Era bästa tips för Legoland?
Vi ska till Legoland i sommar, två dagar, med två barn på 5 och 7 år. Ni som varit där senaste åren, vad är era bästa tips för att ha så kul som möjligt?
Vi ska till Legoland i sommar, två dagar, med två barn på 5 och 7 år. Ni som varit där senaste åren, vad är era bästa tips för att ha så kul som möjligt?
Vi åt på nåt stället i Vilda Västern-området - mysigt och roligt, men inte speciellt gott och ganska dyrt.
Och på ett burgarställe precis utanför Ninjago-området - typisk McDonalds-mat, mätt blev man ju, inte jättedyrt men dyrare än McDonalds och lång kö.
Buffén på hotellet har jag hört ska vara ok, men vet inte vad den kostar.
VI åt buffén på hotellet. Det kostade 200 Dkr per vuxen och 100 Dkr per barn + dricka och den var dyyyyr (80 kr för en flaska mineralvatten).
Maten var riktigt bra och restaurangen var fin med vita dukar och proffsig personal. Barnen fick kritor och underlägg som man kunde färglägga.
Har man möjlighet så är det absolut inte fel att ta med egen mat, för om man inte äter på hotellet så är maten ingen hit...
Bästa tipset från oss är att berätta för barnen att ni sätter högsta fart mot polar expressen. Det är längst in i parken och kan bli långa köer när alla har hittat dit. Det är där många av de häftigaste åkturerna är...
Så går man dit utan att stanna och titta på en massa, så hinner man åka undan dessa innan köerna kommer. Sen kan man ta det lugnt på vägen tillbaka genom parken och titta på allt.
Var där strax före öppning.
Boka tid för 7-åringen för att ta körkort (80 Dkr) om barnet vill detta, det kan bli långa köer.
Mät barnen hemma i lugn och ro. Berätta för barnen att ifall de inte är längre än gränserna, så kommer de inte att få åka. De är stenhårda med millimeterna! Såg flera barn som fick lämna kön när de var längst fram, efter att ha köat en lång, lång stund. Bara för att de var 0,5 cm för korta. De kontrollmäter vid en vägg med en sådan som de har på BVC, ifall de är tveksamma...
Mina barn (5 och 6 år) vågade inte åka nåt i Polar-området. Men de är ganska mesiga när det gäller sånt :) Tror 5-åringen var för liten för det mesta också iofs.
Mina barn åker ingenting av det som är "häftigast".
Det finns ett antal snabbmatsställen som har olika inriktningar typ korv och bröd, mexikanskt mm. Långa köer o inte speciellt gott men mättar för stunden. Det finns en restaurang med buffé allra längst in vid polarvärlden som vi aldrig har testat. Det verkar dock hyfsat där. Rekommenderar inte restaurangen med buffé vid utgången. Kändes som en skolbespisning med plasttallrikar och läsk att dricka. Vi tyckte att det var smart att äta där innan vi gick ut från Legoland sist vi var där men det gör vi aldrig om.
Är det dumt att åka till Legoland utan bil? Barnen är väldigt åksjuka ( 4, 5 och 7år )?
Vad har bil med besök på Legoland att göra?
Man klarar sig bra utan bil - enda bekymret skulle vara om man tänkt sig shoppa loss i Lego-shoppen, vilket inte är så billigt (bättre att köpa på nätet).
Vi har bilat en gång, åkt tåg och buss en gång och nu i år blir det flyg till Billund.
Man klarar sig bra utan bil - enda bekymret skulle vara om man tänkt sig shoppa loss i Lego-shoppen, vilket inte är så billigt (bättre att köpa på nätet).
Vi har bilat en gång, åkt tåg och buss en gång och nu i år blir det flyg till Billund.
Jag har inte varit till Legoland i Danmark, bara till Legoland i Tyskland. Mitt bästa tips därifrån är att köpa till fast track så att man inte behöver köa till åkattraktionerna, finns inget tråkigare än att spendera halva dagen i köer... Vet inte om det finns i Danmark dock, men om det gör det så skaffa det!
Vi var på Legoland förra veckan. Och visserligen var det uselt väder men knappt några köer alls! Så gå vid dåligt väder är mitt tips. Vi åt på familjebuffen ganska nära utgången. God mat, lugn miljö, ok pris och barnen uppskattade att själva få ta mjukglass
Vi var på Legoland förra veckan. Och visserligen var det uselt väder men knappt några köer alls! Så gå vid dåligt väder är mitt tips. Vi åt på familjebuffen ganska nära utgången. God mat, lugn miljö, ok pris och barnen uppskattade att själva få ta mjukglass