• Bf29okt

Kosttillskott vegan

Vad tar veganer för kosttillskott ?

• Svar på tråden Kosttillskott vegan
  • Bf29okt

Okej! Tänker mest på b12 och kanske omega 3 är relativt ny vegan:) e det bara och ringa till vc om man vill testa sig?

volvo142 skrev 2016-06-05 00:32:48 följande:

Är själv vegetarian och började ta "för vegetarianer"  som finns på apoteket. men testade mig för brister på vitaminer. innan jag började med dom. hade inga brister.. tror inte man behöver ta kosttillskott om man äter bra vegan mat.

• Bf29okt
    Aniiee skrev 2016-06-06 01:05:17 följande:

Fisk (ål) hamnar faktiskt först på 15e plats när det kommer till omega-3innehåll. Vanlig rapsolja som du steker i slår fisk.

TS, tänk också på zink. Det kan också vara lite klurigt, särskillt om du inte äter quorn (som inte är veganskt....)

Ja just de zink tänkte jag inte på . Nej äter inte quorn .. Tar du något zink tillskott?
  • Bf29okt
    Pentra skrev 2016-06-05 23:29:34 följande:

Omega-3 finns inte bara i fisk, utan även i vegetabilier såsom bl.a. linfröolja, rapsolja, valnötsolja, olivolja (extra virgin) , majsolja, jordnötsolja, tistelolja, sesamolja, solrosolja, hasselnötter, jordnötssmör, kastanjer, torkade linfrön, paranötter, pekannötter, pistagenötter, pumpafrön, sqashfrön, torkade sesamfrön, torkade solrosfrön, torkad sötmandel och valnötter. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Anonym (Vinsu) skrev 2016-06-06 01:56:45 följande:

Och just det, tänk på att använda jodberikat salt!

Tusen tack för alla svar!
Svar på tråden Kosttillskott vegan