• Brava

Tips för att välja bra matvaror

Hej! Pga problem med magen har jag sen en tid försöka vara noggrann med vilka matvaror jag väljer när jag handlar. Men det tar tid, som jag ibland inte har(!) och därför händer att jag slarvar... vill dessutom försöka handla mer hållbart - undvika palmolja, handla rätt fisk och kött mm mm.. Någon som känner igen sig? Finns det några bra siter, appar, verktyg eller liknande som ni kan rekommendera?

• Svar på tråden Tips för att välja bra matvaror
  • Brava

Tack för era svar! Jag handlar gärna kravmärkt, tittar förstås efter MSC för fisk och håller verkligen med om att rena produkter och råvaror är att föredra, men för att få ihop livspusslet köper jag ändå processade produkter, bröd, kakor, flingor mm.. och jag var nyfiken på om det finns stöd för att lätt kunna välja bättre varor.. det är inte alltid kravmärkt finns, eller så är det för dyrt mm.. out of milk har jag hört om tidigare, men provat först nu. Bra feature med scannern, men i övrigt önskar jag mig mer funktioner för att jämföra varor och kanske även få inspiration och ev uppföljning av vad jag handlar.. Fler tips på stödtjänster, appar och liknande tas tacksamt emot :) Finns ju en uppsjö med appar, men några kostar pengar, och då undrar man ju om dom är bra.. Willys vardagsmaten har vissa bra funktioner tycker jag vad gäller planering. Någon som har en bra, eller är på jakt efter en också?

Svar på tråden Tips för att välja bra matvaror