idag är de lotion flytningar imorse och stängd tapp men märkte att tappen är öppen nu?? Vad händer egentligen? Har lätt mensvärk morgon och kväll och lite illamående. Går det att lita på monitor?

Jag har aldrig haft problem med monitorn.. låter väldigt tidigt om den skulle reagera på gravid hormoner redan nu då det bara gått 4 dagar..
  • Monsan
    Guffy78 skrev 2016-07-05 16:50:54 följande:

Ja, jag är medveten om detta, är så arg på mig själv att efter jag har sett att tempen gått upp, efter 3 dagar för säkerhetsskull tog jag för givet att ÄL har redan varit och tog en liten bit av Progesteron vagitorier - en halv tablett då jag är ordinerats 3 tabletter/dag så tänkte jag börjar försiktigt . Sen fick jag utslag på ÄL tester och monitor och eftersom jag kollade både flytningar och tappen imorse och det var inga tecken( krämiga klistriga flytningar och tappen stängd) men tog ut tablett fort som sjutton när jag såg Max på monitor men då har det hunnit smälta en liten del. Är nu orolig att det ska ställa till imoch ägglossning uterblir istället:( kollade tappen senare och den var lite öppen dock inga fertila flytningar...

Jag förstår verkligen hur du känner... ni kan inte pricka in den nu då eller är det försent? Vad är det för tabletter du använder?
  • Monsan
    Loppalisa skrev 2016-07-05 17:34:25 följande:

Hej! Jag har inte varit så aktiv i denna tråden denna månaden. Har inte varken tempat eller använt stickor så hade inga större förhoppningar. Fick vad jag trodde var min mens i söndags en dag före BIM. Men mensen har liksom inte riktigt kommit igång utan är endast som lite rosa på pappret. Idag har jag mått så konstigt. MEGA-trött med huvudvärk och illamående och det är inte likt mig. Åkte hem två timmar tidigare från jobbet och somnade direkt när jag kom hem. Tänkte att jag nog testar ändå även om jag inte riktigt tror att jag skulle kunna vara gravid och dessutom var det inte jättemånga timmar sedan jag kissade sist. 

Och visst blev det ett supersvagt plus. Trodde jag skulle trilla av stolen. Men jag är högst tveksam ärlig talat. Clearblue har ju en historia av att visa spök. 

Jag har verkligt längtat efter plus tidigare men nu när det eventuellt är på riktigt så får jag lite panik. Jag ogillar mitt jobb så började söka lite nya igår och otroligt nog fick jag en tid för intervju direkt. Så på måndag ska jag på intervju för ett drömjobb med start i oktober. Känns inte så snällt att ta det om jag får det och sedan vara gravid med BF i mars. 

Okej jag ska inte elda upp mig än. I morgon får det bli digitalt och den får jag helt enkelt ta det därifrån.. 

Det där är inget spökstreck utan ett jätte fint plus.. grattis.. :).. ang jobbet brukar det mesta ordna sig..
  • Monsan
    Guffy78 skrev 2016-07-05 20:05:15 följande:

Vi har myst nyss:) trots att maken har svårt att komma under press:) nu hoppas jag att simmare kan trots allt komma igenom träsket:) har ju ingen ÄL sekret idag fast precis vid öppningen på tappen har jag fått ut en seg slemklump så hoppas att trots allt de finns där inne...Kan vara att jag släppte 2 ägg denna gången ( har gjort det tidigare) för idag ont på vänster sida dock när läkare undersökt mig häromdagen så hade jag ont på höger sida och läkare sa att jag ägglossade från höger äggstock. Sitter nu och plötsligt känner stickningar i vänster äggstock.

Tabletter heter Lutinus och fick utskrivet pga 9 tidiga MF och spottings.

Så håller vi Tummarna.. hoppas hoppas.. :).. aha, dom tabletterna känner jag igen.. fick dom utskrivet då vi skulle påbörja IVF..
  • Monsan

Så himla roligt med alla plis här i tråden.. Idag är monitorn och CB digital på max vilket betyder att äl snart inträffar.. dag 17 efter MF startade och vi har haft sex i söndags, måndags och igår så nu blir det att åka av ikväll oxå, förhoppningsvis.. :).. räknar med bim runt den 21 juli..

• Monsan
    FyrAAAA skrev 2016-07-07 06:30:56 följande:

Någon som ser? Men det räknas säkert ändå inte när man gjort om bilden till svart-vit?!...

Ser en antydan på den nedre bilden, men som sagt.. har hört att cb testerna ofta visat lite svagt.. vilken dag är du på?
  • Monsan
    FyrAAAA skrev 2016-07-07 07:45:36 följande:

Äl+11 idag...

Har du provat rfsus testa tidigt.. dom ska tydligen vara bra.. jag kör testlagrets stickor och dom är guld värd.. sen är det så olika graviditeter till graviditeter.. jag testade svagt positivt med lilleman på bim +2 (jätte negatibt på bim) och lika svagt positivt denna graviditet (MF) på bim -4..
  • Monsan

Maximal stegring på monitorn imorse och sambon är inte sugen på mys ikväll.. Får helt enkelt hoppas på att gårkvällens mys räcker.. :/

• Monsan
    copycat skrev 2016-07-09 09:11:10 följande:

Äntligen börjar det bli ordning på torpet här! Guuuud LYCKA!

Grattis... :)
  • Monsan

Är det någon som funderat på att starta en Facebookgrupp.. är så mkt lättare att följas där.. Nu har inte jag plussat än, men jag hoppas på att mensen håller sig borta 22 juli så att man isf kan joina..

Svar på tråden Bim Juli 2016