Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Hur ofta äter ni pizza/McDonalds?

Firade nationaldagen med en Jureskog Signature bla bla bla Burger & co. Satt fint som fan.
    Käkar väl på McD, Burger King eller Max typ 1-2 ggr/månad. Pizzeria-pizza ca 1 gång/månad. Oh yeah!

• flygrl
    Carambolan skrev 2016-06-07 15:53:39 följande:

Nån gång i månaden med familjen. Själv kan jag nog trycka en burgare minst varannan vecka däremot, jag reser mycket i jobbet och när jag har bråttom är det så mycket lättare att glida in på donken än att leta upp ett bra lunchställe i en okänd stad.

Skulle själv lätt kunna trycka burgare par gånger i veckan men liiite självbevarelsedrift har jag. Trots allt. :P
  • flygrl

Fan va många som tar sig en burgare eller pizza ibland verkar känna skuld över det. Jag käkar burgare och pizza ibland för det e jäkligt gott och dessutom smidigt. That's it. :P

• flygrl
    Tramptass skrev 2016-06-09 18:28:01 följande:
    Ja efter att ha sett "Supersize me" så känns det inte helt bra med McD... men det är ju så jävla gott!
    Fast i "Supersize me" levde ju snubben uteslutande på burgare. Lite för mycket av det goda kanske?!

Men en burgare från Donken mfl eller en pizza eller en kebab nån gång ibland e ju lugnt. Fan man måste ju få njuta av livet också. Eller hur?
  • flygrl
    Anonym (bea) skrev 2016-06-10 07:39:30 följande:
    Det beror väl på var man handlar. Vår pizzeria har stenugnsbakad surdegspizza med mestadels ekologiska ingredienser.

Vi köper helst burgare på kvartersrestaurangen som bakar bröden och mal färsen själv, även där mycket eko och krav.
    Ok men det kan säkert va gott ändå. :P
  • flygrl
    Anonym (mamsi) skrev 2016-07-04 10:20:48 följande:
    Det är skillnad på att äta skit nån gång ibland och nån gång varje vecka. Vill man hålla sig frisk och leva länge bör de flesta nog äta nyttigt de flesta dagar.
    Har jag sagt nåt annat?
    Snubben i "Supersize me" levde på enbart burgare under längre period och mådde dåligt av det. Men att käka en burgare i månaden e ju nåt helt annat.
    Överdriven oro e knappast heller bra för hälsan.
  • flygrl
    Anonym (mamsi) skrev 2016-07-04 11:02:22 följande:
    Ja det är en avvägning och upp till alla att själv bestämma var gränsen går. Precis så som det är med allt annat onyttigt. Alkohol, godis, skräpmat, stillasittande etc.

Rent generellt tenderar folk som har inställningen att man kan unna sig själv onyttigt vara feta eftersom den inställningen ofta leder till att man unnar sig alldeles för ofta.

Sedan är det en missuppfattning att en hälsosam livsstil beror på eller leder till en överdriven oro. Egentligen beror det oftast på att man trivs med det och mår bra av det.

Man var och en är sin egen lyckas smed. Och gör som de vill
    Förstår inte varför du moral predikar så över mig. Jag tränar så gott som dagligen, e smal & vältränad, ingen tobak, nästan ingen alkohol, äter mat som e lagad från grunden nästan dagligen med stor andel frukt & grönt. Blir nån hamburgare, ibland 2 på en månad. Nån pizza ibland.
    Jag e 18 & mår bra.
  • flygrl
    Anonym (mamsi) skrev 2016-07-04 16:44:37 följande:
    Nä men du tyckte att överdriven oro kunde vara dåligt för hälsan. Ja det kan det såklart vara. Men övervikt och fetma och andra livsstilssjukdomar orsakas oftare på slarv än av oro.
    Överdriven oro skapar onödig stress & påverkar psykiska hälsan. För mig e livet en helhet och jag tycker det e sunt också kunna njuta av god mat och annat trevligt. Jag bagatelliserar inte fetma mm utan ser det som ett allvarligt hälso problem MEN tror inte heller på fanatisk hälsohets.

Men vi tänker helt enkelt olika om det här. Var och en får ta ansvar för sitt eget liv.
Svar på tråden Hur ofta äter ni pizza/McDonalds?