Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Nej man har inte med automatik stor mage, dels har livmodern "precis" kommit upp ur bäckenet och dels beror det på hur livmodern är lutad. Min är lite bakåtlutad och det är först nu i v16 som jag börjar känna den :) Innan har det mest varit tarmarna som gett en stor kula ;)

1900920802 skrev 2016-08-14 14:54:03 följande:

Ni som är i v 13 - 14 har ni börjat känt någon liten mage ännu? När man ligger ner kan man ju känna av en liten knöl nåra cm under naveln.. sägs ju att de är livmodern kommit upp ur bäckenet.. mestadels på morgonen när man är kissnödig kan magen se sne ut när man ligger ner osv. Jag är i v 13+3 idag och jag nojan själv är såklart rädd för att magen ska vara för liten? Är ju inne i v 14 nu , då blir de snart 15 om nåra dagar, bör man inte ha rätt stor nedre mage i v 14 ?jag har såklart stor mage pga att tarmarna är svullna. Men om man utgår från å tänka på nedre magen :) Hur har ni alla de ? Svara gärna allihopa!!

(Lång förklaring de blev) :)

Ja men precis, ta med salta kex eller något också ;) Jag är också blodsockerkänslig men jag fixade det utan några missöden ;)

stor grön drake skrev 2016-08-14 15:46:15 följande:

Mitt lär inte gå upp jättehögt, men det kommer att dippa snabbt. Jag är blodsockerkänslig på så vis att mitt humör far, och det är ju på tom mage det görs så jag kommer få äta en macka i bilen mellan sjukhuset och skolan.

Nej jag vet att du inte får äta under provet, man får ju max skölja munnen, jag menade går ifrån när testet är färdigt ;)

stor grön drake skrev 2016-08-14 20:29:10 följande:

Nä, jag får ju inte äta medans så det blir bara macka. Ska se om jag får stanna inne på labben och ligga på en brits denna gång, är så trött och har problem med migrän. Förra gången var jag pigg och hade inget fel men oj vad ont jag fick av att sitta så länge på stolarna i väntsalen mellan proven.

Stor grön drake jag hoppas det går bra för dig idag! :)

Min kropp bestämde sig för att skrämma mig rejält igår genom att börja blöda. Historien men ma spelade upp sig i huvudet så jag fick ju panik.. Åkte in och kollade upp det, jättebra läkare som tog oron på allvar. Allt såg fint ut med både bebis, moderkaka och livmodertapp. Var blodet kom ifrån vet jag fortfarande inte men nu vill jag helst inte bli skrämd av det igen på ca 20 veckor, haha ;)

Jag är precis som du, tycker det är lite obehagligt att trycka på magen, men igår morse fick jag en sammandragning som hette duga! Då gick det inte att undgå se den, haha ;) Är i v16 jag också och min livmoder går nog ungefär halvvägs upp till naveln när den är avslappnad, var längre ner igår när den drog ihop sig (men det berodde nog på det gissar jag ;) )

pärlsnäcka skrev 2016-08-16 10:01:18 följande:

Åå var inte orolig för att magen e liten. Jag är i mitten på v 16 och syns knapp. Lite större på kvällarna bara. Har inte heller känt så mycket efter något hårt under naveln för jag tycker att det är obehagligt.. hehe

Längtar tills magen syns mer!! Hihi

RUL om 2 veckor!

Vilken tur att det gick bra för dig också! Jag håller med dig, sveper man den så mycket som möjligt så känner man mindre smak och det är ju en stor fördel. Urk!

stor grön drake skrev 2016-08-16 19:27:10 följande:

.

Vilken tur att allt såg bra ut!

Min glukosbelastning gick bra, men jag får inte veta värdena före jag träffar BM på fredag. Drack glukoslösningen i 4 svep, sköterskan blev helt paff. Men det finns ingen orsak att dra ut på det, ju fortare man dricker det desto mindre känner man smaken

Oj vilken överraskning för er! Men tänk inte för mycket på att bf är nära 30/12, det här är en ny graviditet och förlossning med nya förutsättningar. Jag hoppas att allt går kanon och att ni får en frisk och stark bebis! Vill du stanna kvar här så gör det, så noga med datumen är det ju inte ;)

HKC skrev 2016-08-17 18:54:43 följande:

Hej!

Kommer lämna denna tråden, var och skulle göra KUB-ultraljud i vad jag trodde var v 13+2 men det visade sig att jag var i vecka 19+4, så det blev ett RUL istället å jag är nu beräknad 6 januari (har haft blödningar som jag trott var mens men som tydligen inte var det)... Känner mig lite chockad, men allt såg bra ut och det är ju skönt. Dock är BF nu väldigt nära när vår dotter Lilly dog (30 december) och jag vill verkligen inte att nya bäbisens födelsedag ska bli på hennes dödsdag.

Lycka till alla!

Bra med positivt tänkande, haha ;) Jag mådde urk fram tills för några dagar sedan, nu mår jag bättre men har fått en hemsk magsyra som ersättning ;)

Corvina skrev 2016-08-17 12:05:26 följande:

Tack :)

Är i vecka 13 nu och mitt illamående nådde nya höjder för några dagar sedan. Vi får se när det släpper, om det släpper. Senast i mars!

Ja, man önskar ju att tiden ska flyga fram men jag kan tänka mig att det blir en chock om det verkligen händer..

HKC skrev 2016-08-17 22:21:03 följande:

Skrev fel ser jag, var i v 12+2, blev framflyttad 7 veckor och 2 dagar....

Tack för pepp, jag måste landa i att vara halvvägs nu :)

Svar på tråden BF Februari 2017