Medelsvår autism?
Våran har måttlig autism och utredningen träffade dom honom vid ett tillfälle och sen pratade vi föräldrar i 5 timmar. Så de låter lite med en träff.
Våran har måttlig autism och utredningen träffade dom honom vid ett tillfälle och sen pratade vi föräldrar i 5 timmar. Så de låter lite med en träff.
De har varit i kontakt med bup pga hans aggressioner i olika omgångar. Håller med dig att medelsvår bör märkas. Bup där han bor hade visst varit i kontakt med skolan han går på med (resursskola) fick sambon reda på idag. Men när sambon pratade med hans lärare på skolan sa han att han inte anser barnet har några andra problem än ilskan.
Kuratorn sambon prata med efter mötet sa att det är mer åt asbergers hållet men den diagnosen sätter man inte längre.
Därför jag undrar om någon här har barn eller egen erfarenhet av medelsvår autism som kan ge förslag på hur de har det.
Tack för ditt svar. Spelar ingen roll med lätt eller medelsvår, men vill veta vad barn med autism kan ha för symtom. Har läst en hel del på nätet men inget av det som står stämmer in på sambons son.
Och ingenting av det du skrivit har han problem med. Han är totalt självgående när han är här. Tar lätt kontakt med nya personer. O hans arghet kan komma utan synlig anledning, utan att vi gjort något.
Vi är insatta i barn med funktionsnedsättning då min son har adhd (fick diagnosen för två år sedan). Det är en enorm skillnad på dessa två barn.
Ja oftast om det är något som inte går som han vill. Kan vara minsta lilla. Sen går det inte att lugna ner honom. Vi har provat att prata med honom funkar inte. Provat att låta han vara funkar inte. Han jagar upp sog själv. Det tog hans mamma 40 min stt lugna ner honom över telefon i julas när han var här. Då var han arg för hans föräldrar, enligt honom, tvingat hit honom. (Mamman bor 12 mil bort) då var vi elaka o värre än hitler. Han skulle elda upp huset. Ta livet av sig. Sa att han skulle hota sin pappa tills han körde hem honom. Han sa att jag bar en tjock ful jävla häxa. Han ångrade att jag o hans pappa träffats. Ja jag kan fortsätta länge
Men åter till autismen. Symtom på den? För experterna har gett honom den diagnosen o vill veta hur detta kan yttra sig hos olika barn.